Permalänk
Medlem

Så! Nu e det dags för fler bilder tycker jag

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Så! Nu e det dags för fler bilder tycker jag

Tyvärr kommer det stå lite still i projektet en vecka nu! men nu på söndag kommer en förstärkare och lite cash ramla in så lite bilder får det bli, men inget på bygget :/ byggmästarn i huset åker till florens på semester så jag ska leva loppan här hemma... Men säg vad ni vill ha bilder på / om ni undrar hur jag ska lösa nått specielt så kommer jag med bilder! Tack!

Permalänk
Medlem

Mini-EDIT!: idag har jag fått en harmon Kardon reciever! Helt gratis!. Men har lite problem att frontkanalerna är paj, så vill aantingen laga dom eller använda bak-kanalerna som fronthögtalare utan att ljudet fuckar... svårt att beskriva, har fixat ett par kabelklämmor också så att man kan trycka ihop alla kablar till en bunt.. kommer bilder ikv.!

Permalänk

Föresten, antar att du tänkt att lägga nåt på golvet sen? För betong/sten/kakel blir kallt. Riktigt kallt. Och man vill ju inte har raggsockor när man sitter vid datorn.
Så vad du är gör, lägg i golvvärme!

Oerhört bekvämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandnabba:

Föresten, antar att du tänkt att lägga nåt på golvet sen? För betong/sten/kakel blir kallt. Riktigt kallt. Och man vill ju inte har raggsockor när man sitter vid datorn.
Så vad du är gör, lägg i golvvärme!

Oerhört bekvämt

Jo, det skulle vara bekvämt, dock kan vi inte lägga vanlig golvvärme som har el-slingor då kortslutningsrisken är för hög i det fuktiga rummet. Då skulle det bli vattenvärme som skulle kosta oss skjortan, och som jag har sagt ska vi hålla kostnaderna nere på projektet då vi inte kommer bo kvar i bostaden så länge!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mer bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kameran är för tillfället i italien :S, ska försöka få låna syrrans system så länge! en del har gjorts men det är en hemlis

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandnabba:

Föresten, antar att du tänkt att lägga nåt på golvet sen? För betong/sten/kakel blir kallt. Riktigt kallt. Och man vill ju inte har raggsockor när man sitter vid datorn.
Så vad du är gör, lägg i golvvärme!

Oerhört bekvämt

Eftersom det är nere i en källare så är det inte så enkelt att lägga golvärme. Man behöver bila upp hela golvet för att isolera. Annars går all värme ner i plattan till ingen nytta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Eftersom det är nere i en källare så är det inte så enkelt att lägga golvärme. Man behöver bila upp hela golvet för att isolera. Annars går all värme ner i plattan till ingen nytta

jo! och det har vi ingen tid eller lust med!

EDIT: Idag kom Kameran och farsan hem från italien och bygget börjar igen! se fram emot massor med nya bilder och en snabb progress! snart ska jag börja bygga soffbord, datorbord, samt Tvbänk. En hemmagjord förstärkare kommer också byggas när allt det andra är klart, det ser iallafall jag fram emot!

Kommentarer tack :), mer inspiration behövs!

Permalänk
Medlem

Nu är det väll ändå dags för fler bilder tycker ja! <:

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Nu är det väll ändå dags för fler bilder tycker ja! <:

Ja, det tycker jag också! desvärre har jag väldigt mycket att göra i skolan! men nu till helgen kommer golvet vara färdigkaklat och väggpanelerna helt färdiga! då är det inte mycket kvar! men massvis med bilder ska tas så fort jag får tid! ett xbox360 slim ska inhandlas på måndag också

Permalänk
Skrivet av Quba:

Ja, det tycker jag också! desvärre har jag väldigt mycket att göra i skolan! men nu till helgen kommer golvet vara färdigkaklat och väggpanelerna helt färdiga! då är det inte mycket kvar! men massvis med bilder ska tas så fort jag får tid! ett xbox360 slim ska inhandlas på måndag också

Nej! köp PSP 3 istället, det är så fantastiskt mycket bättre. Jag har ett xbox 360 så jag vet...

Permalänk
Skrivet av pantflaska:

Nej! köp PSP 3 istället, det är så fantastiskt mycket bättre. Jag har ett xbox 360 så jag vet...

PSP 3?

Nej PS3 är inte bättre, punkt slut

Och hur kan du veta att PS3 är bättre när du har ett 360?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av pantflaska:

Nej! köp PSP 3 istället, det är så fantastiskt mycket bättre. Jag har ett xbox 360 så jag vet...

*Ps3, och det enda som är bättre är att man får en blueray-läsare ... Kanske bättre för mediacenter men det är inte min tanke med varför man ska köpa en konsol.

Xbox360 Slim har några fördelar

Permalänk
Skrivet av Quba:

*Ps3, och det enda som är bättre är att man får en blueray-läsare ... Kanske bättre för mediacenter men det är inte min tanke med varför man ska köpa en konsol.

Xbox360 Slim har några fördelar

Finns fördelar med dom båda. Du vet att du måste betala pengar för att köra online på Xbox? De är den största nackdelen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vilket medför att de som kör är vettigare. Men enough om det i den diskussionen här kanske?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Vilket medför att de som kör är vettigare. Men enough om det i den diskussionen här kanske?..

skulle nog säga att det är mer spelberoende fanboys, men visst
själv kör man inte mycket online alls. nöjd med min ps3, som för övrigt är homebrew enabled nu

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

riktigt nice ser fram mot slutresultatet

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej!, har varit ett längre avbrott här p.g.a. Skola och annat skojj.. Men nu är jag tillbaka och ska se till att få klart projektet så snabbt som möjligt! bilder kommer senare ikväll!, nu till vad jag har gjort:

Jag har nästan kaklat klart (90%), Införskaffat mig ett xbox360 slim och börjat uppgradera min dator lite! kommer nya grafikkort och kylning!

Har införskaffat mig två bakhögtalare så jag kan köra 5.1ljud vilket är riktigt nice...

Aja, mer kommer ikväll och se till att kommentera för det ger mig mer motivation att gå ner i min källare och arbeta!

Permalänk

Ge mer bilder till folket Vill gärna se bilder var såååå länge sen de kom nya bilder på din källare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Ge mer bilder till folket Vill gärna se bilder var såååå länge sen de kom nya bilder på din källare.

De kommer dock ska jag och köpa pizza nu så blir runt 9tiden

eDIT: hittar inte kamera-sladden så bilderna kommer tyvärr imorn! sen har jag en liten förfrågan:
finns det någon snäll själ där ute som är villig att sälja ett 775mobo för en riktigt billig peng då mina pengar börjar sippra iväg! kanske någon är så snäll att skänka ett...

det behöver inte vara något speciellt moderkort, bara det klarar 800mhz fsb och ddr2-minnen...

Det kommer att användas i min sekundära dator / mediadator!

Tack så mycket och hoppas ni förstår med bilderna

Permalänk
Skrivet av Quba:

De kommer dock ska jag och köpa pizza nu så blir runt 9tiden

eDIT: hittar inte kamera-sladden så bilderna kommer tyvärr imorn! sen har jag en liten förfrågan:
finns det någon snäll själ där ute som är villig att sälja ett 775mobo för en riktigt billig peng då mina pengar börjar sippra iväg! kanske någon är så snäll att skänka ett...

det behöver inte vara något speciellt moderkort, bara det klarar 800mhz fsb och ddr2-minnen...

Det kommer att användas i min sekundära dator / mediadator!

Tack så mycket och hoppas ni förstår med bilderna

Väntar på bilderna har du hittat sladden?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Väntar på bilderna har du hittat sladden?

Japp! har hittat den, jag är skitledsen att jag inte la upp några. kom upp en hel drös med plugg som behövde bli klart innan jag kunde börja! ska börja ta bilder nu!

Sen har jag beställt en del från inet, för jag ska bjuda på mer än bara ett källarbygge! lite variation med dator och andra prylar blir det också! paketet landar på måndag!

Permalänk

Jag vill ju ha bilder Nuuuuuu!!!!! HeHe nä, de är lugnt. väntar ivrigt på bilder.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Jag vill ju ha bilder Nuuuuuu!!!!! HeHe nä, de är lugnt. väntar ivrigt på bilder.

kanske ska köra en fermi!

Edit: såg just pangpris på usb-minnen på Komplett, endast 10kr/4gb så jag köpte 11 stycken! kommer i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quba:

kanske ska köra en fermi!

Edit: såg just pangpris på usb-minnen på Komplett, endast 10kr/4gb så jag köpte 11 stycken! kommer i helgen

Var det inte max 1 per order ?

Visa signatur

Obsidian 800d /ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 /Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 /PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 x2 /AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.85ghz

Permalänk

Hur är det med dräneringen runt huset? Äldre hus har ofta otillräcklig dränering nergrävd runt källarplan och det bidrar lätt till en oönskat hög luftfuktighet. Skulle så vara fallet och det inte finns pengar/tid till att gräva upp runt huset och dränera tillräckligt så fungerade med en avfuktare modell kvalité.

Skulle ni få för er att dränera (om det behövs) så kan man överväga en LOD (lokalt omhändertagande av dagvatten) på tomten och kan på så sätt få billigare avgifter från kommunen.

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av contrace:

Var det inte max 1 per order ?

Jo, men det verkar som om att dom har bortsett från det, alla har levererats står det.

Skrivet av Mannequin:

Hur är det med dräneringen runt huset? Äldre hus har ofta otillräcklig dränering nergrävd runt källarplan och det bidrar lätt till en oönskat hög luftfuktighet. Skulle så vara fallet och det inte finns pengar/tid till att gräva upp runt huset och dränera tillräckligt så fungerade med en avfuktare modell kvalité.

Skulle ni få för er att dränera (om det behövs) så kan man överväga en LOD (lokalt omhändertagande av dagvatten) på tomten och kan på så sätt få billigare avgifter från kommunen.

tack för åtanken! huset är relativt bra drenerat men lite högre fuktighet är det självklart. vi ska installera en luftavfuktare och dra om några stuprännor som bidrar till fukt.

Permalänk
Medlem

TJ3N4! Jag har stött på ett litet problem, jag har ingen dator att skriva / posta bilder med. Det här inlägget görs från en arbetsdator jag inte kommer ha tillgång till. Hur detta kommer sig ska jag berätta: Började med att jag inte pallade med ljudet från AmD Stock-cooling.. så jag införskaffade mig en C00llermaster 212 plus kylare som var billig och bra, jag installerade den och fick för mig att modda chassit lite, så drog bort hdd-buren från min R2a och lite annat gojs. när jag skulle installera allt fungerade inte startknappen så jag tog fram skruvmejseln för att starta datorn på ett alternativt sätt. Första gången jag ska boota upp går det bra.

Sen när jag ska boota om från bios för att kunna installera windows så ser jag en liten gul gnista hoppa from skruvmejseln. Nu får jag ingen respons från t-bord/mus, inge bild fast det går att "starta" datorn med mejseln.

Så jag undrar? vad har hänt? vad är pajj? hur kan jag lösa detta?

Om moderkortet är pajj, så skulle ni kunna vara schyssta och sälja/byta era am3 moderkort mot annat fint, eller en liten peng! inge höjdarkort... eller ett 775 mobo!