Permalänk
Medlem

Beslutsångest ang chassi

hej! har tänkt köpa ett nytt chassi ett bra tag nu men har beslutsångest och kan inte bestämma mig, så nu frågar jag här på sweclockers.
mina val står emellan lian li,fractal,HAF 922,antec 902,690 2 advanced och antaglingen ett antal mer som jag inte kommer på just nu.
så jag har haft 2 favoriter sedan dag 1 och det har varit CM HAF 922 och CM 680 2 advanced (CM = coolermaster). det enda minuser med HAF 922 är att det inte har dammfilter på botten för nätagget. men HAFen lockar mig mer eftersom den ser bättre ut.

så nu till min fråga!. vilken är den svalaste/mest prisvärda lådan idag? miditower inte mer än 2.000kr (vill hälst hålla mig runt 1000 men kan gå upp till 2k om det skulle passa.)
H50 skall få plats/ha en bra fläkt plats. detta är nog mina små krav.
P.S. stör mig sällan på ljudnivå men min nuvarande chassi låter fanimej högt i load.

hemskt tacksam för svar!
/Martin

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem

Skulle tagit en CM 690IIa och monterat in ett par extra fläktar i botten, men då tycker jag att den ser betydligt bättre ut.
Föredrar du Haf så kör på den, inte speciellt svårt att modda till ett fläktfilter om det är där skon klämmer.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

tack för svaret, då blir det CM:en!
tänkte lite mer och med 10 fläkt platser så kan inget gå fel. det fick också bang for the buck av 3dgameman, ett antal onödiga funktioner i mitt tycke men jag tror denna burk kommer passa mig utmärkt. också ett mycket bra pris och CM har verkligen inte missat något med detta chassi.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™