Permalänk

WHS klydd

Tja!
Jag har installerat WHS på en gammal burk här hemma. So far so good. Men jag vet inte vart jag ska börja riktigt. Har försökt att hitta guider eller dylikt på nätet men av nån jävla anledning hittar jag inget som är av relevans. Har försökt att leta runt i forumet men inget där iheller... Är inte nån nybörjare på datorer men jag har inte haft kontakt med server världen överhuvudtaget. Nu till det väsentliga, jag har behöver servern för att:

Ha som ftp server till polare.

Kunna använda som torrent server. Gärna två användare, samtidigt. givetvis remote, har använt utorrent remote men vet ej om det går att köra två st samtigt på något sätt.

Ska kunna ha filmer, musik på den och köra dem på andra enheter i hemmet via smb.

Sen hade jag velat ha diskarna på servern som hårdiskar på min stationära dator, alltså nätverksdiskar eller vad det heter...

Samt kunna köra remote desktop till den så jag kan slänga in den i en gardrob...

Vet inte om jag glömt något... är bara så jävla trött på detta klyddet nu... Trodde jag skulle fixa detta men men...

Men vet ni nån guide så vet jag en som blir jävligt glad iaf

tack i förhand

Permalänk
Medlem

http://www.justfuckinggoogleit.com/

Skriv in: whs guide

Andra länken går till en Getting started PDF hos MS.

Svårt va?

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead