Android-spel du inte klarar dig utan

Permalänk
Inaktiv

Android-spel du inte klarar dig utan

Tycker inte spel passar in i apps tråden.

Alchemy.

Detta måste ni skaffa. Helt sjukt roligt!!!

Permalänk
Medlem

Bra tråd, men enligt mig finns det inte så många bra spel som jag trodde det skulle finnas. Men vad begär man när det är gratis

Basket lite är min favorit och Drop.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Pirates and traders är kul!

Pirates & Traders - Android Forums

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Angry birds, Pocket Empires och Raging Thunder 1 & 2 är dom roligaste Android-spelen jag hittills kört iaf.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Dungeon Hunter, Angry Birds, Hyper Jump, Air Control, The Sims 3.
I den ordningen.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Hedersmedlem

Berätta gärna lite vad spelen går ut på också.

Permalänk
Medlem

Finns angry birds till android? Hittar inte det på android market, kanske inte stöds av wildfires upplösning?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Skrivet av Arkebuzer:

Finns angry birds till android? Hittar inte det på android market, kanske inte stöds av wildfires upplösning?

Det finns på market, jag hittade det dock inte på market heller men googlade lite och hittade en nedladdningsbar apk. Min lur har dock högre upplösning(320x480) än wildfire men samma cpu.

Antar att en länk är helt ok då det rör sig om en gratis app.

http://files.askeen.org/uploads/com.rovio.angrybirds_lite.apk

Tror att det är riktat till snapdragon lurar men det funkar perfekt på min huawei U8220.

Rekommenderas för övrigt, riktigt kul spel

Permalänk

Zenonia, Grymt bra spel, Zelda feelingen finns och blir över

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelar knappt på min telefon mera, men lite angry birds blir det nog ibland

Skrivet av thereal_twisted:

Reckless Racing, helt otroligt kul och otrolig grafik.

Reckless Racing - Android app on AppBrain

Roligt hur man i android ser det där som "state of the art" grafik, medan det på i iOS klassas det som "meh" se bara på Epic Citadel demot :p. (Inte riktigt mot dig, bara ett allmänt roligt fenomen)

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Spelar knappt på min telefon mera, men lite angry birds blir det nog ibland

Roligt hur man i android ser det där som "state of the art" grafik, medan det på i iOS klassas det som "meh" se bara på Epic Citadel demot :p. (Inte riktigt mot dig, bara ett allmänt roligt fenomen)

Ser inte det roliga i det, men visst

State of the art grafik vet jag inte, då är tex. NFS:Shift väldigt mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Fruitninja
Fruit Ninja - Android app on AppBrain
Man tröttnar dock rätt fort

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Två grymt snygga 3D online spel.

Pocket Legends

Dungeon Defenders

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Det andra är ett mobilspel?!

Permalänk
Medlem

Angry birds och Bezombied, dom två just nu i alla fall.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linksi:

Det andra är ett mobilspel?!

Dungeon Defenders på Android Market inom tre veckors tid | Swedroid

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Unreal-powered Dungeon Defenders: First Wave now available for Android -- Engadget Mobile! Någon som har spelat det? Kostar $2.99.

Minimum Requirements:
512 MB RAM (256 free at runtime) GPU capable of OpenGL ES 2.0 Android 2.2 Froyo 800 Mhz CPU or greater recommended SD card with at least 600 MB free storage
Suggested Devices:
Best: All Tegra 2 Based Devices

High-End: Nexus S
Samsung Galaxy Tablet
Samsung Galaxy/Captivate based Cell Phones
Samsung Galaxy S

Mid-Range: T-Mobile G2
Droid X
Droid 2

Permalänk
Medlem

Skulle vara skit kul om Trine kunde komma till android telefoner , älskar den typen av spel

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Unreal-powered Dungeon Defenders: First Wave now available for Android -- Engadget Mobile! Någon som har spelat det? Kostar $2.99.

Minimum Requirements:
512 MB RAM (256 free at runtime) GPU capable of OpenGL ES 2.0 Android 2.2 Froyo 800 Mhz CPU or greater recommended SD card with at least 600 MB free storage
Suggested Devices:
Best: All Tegra 2 Based Devices

High-End: Nexus S
Samsung Galaxy Tablet
Samsung Galaxy S

Mid-Range: T-Mobile G2
Droid X
Droid 2

Japp, det finkar finfint Men man bör nog ha minst DHD/Desire-Z, på sämre lurar än så lär det inte vara roligt att spela. Det flyter fint på min SGS, fps sjunker dock något(inte så det stör) när det är full action på skärmen.

Så absolut ingen idé att köra detta på tex. Desire eller N1. Man kan iofs skala ner kvalitén men vet inte hur mycket det gör för fps'en.

Permalänk
Avstängd

Reversi

Online reverse eller vad det nu egentligen heter, men alltid skoj.
Typisk Toa-Spel.

ScummVM
Sen vilka spel är ju upp till var och en, men ScummVM är ett måste.
Development - scummvm-android

Zombie, Run!
Googlemaps+gps+zombie

Droidshooting

AR spel, rekommenderas inte på bussen tåget

Touch Pool 2D

Thats it for now ^^

Lur: X10i med JiT aktiverat

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Roligt hur man i android ser det där som "state of the art" grafik

Snarare är det väl tillverkaren som i sitt reklamsnack skriver att det är "state of the art".

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

För er som tycker om att spela hold 'em online kan jag tipsa om "Appeak Poker". Väldigt smidigt och välgjort spel :). Det är inga pengar inblandade utan bara "chips" som man får 5000 av då man reggar sig och 1000 varje dag man loggar in.

Permalänk
Skrivet av fratey:

Snarare är det väl tillverkaren som i sitt reklamsnack skriver att det är "state of the art".

Det är jäkligt nice dock, men framförallt känslan och fysiken(även om bilarna kanske sladdar liiite väl mycket )

Andra spel som är snygga är ju den nyligen släppta Dungeon Defenders. Och need for speed shift är riktigt snyggt också.

NEED FOR SPEED? Shift - Android app on AppBrain

GT Racing Academy HD är också riktigt snyggt, lite mera simulator känsla över det.

GT Racing: Motor Academy HD for Android - Play Android Game in HD | Gameloft

Permalänk
Medlem

Epic citadel till Android inom snar framtid. Vilket är ett demo för att visa unreal motorn, som är sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Epic citadel till Android inom snar framtid. Vilket är ett demo för att visa unreal motorn, som är sjukt snyggt!

-UqSha4ajMw

Lär dock bara fungera bra på Galaxy S eller bättre, medan det rullar på hur bra som helst på en över 1.5år gammal iPhone 3Gs. Nackdelen med android, suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Lär dock bara fungera bra på Galaxy S eller bättre, medan det rullar på hur bra som helst på en över 1.5år gammal iPhone 3Gs. Nackdelen med android, suck.

Dungeon Defenders som också är gjort med Unreal motorn har dessa specifikationer och telefoner som det fungerar bra att spela med (se nedan). Jag tror att Epic Citadel har lägre krav eftersom det endast är ett demo där det egentligen inte händer något (man går bara runt i en sjukt snyggt stad). Om så är fallet så är Epic Citadel fullt spelbart med till exempel en HTC Desire och kanske en Legend.

Anledningen till att det går att köra Epic citadel med en 3GS är för att Unreal motorn är så pass bra optimerad till en iOS. Förhoppningsvis så är den det till Android också, vilket återstår att se.

Specifikationer och telefoner som Dungeon defenders (som också använder sig av unreal motorn precis som Epic Citadel) är spelbara med:

512 MB RAM (256 free at runtime)
GPU capable of OpenGL ES 2.0
Android 2.1
800 Mhz CPU or greater recommended
SD card with at least 600 MB free storage

Nexus S
Samsung Galaxy Tablet
Samsung Galaxy S
Droid X
Droid 2
T-Mobile G2
myTouch 4G
HTC Desire HD

Permalänk
Medlem

Många spel som man gillat att spela på dator har man laddat ner här men då har det sugit att spela dem med toiche screen. Nöjer mig med såna där lätta spel som klotski.

Permalänk
Medlem

Kongregate

Över 300+ flash spel som är anpassade att vara spelbara på smartphones. Kräver Android 2.2.

[Kongregate.com/android]
[Android market]

Permalänk
Medlem

Jet Car Stunts
Absolut roligaste spelet till Android just nu (enligt mig)!

31/3 Tap tap revenge 4 finns i market nu!