Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

IT och systemdesign.

Kan fortfarande välja samhällsbyggnadsteknik, men eftersom jag vill lära mig programmering och webbdesign så blir det det första

Finns bara de två i Luleå. Finns det annat i Stockholm?

Låter schysst, ska börja i andra ring men det finns lite olika här i sthlm. Men låter skitschysst! lycka till med studierna

Permalänk
Skrivet av Quba:

Låter schysst, ska börja i andra ring men det finns lite olika här i sthlm. Men låter skitschysst! lycka till med studierna

Tack detsamma

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Du skulle rengöra teglet på väggarna och bara köra rent så. Tegel är jävligt snyggt. Speciellt om du lämnar en vägg som en fond vägg.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Jag ska rengöra teglet snart, men dock är det fortfarande förjävligt mycket damm som kommer fram :S, men teglet ska behandlas och vaxas, håller på att bryta upp en till tegelvägg nu, ja jag kommer lämna en vägg ^^

Permalänk

Hur går det för dig?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk
Medlem

Riktigt skitdag idag, bara tömt massa skräp på skroten samt pajjat ett fönster. Kommer bilder på hur fönstrerna ska fixas!

Eftersom jag inte har någon superbudget så får jag ta vad jag har, två HP skärmar som ska lackas vita för förbättrat utseende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quba:

"Eftersom jag inte har någon superbudget så får jag ta vad jag har, två HP skärmar som ska lackas vita för förbättrat utseende"

Blir kul med resultat sen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, förstöra den fina källaren. Perfekt ställe ätt hänga på om du skulle känna för att bli en psykotisk sadistisk seriemördare...

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt riktigt glad när jag ser att grafikkortet kommer gå till ett sådant bra bygge... Du har visat dig värdig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Liten update: har som sagt förstört ett fönster, men det var bara bra för jag har nu sätt möjligheterna hur snygg fönsterkarm jag kan göra!, just nu håller jag på med lite tråkigt underarbete som inte är roligt på bild.. Imorgon ska jag välja kakel och färg för golv och väggar! så lite kommer hända. Golvet kommer få ganska grova kakelstenar i mörk karaktär, altså inga finputsade kakelstenar. Sen ska jag köpa en Husqvarna värmekamin med två kokplattor som man kan koka nudlar och annat skoj på!

I helgen ska jag köpa ett till 4670 till min maindator så dom ska köras i Crossfire ( jag vet att det är rätt så lame med 4670 men kortet ger förvånadsvärt hög prestanda för vad man betalar för, spelar BC2 med bra fps ), Sen så ska 2x8600GT införskaffas till den sekundära datorn (behöver 775 SLI bräde om någon har till salu).

Och tack för all fin kritik och jag är fortfarande öppen för förslag och inspiration!
Jag tackar så mycket för den fina kritiken och är fortfarande öppen för fö

Permalänk
Skrivet av Quba:

Liten update: har som sagt förstört ett fönster, men det var bara bra för jag har nu sätt möjligheterna hur snygg fönsterkarm jag kan göra!, just nu håller jag på med lite tråkigt underarbete som inte är roligt på bild..

Allt du gör är kul att se

Citat:

Imorgon ska jag välja kakel och färg för golv och väggar! så lite kommer hända. Golvet kommer få ganska grova kakelstenar i mörk karaktär, altså inga finputsade kakelstenar.

Kommer bli riktigt fint

Citat:

Sen ska jag köpa en Husqvarna värmekamin med två kokplattor som man kan koka nudlar och annat skoj på!

Fan va nice och kunna koka nudlar vid datorn Har du en toalett där inne också så behöver du ju aldrig lämna rummet

Citat:

Och tack för all fin kritik och jag är fortfarande öppen för förslag och inspiration!

Tack själv för den fina byggloggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Allt du gör är kul att se

Kommer bli riktigt fint

Tack själv för den fina byggloggen

Fan vad mycket pepp! man tackar man tackar, och varsågod!

BTW! Någon som vet vart man kan köpa Ethernet inbyggnads-portar? altså som ett strömjack i väggen fast med ethernetportar? tack!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Kommer att bevakas med stort intresse :>

Lite olika nätverksuttag, både infällda och utanpåliggande;
Clas Ohlson - Nätverksuttag nätverk

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Seriöst projekt! Kul att se någon som gör lite mer än bara sätter ihop en burk. Nästan så man önskar att man fortfarande bodde hemma, finns inte mkt utrymme för att göra något sånt i en skitig etta

Lycka till och hoppas att det går bra med allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Ser riktigt bra ut! Kommer att bevakas med stort intresse :>

Lite olika nätverksuttag, både infällda och utanpåliggande;
Clas Ohlson - Nätverksuttag nätverk

Tack så mycket för hjälpen! hoppas det blir intressant!

Tack!

Skrivet av Flutide:

Seriöst projekt! Kul att se någon som gör lite mer än bara sätter ihop en burk. Nästan så man önskar att man fortfarande bodde hemma, finns inte mkt utrymme för att göra något sånt i en skitig etta

Lycka till och hoppas att det går bra med allt!

Tack så mycket!, jo det är det som är skönt med att bo i villa, och hemma.. farsan kan pröjsa och man har utrymme att renovera!

Permalänk
Medlem

Tjena! här kommer en liten update: Idag har jag kollat ut färg samt tegel, det blir en surprise när det kommer och jag hoppas att ni kommer gilla det! Jag har nästan fixat klart skorstensbotten (Tar förjävligt med tid, och gör föjävligt ont i armarna efter ha stått med stålborste en hel dag! ). Imorgon ska jag hämta ett grafikkort till min maindator, Ett 4670 HIS ICEq dvs. (har ett asus 4670 atm), köpte det bara för att det skulle passa bättre med mitt Asus mobo (blått).

Just nu sitter jag på AMD's stockkylare för CPU, den bryter "snyggheten" i min låda så jag letar efter en Blå-exolerad kylare atm! Säg till om ni vet någon!

Minneskylare kommer införskaffas för att följa färgkoden.

En hel del saker ska beställas så som:

2 stycken Apple Keyboards! sjukligt snygga, Behöver två stycken bekväma och snygga möss, dock inte för dyra!

Samt en Airport Express så jag kan streama musik trådlöst till högtalarna från de olika datorerna samt ipod touch!

Här till lite bilder:

Påbörjat att fixa teglet!

någon som har ett tips hur man kan göra med fönsterkarmen? råkade pajja murbruket som låg över

Såhär ska det se ut igentligen

Tydligen hade jag ett stativ, så bilderna kommer bli skarpare i fortsättningen! väntar på en Canon G11 kamera också vilket kommer betyda fina bilder!

Här är mitt system atm, ni ser hur grafikkortet helt bryter färgerna, detta kommer åtgärdas, och usch och fy för Fractal design när det kommer utrymme för kablar där bak! med ett Corsair agg får man aldrig ihop sidoplåten. Det som inte ses på bild är alla mina fina Schytche Gentle Typhoon 1850RPM!

Hårddiskar och fläkt som ska användas för mediadatorn ( det är en Ultra Kaze på 3000 RPM, notera tjockleken ), Konstigt nog väsnas inte fläkten så mycket.. man hör mest hur luften flyttas!

Fler bilder kommer ikväll och fortsätt att kommentera!

*Edit*
Har nu bestämt mig för hur jag ska göra med chassi, jag kommer införskaffa ett Cooler Master Centurion 541, inte så snyggt original. Men efter "Phase: Japan" kommer det nog vara väldigt mycket snyggare, jag kan ge en hint om vad färgkombon kommer vara: Matt vit, Glossy Röd. Ritningar på modden kommer nog inatt!

Ganska Cleant från början vilket ger mer utrymme för mod. Samt storleken är perfekt då jag vill ha en liten dator.

Permalänk
Skrivet av Quba:

Behöver två stycken bekväma och snygga möss, dock inte för dyra!

Intellimouse 3.0 ~350kr st, riktigt sköna IMO ^^

Citat:

Tydligen hade jag ett stativ, så bilderna kommer bli skarpare i fortsättningen! väntar på en Canon G11 kamera också vilket kommer betyda fina bilder!

Thumps up!

Citat:

Fler bilder kommer ikväll och fortsätt att kommentera!

Yay

Citat:

*Edit*
Har nu bestämt mig för hur jag ska göra med chassi, jag kommer införskaffa ett Cooler Master Centurion 541, inte så snyggt original. Men efter "Phase: Japan" kommer det nog vara väldigt mycket snyggare, jag kan ge en hint om vad färgkombon kommer vara: Matt vit, Glossy Röd. Ritningar på modden kommer nog inatt!

Kommer säkert bli skitbra! Ser fram emot ritningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spännande bygge! =D
Denna tråd lär jag kika till lite då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Spännande bygge! =D
Denna tråd lär jag kika till lite då och då

Tack så mycket!, hoppas du gillar slutreslutatet, räkna med en hel del bilder då!

Fick just syn på en tråd, "Bildator 2.0. Såg att han hade köpt Kjell CO. chassit för 99 kronor och såg att det var mycket mer prisvärt!

Lånar en bild från den tråden och uppmanar er att kika in i hans logg då den kan bli väldigt intressant!

Som ni ser är chassit rätt så cleant och har moddningsvänligt. Ska in och köpa imorn + ett grafikkort, så fler bilder kommer imorn och då revealar jag idéer om datorbygget samt ritningar för rummet!

en hint:

Permalänk
Skrivet av Quba:

Ska in och köpa imorn + ett grafikkort, så fler bilder kommer imorn och då revealar jag idéer om datorbygget samt ritningar för rummet!

Låter nice!

Själv blir det att jobba imorgon från 10 till 18 ungefär. Men det betyder cash = högre budget till projektet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Låter nice!

Själv blir det att jobba imorgon från 10 till 18 ungefär. Men det betyder cash = högre budget till projektet

Låter nice att ha ett jobb, jag finansierar med bidrag och hugga ved. Ska söka jobb på måndag!

Permalänk
Skrivet av Quba:

Låter nice att ha ett jobb, jag finansierar med bidrag och hugga ved. Ska söka jobb på måndag!

Har typ jobb varannan söndag Polarens farsa har auktioner, så då finns det lite jobb där
För mig blir det första dagen på gymnasiet på måndag Fast skulle vara bättre med jobb, för man tjänar ju inge pengar i skolan ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Quba:

Fick just syn på en tråd, "Bildator 2.0. Såg att han hade köpt Kjell CO. chassit för 99 kronor och såg att det var mycket mer prisvärt!

BILD Lånar en bild från den tråden och uppmanar er att kika in i hans logg då den kan bli väldigt intressant!

Som ni ser är chassit rätt så cleant och har moddningsvänligt. Ska in och köpa imorn + ett grafikkort, så fler bilder kommer imorn och då revealar jag idéer om datorbygget samt ritningar för rummet!

Kom bara ihåg att det är ett mATX chassi, det är inte så prisvärt om delarna inte går in.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Kom bara ihåg att det är ett mATX chassi, det är inte så prisvärt om delarna inte går in.

Det är just ett M-ATX jag vill ha att göra med! avskyr för stora chassin

Permalänk
Skrivet av Quba:

Det är just ett M-ATX jag vill ha att göra med! avskyr för stora chassin

Tänkte om någon annan funderade på att skaffa ett, det är ju lite moddningsmani här på Swec :).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Liten Update!:

Var inne i stan idag och köpte ett beggat 4670 för ett bra pris! Ett HIS ICEQ 4670! imo väldigt snyggt:

Köpte även ett billigt M-atx chassi som ska moddas efter att phase 1 är klar, det kostade hela 99Kr på kjell! inte slående kvalité men kan tipsa till den som vill slakta för MATX mobo-tray eller bara sätta sina komponenter i!

Ni ser hur trångt det är med Ultra-Kaze fläkten där bak, dock ger den ett bra flöde ur chassit!

gör en HP system recovery bara tillfällig lösning, ville få igång den för att se hur allt fungerade! win7 32bitars ska införskaffas och chassit ska moddas!

Det jag kommer modda är att jag kommer lacka chassit matt-vitt (kanske glansigt, får se), sen där den gröna fläkten sitter idag ska jag byta mot en röd, Den röda fläkten ska vara själva "mitten" av "Japanese rising" solen:

Sen kommer jag lacka strålarna som utgår från den punkten!
Fronten planerar jag bara att byta ut ledsen i det blåa "halot" mot röda så det blir som en japansk flagga, samt att lacka några japanska tecken i matt svart/röd på framsidan... ni kanske inte förstår riktigt men ni får se resultatet!

I själva "The hatch" har det inte hänt så mycket idag, har målartvättat väggarna och primeat golvet inför flytspacklet!

Permalänk
Medlem

Hur gör du för att teglet inte skall mjöla eller vad det kallas och så att murbruket sitter bra?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta ska följas

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Hur gör du för att teglet inte skall mjöla eller vad det kallas och så att murbruket sitter bra?

Kan berätta hur jag gjorde: jag tog bort bruket som låg på teglet med stålborste så noga som möjligt, sen vattnade jag teglet för att få bort dammet, sen kan man använda 1 del 30% saltsyra med 5 delar vatten i en blomsterspruta och spruta på medans du gnuggar.. jag har inte gjort så men kan vara effektivt. Sen så skrubbade jag med lite såpa för att rengöra teglet så mycket som möjligt... slutligen kan man köpa ett specielt vax på byggvaruhandlare som är till för tegel och ger en mer "röd" färg och skyddar teglet från att suga in damm!