Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Simplicity

Hej Swec! Jag har länge hängt här och jobbat med mina många projekt, dock i skuggan i avdelningen "Modifikationer och egna konstruktioner".

Hela byggandet började med att MDPC-X öppnades och sleeving började gå hem i stugorna runt om i Europa, detta var sommaren 2009. Eftersom att det var så ovanligt här hemma så bestämde sig jag och Laxxen att för att börja med det, och hjälpte på så sätt till att skapa den stora sleeving-vågen över Sverige.
Jag har nu tänkt att komma ut ur mörkret och börja publicera lite även här, i galleriet.

Det här bygget kallar jag Simplicity, och hela bygget ska andas enkelheten som en bra design kräver.
Denna dator skulle aldrig ha byggts, mitt V1000-bygge hade precis börjat flyta på när min gamla dator sakta dog. En ny rigg var tvungen att byggas, och eftersom att LGA1566-fästet till TRUE Black inte fanns att finna i Sverige så blev det vattenkylning här också.

Lite specifikationer:
CPU: Intel i5 750 med EK Supreme LT (Plexi/Nickel)
GPU: GTX260 med EK FC-GTX260 (Plexi/Nickel)
MB: MSI P55M-GD45
RAM: Corsair Dominator 1600mhz
PSU: Cougar 550w, lackat i vitt med vit och "grande bleu"-sleeving.
HDD: N/A
LC: EK Multioption RES 150 Rev.2, EK ANTI-Cyclone, EK DDC X-Top Laing DDC V.2, Feser Xchanger 120.2, Laing DDC-Pump 12V DDC-1Plus, Masterkleer tubing och Feser compression fittings, Feser One premix svart+blå.

Den här gången skulle kvaliteten på allt jag gjorde, inklusive presentationen, utvecklas rejält.
Om den har, ja det är upp till er att bedömma.
Eftersom att den här byggloggen är riktigt lång, även förkortad så kallar jag denna för del 1.

För er som är sugna på hela byggloggen eller mer historia hänvisar jag er till:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=242818

Laine's Simplicity

Permalänk
Medlem

RIKTIGT snyggt 5p!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

saknar ord... 10p direkt

Permalänk
Medlem

Sjuuuukt galet snyggt....!!!!!!!

5/5 helt klart!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Sjukt. Du har inspirerat mig att börja sleeva mitt nästa nätagg i svart och blått i mitt Silverstone Fortress II och hela bygget kommer bli Svart och blått

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Alltså... Gjorde det ont?... Jag menar när du föll från hårdvaruhimmelen...

5p!

Permalänk
Medlem

Satan i gatan vad snyggt 10p av 5 möjliga.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är tredje gången jag har ramlat av stolen idag! Jag måste verkligen sluta kolla på dina byggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävlar alltså. Svårt att säga med ord hur bedårande det ser ut. Full pott mannen, full pott.

Permalänk
Proffsmoddare

Såhär det ska se ut! Du höjer standarden på galleriet och är en stor inspiration i moddningscenen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Ser ju rätt bra ut!! dock blev det nog för mycket svartvita bilder med lite färgstänk. bilderna gör även att allting ser så litet ut

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snyggaste modd jag sett till dagens datum alltså!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Sjukt läss på svart, vit och blå men det är ändå en solklar 5a får mig att vilja pilla med kablar

Permalänk

här snackar vi en riktig moddare grymt snyggt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Sjukt snyggt moddat! Även riktigt bra bilder! Lätt en 5poängare;)

Permalänk
Medlem

Jag saknar ord...inga poäng är värdiga detta bygge Sinnessjukt snyggt!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

PC-porr

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Helt otroligt grymt jobb, riktigt jävla bra bilder också, 5+p.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Såå snyggt!

Permalänk
Proffsmobbare

Tackar så vänligt, mina herrar.

Skrivet av Henrikfotograf:

Sjukt. Du har inspirerat mig att börja sleeva mitt nästa nätagg i svart och blått i mitt Silverstone Fortress II och hela bygget kommer bli Svart och blått

Kul att kunna dra ner fler i moddingträsket!

Skrivet av sack:

Såhär det ska se ut! Du höjer standarden på galleriet och är en stor inspiration i moddningscenen!

Right back at ya'!

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ser ju rätt bra ut!! dock blev det nog för mycket svartvita bilder med lite färgstänk. bilderna gör även att allting ser så litet ut

Det är i de flesta fall bara vitbalansen som är tillfixad, mer än så brukar jag inte redigera mina bilder.
Ibland tystas någon störande färgkanal ner, men då i bakgrunden och aldrig på själva komponenterna.
Det du ser på bilderna är det du också ser om du skulle råka på den i verkligheten.

Blå, vit, silver och svart. Det är vad du ser på bilderna, det är vad du ser i verkligheten.

Permalänk
Inaktiv

Sjuhelvetes cleant och grymma bilder! 5/5

Permalänk

Blanda egen vätska? Antar att du inte menar du köpte destillerat vatten och en färdig färgmix, utan en egen kemisk mix. Hur gjorde du?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

måste bara fråga om det chassit? Hur kopplar men inte strömkabblen? 0.o

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av klasvonklas:

Blanda egen vätska? Antar att du inte menar du köpte destillerat vatten och en färdig färgmix, utan en egen kemisk mix. Hur gjorde du?

Antagligen en väl balanserad blandning mellan feser blue och feser black. Väldigt snyggt färg blev det! Man kanske skulle köpa röd och gul färg och blanda till en egen orange.

Skrivet av ybernisse:

måste bara fråga om det chassit? Hur kopplar men inte strömkabblen? 0.o

Genom adaptern som han visar i tråden?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

riktigt nice, bra jobbat

du verkar som du kan din sleevning

men låt mig fråga för jag är lite ny här och förstår inte riktigt.

sleevning är bara estetiskt? eller fyller det någon funktion också?

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

6p/5
saknar ord...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

riktigt nice, bra jobbat

du verkar som du kan din sleevning

men låt mig fråga för jag är lite ny här och förstår inte riktigt.

sleevning är bara estetiskt? eller fyller det någon funktion också?

Fyller funktion när man sleevar en "stor" kabel (tex 24pin'arn), så det inte blir så mycket spridning på kablarna, dvs mindre plats och bättre luftflöde.

Det dessa moddare gör är endast för att det ser snyggt ut.
iaf vad jag förstått...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Jag finner inte ord för att beskriva det här. Helt sinnessjukt snyggt.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

vacket, lite cheesy kanske. Självgodheten var lite hög också

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Vackra bilder på vackert bygge, imponerande och inspirerande för oss andra dödliga. Garanti-lappen kan du nog kasta i runda arkivet.