Permalänk

Plexgear satsar på att göra det populäraste chassit på swec, 2014 planerar de att gå om r2, r3 går de förbi 2020

Är så van vid att alla har chassin med fläkt fram så först trodde jag att du skulle byta ut dioderna på den mot röda sen kom jag på vilket chassi det var och jag tror att det kan bli riktigt snyggt, både på sidan och i fronten. ÄLSKA VITT!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Plexgear satsar på att göra det populäraste chassit på swec, 2014 planerar de att gå om r2, r3 går de förbi 2020

Är så van vid att alla har chassin med fläkt fram så först trodde jag att du skulle byta ut dioderna på den mot röda sen kom jag på vilket chassi det var och jag tror att det kan bli riktigt snyggt, både på sidan och i fronten. ÄLSKA VITT!

tack :)<3 hoppas det blir fint

Permalänk
Medlem

Underbart att se när folk lägger ner hela sin själ i projektet!
Ser helt klart framemot de kommande uppdateringarna.

Permalänk

Flyta vid fönstret och släng dit en ekskiva. Blir fint mot teglet.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Underbart att se när folk lägger ner hela sin själ i projektet!
Ser helt klart framemot de kommande uppdateringarna.

Tack!, ja jag lägger mer själ än pengar om man säger så! väldigt lätt att vräka på med pengar, men desto svårare att lägga sin själ ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Flyta vid fönstret och släng dit en ekskiva. Blir fint mot teglet.

Tack för tanken! ska defenetivt flyspackla, men vet dock inte hur det blir med ekskiva då det inte följer färgkoden av det andra trä't i källarn. och det ska ha lite mer "rough" stil.. har du nå tips om ett bra träslag?

PYTTE-EDIT: Idag började jag plugget igen, så kommer vara allt kortare updates nu då jag måste hinna med plugg + renovering :). Men bygget kommer inte hamna på is inte! Idag har det dock inte hänt mycket då jag måste låta golv + väggar torka från målartvätten. Det enda jag har gjort idag är att köpa en väldigt god dryck, som försvann från sverige för ett antal år sedan. Drycken härstammar från brasilien och har en champagnefärgad nyans.. Gissa! Bild kommer när någon har kommit på svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quba:

Liten Update!:

Var inne i stan idag och köpte ett beggat 4670 för ett bra pris! Ett HIS ICEQ 4670

Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Funkar som smort, hela 9Fps mer i BFBC2^^

Permalänk

Jadu, du kan ju alltid ta och vit måla en skiva och sen dra den i gruset så får du en "rough" yta Tror nog ett mörkt träslag är bäst, olja ett par gånger så får du snygg finish på det. Ska väl ananrs finnas antikbets som man kan använda.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Liten Edit: fortf. inga bilder då flytspacklet torkar och är inge vidare o ta bild på när det fortf. är blött!,
Jag har bestämt mig för ett kakel där plattorna är avlånga och inte helt kvadratiska. Dom kommer läggas så att dom "pekar" mot långsidorna i rummet, om jag skulle peka dom åt kortsidorna skulle rummet se sjukt utdraget ut.

Sen har jag en liten fråga, Vart köper man sleeven från "Nils"?, Och hur mycket kostar det om man vill ha Vit/Röd sleeve som ska räcka till ett agg med lite mindre kablar?

Imorgon kommer massvis med bilder! på både Kakel och trä!

Permalänk
Skrivet av Quba:

Liten Edit: fortf. inga bilder då flytspacklet torkar och är inge vidare o ta bild på när det fortf. är blött!,
Jag har bestämt mig för ett kakel där plattorna är avlånga och inte helt kvadratiska. Dom kommer läggas så att dom "pekar" mot långsidorna i rummet, om jag skulle peka dom åt kortsidorna skulle rummet se sjukt utdraget ut.

Sen har jag en liten fråga, Vart köper man sleeven från "Nils"?, Och hur mycket kostar det om man vill ha Vit/Röd sleeve som ska räcka till ett agg med lite mindre kablar?

Imorgon kommer massvis med bilder! på både Kakel och trä!

Lägg plattorna i murverk, dvs omlott så blir det i regel jävligt snyggt.

Sen angående fönstersmygen så skulle ja rekommendera dig att blanda iordning lite betong och fylla upp med för att sedan avsluta med antingen flytspackel eller putsbruk.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av mustalainen:

Lägg plattorna i murverk, dvs omlott så blir det i regel jävligt snyggt.

Sen angående fönstersmygen så skulle ja rekommendera dig att blanda iordning lite betong och fylla upp med för att sedan avsluta med antingen flytspackel eller putsbruk.

Lycka till

Jo! skitsnyggt med murverk! tack för tipset!, och med fönstrerna ska jag hälla på lite flytspackel sen sätta en skiva med mörkoljat trä! dock vet jag inte träslag och om jag ska matcha trä't med vägg-panelen?

Permalänk

Vad är det för panel och hur hade du tänkt sätta upp den?

Permalänk
Medlem

Asså.. Om du har sett bilderna så är det ju inte tegel ända ner till golvet då det är en gjutform i botten av huset.. så från golvet till ungefär 40cm upp så är det murbruk och inte tegel, där har jag fäst "hattlister" som jag därpå ska fästa rätt så grova mörkoljade plankor (3x12CM med 1,5 CM mellanrum eller 4x9,5Cm med 0,8Cms mellanrum). Plankorna kommer hängas vågrätt!

Permalänk
Skrivet av Quba:

Liten Edit: fortf. inga bilder då flytspacklet torkar och är inge vidare o ta bild på när det fortf. är blött!,
Jag har bestämt mig för ett kakel där plattorna är avlånga och inte helt kvadratiska. Dom kommer läggas så att dom "pekar" mot långsidorna i rummet, om jag skulle peka dom åt kortsidorna skulle rummet se sjukt utdraget ut.

Sen har jag en liten fråga, Vart köper man sleeven från "Nils"?, Och hur mycket kostar det om man vill ha Vit/Röd sleeve som ska räcka till ett agg med lite mindre kablar?

Imorgon kommer massvis med bilder! på både Kakel och trä!

Du beställer från Nils här: MDPC-X | No compromise!
Du måste beställa minst 10m av varje färg. 10m kostar ~8 euro så det blir 16 euro + frakt som ligger runt 10 euro för 10m röd och 10m vit. Sen behöver du krympslang (heatshrink) ~ 3 euro / färg, och en sån räcker till 10m sleeve.
Är inte helt säker på att 20m sleeve räcker till ett nätagg då jag aldrig har sleevat förr, men det borde räcka ganska bra. Då blir det alltså ungefär 350kr för 20m sleeve + krympslang (hoppas jag har tänkt rätt nu )

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Har varit lite inaktivt nu några dagar, jag har varit sjuk och gått o i skolan så det har inte hänt så mycket! MEN IDAG har jag köpt kakel, färg samt städat rummet kliniskt!

Bilder kommer ikväll, tappa inte tron!

Permalänk
Skrivet av Quba:

Har varit lite inaktivt nu några dagar, jag har varit sjuk och gått o i skolan så det har inte hänt så mycket! MEN IDAG har jag köpt kakel, färg samt städat rummet kliniskt!

Bilder kommer ikväll, tappa inte tron!

Var ju tur! Har gått och önskat man fick göra något liknande med källaren här hemma sedan jag såg det här. Väntar spänt på uppdateringar, kommer nopg bli hur snyggt som helst!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Äntligen Update!!

Tjena! ett par dagar sen jag uppdaterade då jag har varit sjuk och i fredags var jag på avskedsfest, så lördagen var inte min dag om man säger så...

Iallafall! jag har grundat väggarna, köpt kakel osv.! här kommer lite bilder:

Innan grundmålning

...

Här syns spacklet rätt så bra..

Mycket behändig plastfilm för att skydda teglet från färgen!

Grundmålat, tyvärr upptäcker man en hel del saker man har missat, så det är bara att börja spackla igen :/

Dörren är fördjävligt ful så den ska bytas ut, rören ska målas i nån färg.. vet dock inte vilken!
öppen för förslag!

Plåten är rostig och trasig, den ska ersättas.. ända problemet är att jag måste göra den själv / beställa en specialbyggd

vet inte hur jag ska färga stolpen! eller ska jag behålla den omålad?

Hade tänkt att fjärrstyra min mediadator med den här lilla grejjen då den inte klarar 1080p, Vet någon ett bra fjärrstyrningsprogram?

Här är mediadatorn som ska emulera nintendo 64/PS2 och andra klassiska konsoler, Chassit ska lackas vitt med svarta detaljer, hålet ska fyllas med en xbox360 startknapp ("Red ring of doom") och nätagget ska sleevas vitt. Vet att det känns onödigt att sleeva ett budgetagg, men köper sleeve för att kunna snygga till diverse kablar i källar-rummet.

Kommer behålla 250Gig samsung Disken som OS disk, kommer ändra upphängningen så att den klarar av totalt 3 diskar. 2 Styckna Samsung Eco 1.5TB kommer införskaffas.

Ett antal av dessa införskaffades på ÖB, imo mycket snyggare än vita, kostade ynka 25 spänn styck.., dom ska fästas på träpanelen.

Den avlånga kakelbiten är sorten jag har valt! imo snygg..!

Klart för mig ikväll, kommer fler bilder i veckan.. ska börja på att rita ett skrivbord till datorerna nu!

Permalänk

Det tar sig, det tar sig
Kommer bli kul att se resultatet av detta

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Det tar sig, det tar sig
Kommer bli kul att se resultatet av detta

//BG

Jo! det börjar rulla nu, dock är det så att desto mer man arbetar desto mer arbete får man :S, hittar alltid nytt som ska göras.. så det är ett ganska stor projekt:) men tack!

Permalänk
Medlem

Jag har följt det här lite i smyg
Det börjar bli bra. Längtar till att se resultaet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jag har följt det här lite i smyg
Det börjar bli bra. Längtar till att se resultaet

Man tackar! :), här behövs det inte smyga

Permalänk
Hedersmedlem

So far so good haha stolen på första bilden ser rolig ut. upp och ner
Angående stolpen så tycker jag att du ska ha den omålad.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

So far so good haha stolen på första bilden ser rolig ut. upp och ner
Angående stolpen så tycker jag att du ska ha den omålad.

Jo, det ser lite skumt ut ^^, men tycker nog det samma om att den ska vara omålad!

Bjuder på en:

stört god!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vill också ha ett sånt rum/källare/vad det nu är för något

Permalänk
Medlem

Gör som man gjorde för i världen innan Gysinge byggnadsfacism skapades av ärkedjävlarna, Spika fast en masonitskiva på dörrn, enkelt snabbt och ser bättre ut än vanliga vita fuldörrar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Jag vill också ha ett sånt rum/källare/vad det nu är för något

Haha, i bet'ya

Skrivet av Huzzbutt:

Gör som man gjorde för i världen innan Gysinge byggnadsfacism skapades av ärkedjävlarna, Spika fast en masonitskiva på dörrn, enkelt snabbt och ser bättre ut än vanliga vita fuldörrar.

Jo, skulle vara skönt!, nej men har fixat en gammal 20-tals dörr..

EDIT: Har målat klart tak och grundat klart väggarna, så nu lyser det inte igenom något genom färgen... Imorgon ska jag måla väggarna med en något gräddigare vit strukturfärg. BILDER KOMMER IKV!

Permalänk
Medlem

Lite ändringar

Tjena igen!, Har fått lite nya tankar om min sekundära dator:

Just nu har jag en komplett media/spel-dator som ska säljas då jag ska göra ett scratch m-itxbygge. Min far ska inhandla en massa aluminiumplåtar och profiler för att tillverka delar till källaren så jag passar på att göra ett scratchbygge nu när man får gratis material och assistens!

Då var tanken att jag skulle göra chassit så minimalt som möjligt och använda datorn för att emulera nintendo 64 samt använda som mediadator, då passar atoms låga strömförbrukning och mindre formfaktor perfekt, då kan jag ha på datorn 24/7!. Så se fram imot ett scratchbygge inom snar framtid!

Om ni vill köpa min sekundära dator + en jävla massa datordelar så kan ni lämna ett pm eller skriva i tråden!

Om ni har ett m-itx intel atom + nvidia ion moderkort som ni vill bli av med så kan jag köpa/byta det!

OBs: Bilder kommer imorgon då är rummet färdigmålat och alla väggprofiler är fastsatta! tack för mig!

Permalänk
Medlem

Detta kommer nog bli sjukt bra, skulle inte sitta fel med en egen källare av denna kaliber, synd bara att nya huset inte har en källare :<. Men men, ska bli kul att se slutresultatet!