Tjena! här kommer en liten update: Idag har jag kollat ut färg samt tegel, det blir en surprise när det kommer och jag hoppas att ni kommer gilla det! Jag har nästan fixat klart skorstensbotten (Tar förjävligt med tid, och gör föjävligt ont i armarna efter ha stått med stålborste en hel dag! ). Imorgon ska jag hämta ett grafikkort till min maindator, Ett 4670 HIS ICEq dvs. (har ett asus 4670 atm), köpte det bara för att det skulle passa bättre med mitt Asus mobo (blått).
Just nu sitter jag på AMD's stockkylare för CPU, den bryter "snyggheten" i min låda så jag letar efter en Blå-exolerad kylare atm! Säg till om ni vet någon!
Minneskylare kommer införskaffas för att följa färgkoden.
En hel del saker ska beställas så som:
2 stycken Apple Keyboards! sjukligt snygga, Behöver två stycken bekväma och snygga möss, dock inte för dyra!
Samt en Airport Express så jag kan streama musik trådlöst till högtalarna från de olika datorerna samt ipod touch!
Här till lite bilder:
Påbörjat att fixa teglet!
någon som har ett tips hur man kan göra med fönsterkarmen? råkade pajja murbruket som låg över
Såhär ska det se ut igentligen
Tydligen hade jag ett stativ, så bilderna kommer bli skarpare i fortsättningen! väntar på en Canon G11 kamera också vilket kommer betyda fina bilder!
Här är mitt system atm, ni ser hur grafikkortet helt bryter färgerna, detta kommer åtgärdas, och usch och fy för Fractal design när det kommer utrymme för kablar där bak! med ett Corsair agg får man aldrig ihop sidoplåten. Det som inte ses på bild är alla mina fina Schytche Gentle Typhoon 1850RPM!
Hårddiskar och fläkt som ska användas för mediadatorn ( det är en Ultra Kaze på 3000 RPM, notera tjockleken ), Konstigt nog väsnas inte fläkten så mycket.. man hör mest hur luften flyttas!
Fler bilder kommer ikväll och fortsätt att kommentera!
*Edit*
Har nu bestämt mig för hur jag ska göra med chassi, jag kommer införskaffa ett Cooler Master Centurion 541, inte så snyggt original. Men efter "Phase: Japan" kommer det nog vara väldigt mycket snyggare, jag kan ge en hint om vad färgkombon kommer vara: Matt vit, Glossy Röd. Ritningar på modden kommer nog inatt!
Ganska Cleant från början vilket ger mer utrymme för mod. Samt storleken är perfekt då jag vill ha en liten dator.