Permalänk

Snyggt bygge Men personligen tycker jag om lite mer stilrena byggen med inte en ända lysande lampa och cleant utseende. Detta är en av dom få byggloggarna som har fallit mig i smaken därför du gör det stilrent inte massor lampor med mera.. Du får 4/5 därför du har fokuserat att få så snygga bilder som möjligt istället för att man får se vad det ska "föreställa". Skippa svart/vita bilder och svart bakgrund nästa gång, Vissa bilder var jag tvungen att fokusera mina ögon för att se vad det föreställer....

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Ganska häftigt hur "sleeving-vågen" som du pratar om har utvecklat sig. Kommer ihåg när jag 2008 satt och tittade på de första byggena med enskilt sleevade kablar, och tänkte att jag skulle ha så i mitt eget bygge. Beställde väll min första sats av Nils i slutet 2008/tidiga 2009 och lade upp resultatet här i galleriet bara någon vecka efteråt. Var enligt Nils själv den första i Sverige som då hade beställt den här typens sleeving (MDPC-x). Sedan dess har det hela exploderat och nu verkar det ju som nästan var och varannan dator har sleevade kablar.

Riktigt häftigt att som "pionjär" i sverige ha bidragit till en så stor del i moddandet.

Har alltid tyckt att du gör fräscha byggen Laine. Och likväl är även detta bygget riktigt snyggt. Fortsätt såhär!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av NysoO:

Ganska häftigt hur "sleeving-vågen" som du pratar om har utvecklat sig. Kommer ihåg när jag 2008 satt och tittade på de första byggena med enskilt sleevade kablar, och tänkte att jag skulle ha så i mitt eget bygge. Beställde väll min första sats av Nils i slutet 2008/tidiga 2009 och lade upp resultatet här i galleriet bara någon vecka efteråt. Var enligt Nils själv den första i Sverige som då hade beställt den här typens sleeving (MDPC-x). Sedan dess har det hela exploderat och nu verkar det ju som nästan var och varannan dator har sleevade kablar.

Riktigt häftigt att som "pionjär" i sverige ha bidragit till en så stor del i moddandet.

Har alltid tyckt att du gör fräscha byggen Laine. Och likväl är även detta bygget riktigt snyggt. Fortsätt såhär!

Yes jag antar att vi alla tre har varit en stor del av sleevingvågens födelse i Sverige, du var först det har Nils, som numera är en nära vän, också berättat!
När jag och Laxxen först beställde så fanns inte MDPC-X på kartan, vi blev pekade till murderMod-grabbarna.
Nils var i och för sig fortfarande en del av murderMod-gänget på den tiden, han var ju montör för hela Europa.

Kul ämne som tål att diskuteras vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Yes jag antar att vi alla tre har varit en stor del av sleevingvågens födelse i Sverige, du var först det har Nils, som numera är en nära vän, också berättat!
När jag och Laxxen först beställde så fanns inte MDPC-X på kartan, vi blev pekade till murderMod-grabbarna.
Nils var i och för sig fortfarande en del av murderMod-gänget på den tiden, han var ju montör för hela Europa.

Kul ämne som tål att diskuteras vidare.

Så Nils arbetar ingenting med Charles längre? Har inte varit i kontakt med det hela på över ett år pga studier så känner mig ganska oinsatt i det hela. Datorn(Aluchill) har ju fungerat ypperligt för det jag byggt den för så har inte behövt bry mig om att uppgradera eller byta ut delar. När det väl sker så måste man väll åter igen troligtvis sleeva lite kablar.

Grejen med sleeving är ju att man inte måste känna att man måste gömma undan kablarna till 100%. Sleevingen i sig är ju så pass snygg och blir således en viktig visuell del i bygget. Att använda sig av olika färgkombinationer har ju visat sig bli en populär detalj. Man undrar ju vad nästa "stora" grej kommer bli.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket fint arbete!

Permalänk

Tror jag fått en ny fetish

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

5/5 awesome!

Permalänk
Medlem

Så j-vla nice ! Big Up !!!!

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk

nej fy fan va ja vill ha denna dator !! :D:D:D 10p av 5

Permalänk
Medlem

helt sinnessjukt snyggt

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Permalänk

du får 5 av 5 för att du är en för jävla grym fotograf, bilderna och ljuset var grymt bra.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Måste vara ett av de snyggaste H2O systemen jag har sett !

5 av 5 kablar!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

N1

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Medlem

Fy fan. Olagligt snyggt är vad det är!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Damn! Vackert! Vad gör du med burken? Säljer du eller kör du den privat?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av tifius:

Damn! Vackert! Vad gör du med burken? Säljer du eller kör du den privat?

Just denna kommer troligen rulla som CAD-maskin när (läs om) den någonsin blir klar.

Bygger dock burkar i den här klassen på beställning, så inget är en omöjlighet.

Permalänk
Medlem

Du tar sinnessjukt bra bilder, wow! Mycket fint datorbygge också!

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Wow... jag är helt förstummad. milliondollarpc.com utan tvekan!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd

du kan inte bara bygga coolt, du kan hantera en kamera också

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Tja, jag har börjat sleeva själv nu, men jag får inte tag på dem nya kontakterna som behövs.
Vart fick du tag på dem?

Permalänk

Fruktansvärt vackert bygge. Jag önskar att jag också kunde sleeva, krympa kablar, löda och så vidare. ...och att jag kunde göra det så vackert som du gör det!

Permalänk
Medlem

varför ligger inte detta 100p-bygge på mdpc? o:

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Sinnesjukt snyggt!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Riktigt snyggt bygge! 5/5, en fråga bara, Vad har du för storlek på dina barbfittings respektive hur tjock slang, noterade att du inte använde några slang klämmor

Permalänk
Medlem

Snyggaste bygget på sweclockers

Permalänk
Proffsmobbare

Helt glömt av att kolla här, tack så mycket för alla goa kommentarer, ger en verkligen lust att börja på nästa bygge.

Om någon skulle vara intresserad så är både chassit, nätdelen och radiatorn till salu till rimliga priser för att finansiera kommande projekt och frigöra lite plats. PM för info.

Permalänk
Medlem

Ett av de snyggaste byggen jag nånsin sett. Fortfarande helt förstummad.

Visa signatur

Lökigaste namnet på forumet! UNTZ! UNTZ!

Permalänk
Master of Overkill

100p

Fy F****N va snyggt :D:D

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Vad sluta allt på?

Visa signatur

Dator1: AMD 8320 8-core @ 4.2GHZ, 8Gb RAM, ASUS GTX 660, ssd 120gb, ANTEC kühler 620

Dator2: AMD 965 4-core @3.4GHZ, 4GB RAM, Gigabyte gtx 460.

Dator3: MacBook Air 13" 120gb (Från Skolan) :P