The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Fan i satan... Någon annan som fastnat efter questet "Good Intentions" i Mage College och inte kan få nästa del i quest-linjen?

Har provat att lämna in det flera gånger men jag får aldrig nästa del... Så nu kan jag inte fortsätta med Mage College.

Bethesda kanske skulle anställa några Speltestare nästa gång...

Hahah krävs en jävla massa speltestare isf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Hahah krävs en jävla massa speltestare isf!

Jo förvisso, men kom de inte iallafall fixa så att man inte behöver fastna i en quest-linje för att man inte får fortsättningen, det känns riktigt riktigt illa.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Hur fixade man buggen när spells/arrows etc fastnar i en (förutom att loada till en tidigare save dvs)?

De försvinner efter 1-2 ingame veckor tror jag.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Hur fixade man buggen när spells/arrows etc fastnar i en (förutom att loada till en tidigare save dvs)?

Byta kön skall visst nog fungera

Citat:

sexchange - Changes the gender of the targeted NPC, or the player's character otherwise (Helpful for getting stubborn arrows relieved from the body)

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Console_Commands_%28Skyrim...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

De försvinner efter 1-2 ingame veckor tror jag.

Skrivet av frankof:

Det löste sig automatiskt efter några timmar, tack ändå!

Gick precis och köpte mig en häst då jag skulle färdas en jäkla bit. Hoppade av hästen för att ta hand om två bandits och en minut senare så var hästen borta. 1k åt helvete mao, suck...
Måste vara ett rekord, hästen försvinner ~tre minuter efter jag köpte den.

Permalänk
Moderator
Moderator

så var hästen borta

Den brukar dyka upp igen lite här och var, dock kan den ha bytt färgteckning...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det löste sig automatiskt efter några timmar, tack ändå!

Gick precis och köpte mig en häst då jag skulle färdas en jäkla bit. Hoppade av hästen för att ta hand om två bandits och en minut senare så var hästen borta. 1k åt helvete mao, suck...
Måste vara ett rekord, hästen försvinner ~tre minuter efter jag köpte den.

Hästen brukar ibland fly iväg en bit när det blir strid så den står nog bara en bit bort. Jag har aldrig haft några direkta problem att hitta den igen men om man skulle ha det så kan man göra en quick travel så kommer hästen att stå bredvid en (såvida man inte gör det till en stad såklart, då står den utanför vid stallet).

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen mångfalden i spelet med alla mängder av större och mindre viktiga saker man kan ägna sig åt.
Avslutade spelkvällen igår med att leka kull med ungarna i Solitude
Helt meningslöst men ändå väldigt charmigt att tom sådana små spel/lekar går att delta i om man vill

Har dock lite dåligt samvete över att jag fick ett av barnens livsbesparingar på hela två guld för att hjälpa honom att få en liten flicka att sluta jävlas med honom..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Gillar verkligen mångfalden i spelet med alla mängder av större och mindre viktiga saker man kan ägna sig åt.
Avslutade spelkvällen igår med att leka kull med ungarna i Solitude
Helt meningslöst men ändå väldigt charmigt att tom sådana små spel/lekar går att delta i om man vill

Har dock lite dåligt samvete över att jag fick ett av barnens livsbesparingar på hela två guld för att hjälpa honom att få en liten flicka att sluta jävlas med honom..

Det fanns en mod till Oblivion som hette "Give gifts" eller nåt, en sån vill jag ha till Skyrim,
så man kan kasta på någon bättre behövande (inte bara 1G/tiggare) lite vad man vill.

Själv har jag skjutit en hund, iofs en bandits hund, men ändå. Me not like.

Permalänk
Skrivet av Jooh4n:

Då kan det tyckas konstigt att konsolerna är huvudplattformerna, eller hur är det med den saken? Den annars kolugna Matt ser häpen ut:

– Vi har inte sagt att de är huvudplattformerna! Det finns ingen sådan, enda skillnaden är att pc:n får högre upplösning och att man se större avstånd. Annars är de samma spel.

Matt menar att det hela bygger på ett missförstånd. De kommer inte att porta Skyrim till pc i efterhand. Alla tre varianter byggs på samma premisser. Att det inte är tal om någon ny generation konsoler är inte heller en svaghet, påstår han, då utvecklarna slipat sina färdigheter till nya höjder efter både Oblivion och Fallout 3.
[/I]
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20111017/the-elder-scr...

Det är en senare källa så jag tror mer på den i nuläget.

Skrivet av Stillanatt:

Det kan dom ha sagt i någon tidigare artikel, den jag länkade ifrån är från igår. Men vi får väl se helt enkelt. Inte som att det är ovanligt att todd howard och dom andrr utvecklarna försöker prata så gott som möjligt om sitt spel!

Nå, hur blev det nu?

Skyrim på PC är optimerat för dual-core och mer kärnor ger minimalt med fps-ökning. Samtidigt renderas skuggorna på processorn och inte på grafikkortet som alla utvecklare gjort i alla tider. Detta på grund av att skuggorna renderas på 360's CPU eftersom GPU'n inte klarar det. Detta hade inte hänt om de utvecklat spelet ordentligt till PC.

Sen finns inte vissa småsaker, som möjligheten att bindea vapen etc till siffrorna 1-9 på tangentbordet. Väldigt många grafikval finns inte i inställningarna in-game, utan måste ändras i den ini-fil som finns i My Games-mappen, på egen risk.

Precis som det blir när utvecklare har konsolerna som huvudplattform och är lata i fråga om PC-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Sen finns inte vissa småsaker, som möjligheten att bindea vapen etc till siffrorna 1-9 på tangentbordet.

Jaså? Jag har gjort det sen dag ett :s

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

jag är i lvl 25 nu, har full daedric och har inte dödat 1 drake än.

vart hittade du alla daedra heart? har bara hittat 1

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 23 tjuv med 93 i pickpocket, börjar bli lite tufft eftersom jag ligger efter i sneak och båge. Helt sjukt hur snabbt man ökar i level när man ficktvjuvar.

Visa signatur

Intel i7 2600K 4,2ghz, GTX 460 1GB SLI, 120GB SSD Intel 320, Asus P8P67-M PRO, 8GB ram, ANTEC TP 750W, Fractal Design R3, Noctua NH-U12P, 226BW Samsung 22' ,Win 7 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte80:

Jag är lvl 23 tjuv med 93 i pickpocket, börjar bli lite tufft eftersom jag ligger efter i sneak och båge. Helt sjukt hur snabbt man ökar i level när man ficktvjuvar.

Tyckte det segade ner rätt snabbt (nivåmässigt) efter 30 dock, inte för att det är en dålig sak ^^ Läste även om att nån kommit upp till 82.5 i nivå, så jag är bara halvvägs till max >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

hur gör man för att inte fastna i början vi halshuggningen ? någon som vet?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

hur gör man för att inte fastna i början vi halshuggningen ? någon som vet?

Vad menar du med fastna?

Permalänk
Medlem

Var är det lättast att hitta drakar egentligen ?
Har hittat ett gäng shouts, men inga drakar som jag behöver för att få "souls" och aktivera shoutsen.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vad menar du med fastna?

Skrivet av JesperT:

Har hittat ett gäng shouts, men inga drakar som jag behöver för att få "souls" och aktivera shoutsen.

Tycker man stöter på dom rätt ofta.. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det finns vissa få drakfästen på kartan faktiskt, där kommer du garanterat hitta en. Sen dyker slumpmässiga upp ibland. Kräver förstås att man börjat på huvudquesten, gör man inte det kommer det inga. Det finns de som struntat i den questen och levlat till 30 utan att se en drake.

Permalänk

Är i level 12 och har dödat 5 drakar redan. De finns lite överallt. Såg några ovan klaga på att de inte hittar drakar

Permalänk
Medlem

de hade laggat ihop xD

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Jaså? Jag har gjort det sen dag ett :s

Det går om man krånglar lite ja, men det är buggigt(!) och Bethesda har sagt att de ska fixa det i en kommande patch. Funkar för vissa.

Jag har till exempel inte rört det där alls, men ändå har min Healing-magi helt plötsligt blivit bindead till siffertangent 1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Det går om man krånglar lite ja, men det är buggigt(!) och Bethesda har sagt att de ska fixa det i en kommande patch. Funkar för vissa.

Jag har till exempel inte rört det där alls, men ändå har min Healing-magi helt plötsligt blivit bindead till siffertangent 1...

Ah, det låter ju lite knöligt. Enda irriterande jag märkt (om just den delen) är när man blir av med sin utrustning och måste binda om saker och ting.

Visa signatur

Permalänk

Hej.

Jag försökte gå till smedjan för att uppdatera mitt vapen men det gick inge vidare. Jag lyckades göra det en gång, men sedan säger den att jag inte har rätt skill för att göra det igen. Vilken skill är det som jag behöver?

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan kränga Hawk feathers? lite jobbigt å panga hökar me båge

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

vart hittade du alla daedra heart? har bara hittat 1

Om du har problem med att hitta dem kan du köpa Daedra hearts från Alchemy vendors.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Du har inte favoritbundit din healing och råkat komma åt ettan när du tryckt fram favoritmenyn via Q? Det är ju ganska lätt hänt då tangenterna sitter bredvid varandra och skulle då binda magin till den knappen.

Permalänk
Medlem

Kul när man enchantar items och man förväntar sig t.ex "Increase Magicka with 40" när det i verkligheten bara increasar med 1 Magicka. Antar att man måste träna upp enchantment en hel del mer innan man kan enchanta något till 100%?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Kul när man enchantar items och man förväntar sig t.ex "Increase Magicka with 40" när det i verkligheten bara increasar med 1 Magicka. Antar att man måste träna upp enchantment en hel del mer innan man kan enchanta något till 100%?

Nej, alla enchants är samma när du väl lärt dig dem via disenchant. Du behöver däremot mest kraftfulla Soul Gem för att få fulla värdet. Använder du en petty soul gem (eller andra lågnivå/billiga) så får du ett mycket lägre värde. Tyvärr finns det inte möjlighet att se det innan man enchantar. Har för mig i huvet att det är Grand Soul Gem med Grand Soul du behöver för att få bästa värdet. Enchants kan sen göras än bättre via enchant perks förstås.

Ska väl lägga till att en del utility enchants är samma oavsett gem som jag förstått. Jag har t.ex. Water Breathing på min hjälm, och den funkar fint med billigaste (petty är det väl).

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.i.G:

någon som vet vart man kan kränga Hawk feathers? lite jobbigt å panga hökar me båge

Menar du hitta ?

Jag hittade hur mycket fjädrar som helst när jag härjade runt bland det där folket som hade älghorn på huvudet (uppe i trakterna i nordväst på vägen mot Solitude, har jag för mig). Det folket verkade gilla att samla på sådana fjädrar.

Visa signatur