Inget problem, snarare kunskaps jakt. Mumble / Murmur fråga...

Permalänk
Medlem

Inget problem, snarare kunskaps jakt. Mumble / Murmur fråga...

Tjena, sitter och konfar min mumbleserver (murmur) och har hittat ett problem.
Jag vill att varje person som loggar in för första gången (inte alltid, utan första gången endast) hamnar i min sk. "Lobby". Efter det så kommer de att ha registrerat sig (eller om jag fixar det åt dom) och då kan dom pula runt bland lite olika kanaler.

lite info: min server ligger inte på min dator. den ligger hos nån host som har den uppe 24/7. servern funkar alldeles utmärkt. jag kör version 1.2.2 av mumble (och trodligen samma version av murmur, det funkar iaf).

om man loggar in på servern nu så hamnar man;

Root
kanal1 (lobby)
kanal2
sub1
sub2
kanal3
<- Här hamnar man, utan att kunna prata i kanal 3. Man pratar i Root katalogen...

om jag fick bestämma;

Root
Kanal 1 (lobby)
<- Här hamnar man, man pratar i kanal 1 endast.
Kanal 2
etc...

Har ställt in min ACL så att ingen oregistrerad ska kunna komma in i någon annan kanal än "kanal1". Det funkar efter det att man har flyttat / blivigt flyttad till kanal1. men som jag sagt. vill ha att folk startar och är i kanal1.

går detta att programera in i murmur.ini filen annars? vet inte vad det är för språk i den filen heller?

är det nått självklart som jag har missat? jag kan bifoga alla ACL och grupper osv om ni vill? vet inte vad mer för info att ge. Hoppas jag inte verkar helt dum i huvudet och vi får hoppas att jag har missat en liten ruta som heter "default channel" eller nått... Tack på Förhand // Snuben

Visa signatur

| Amd 64 x2 6000+ | GeForce 9800GTx+ 512MB | 2,0Gig pc6400 ddr2 minne | 750gb HDD | 24" Wide 2ms 1950*1024 skärm |

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

| Amd 64 x2 6000+ | GeForce 9800GTx+ 512MB | 2,0Gig pc6400 ddr2 minne | 750gb HDD | 24" Wide 2ms 1950*1024 skärm |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snuben:

Notera att inlägg av den här typen är förbjudet enligt reglerna. Den här gången låser jag inte din tråd, men tänk på det i framtiden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

aha, sorry, gick av vana. ska inte hända igen, tack för att du inte låste tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet inte om det är nån som vill veta men jag har luskat ut hur man gör...

defaultchannel=<CHANNELID>
i din .ini fil så är det löst. du hittar channel ID i loggen.

språket verkar va hemkomponerat. inget jag känner igen iaf. tråd kan låsas nu

Visa signatur