Internet Explorer 9

Permalänk
Medlem

Internet Explorer 9

Finns det något spikat datum när det släpps. Hittar bara att betan släpps 15 sept.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Finns väl inget datum än?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Varför ens bry sig om när det släpps när det idag finns så mycket bättre alternativ? IE är och kommer alltid vara den segaste och mest virusslukande browsern som finns, alltså finns det ingen anledning att använda den.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Varför ens bry sig om när det släpps när det idag finns så mycket bättre alternativ? IE är och kommer alltid vara den segaste och mest virusslukande browsern som finns, alltså finns det ingen anledning att använda den.

Och när man frågar när en webbläsare släpps betyder det att man måste använda den.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Och när man frågar när en webbläsare släpps betyder det att man måste använda den.

Jo, men jag skulle nog säga att det beror på att folk inte testat andra webläsare. Går man från IE till Chrome eller FF så byter man knappast tillbaka.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Testa IE9 först innan du uttrycker dig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag har prövat betan, och kan knappast påstå att jag blev imponerad. Kändes som IE8 i nytt skal. Dessutom var den ruskigt buggig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jag har prövat betan, och kan knappast påstå att jag blev imponerad. Kändes som IE8 i nytt skal. Dessutom var den ruskigt buggig.

Det kallas därför en beta av en anledning. Den kanske blir mycket bättre vid lansering.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Jo, men jag skulle nog säga att det beror på att folk inte testat andra webläsare. Går man från IE till Chrome eller FF så byter man knappast tillbaka.

Helt klart är det så, körde IE i många år och testade Chrome i ett par dar. Självklart kör jag aldrig med IE nu.

Kommer inte byta tillbaks när IE9 släpps, har testat den och den är som du säger IE8 i ett nytt skal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fattar verkligen inte varför jag inte får igenom intallationen. Precis när det ska slutföra så står det att installslutfördes inte. någon som vet?

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Jag fattar verkligen inte varför jag inte får igenom intallationen. Precis när det ska slutföra så står det att installslutfördes inte. någon som vet?

Installationen av IE9 betan?
Har du valt rätt version?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Blir du förvånad av sånna inlägg på detta forum.varje gång nån nämner creative,IE,nvidia så kommer det alltid nån som hugger och spyr galla innan dom ens testat produkten räcker med märket för vissa så är det skit...

Håller med om att IE inte är den bästa webläsaren idag men vem vet skarpa IE 9 kanske kommer rocka fett ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av Catman:

Blir du förvånad av sånna inlägg på detta forum.varje gång nån nämner creative,IE,nvidia så kommer det alltid nån som hugger och spyr galla innan dom ens testat produkten räcker med märket för vissa så är det skit...

Håller med om att IE inte är den bästa webläsaren idag men vem vet skarpa IE 9 kanske kommer rocka fett ^^

Jag skrev att jag testat betan, var det något annat du inte förstod?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om inte jag minns helt fel, så är det typ omöjligt (förbjudet om jag får säga det så) för användare av Windows XP att använda Internet Explorer 9. Ren och skär skandal om du frågar mig. Windows XP-användare behöver inte bli nedvärderade på grund av att de använder ett gammalt operativsystem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jag tål inte firefox. Trots upprepade försök. Detsamma gäller chrome. Människor har olika tycke och smak, om någon föredrar IE framför andra webbläsare bör man respektera det så länge de inte bryter sig in i ditt sovrum på natten och avinstallerar firefox på din dator.

Permalänk
Avstängd

Jag klarar inte av chrome,den är snabb, allt annat är värdelöst, enkla saker som saknas osv.
Folk tycker olika, vissa förstår dock inte detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Installationen av IE9 betan?
Har du valt rätt version?

Japp, rätt version och allt.

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat betan av IE9 så känns det som en helt ok webbläsare. Men jag håller nog mig ändå kvar till opera, då jag tycker att den har skönast funktioner och är hyffsat snabb!

Ont: har inte sett något release datum iallafall

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

Ok, då fick jag svar... Eller fick jag det..

Prövade Crome nu och det känns snabbare. Får testa det ett par dagar och se. Dock har jag valt startsida men när jag öppnar ny flik så får jag välja mellan de senaste 8 besökta sidorna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Nya RC:n (Release Candidate), som släppts idag finns att ladda ner. Länkar hittar du nedan.

Länkar (Direct Download):
32-bit: http://download.microsoft.com/download/C/9/A/C9A53863-199C-4D...
64-bit: http://download.microsoft.com/download/C/9/A/C9A53863-199C-4D...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om inte jag minns helt fel, så är det typ omöjligt (förbjudet om jag får säga det så) för användare av Windows XP att använda Internet Explorer 9. Ren och skär skandal om du frågar mig. Windows XP-användare behöver inte bli nedvärderade på grund av att de använder ett gammalt operativsystem.

Hmm, supporten måste ta slut någonstans... varför inte ge ut den för Windows 2000 också...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det är något man får betala för att köra ett uråldrigt OS och stängt program

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HTML5 kommer inte att vara klart förrän 2014 så huruvida en av 2011 års webbläsare inte följer de provisoriska specifikationerna är totalt ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

HTML5 kommer inte att vara klart förrän 2014 så huruvida en av 2011 års webbläsare inte följer de provisoriska specifikationerna är totalt ointressant.

Citat:

“Developers can use HTML5 now and we encourage them to do so,” Ian Jacobs, head of W3C marketing, tells Webmonkey.

The web does not move at the pace of standards bodies, it moves at the pace of web browsers and innovative developers. No one, least of all the HTMLWG, expects the web to wait around for HTML5 to reach the official “recommended” status. Indeed developers are already using HTML5 and its related standards all over the web. HTML5 is here, even if it won’t be official for a few more years.

http://www.webmonkey.com/2011/02/html5-will-be-done-in-2014-w...