Corsair TX 750W burned 24-Pin after 4 weeks

Permalänk

Corsair TX 750W burned 24-Pin after 4 weeks

Hi

I did buy a TX 750W from Komplett.se - Nordens största nätbutik about 4 weeks ago. One day the computer just died and didnt start again, just tried to reboot in 1 sec again and again.

2 of the pins in the 24-pin was burned and the plastic had melted down in the 24-pin on my ASUS Sabertooth x58 1366 wich also is like 4 weeks old.

Pictures:

so what can I do? The Motherboard and PSU did cost me about $440 and are now useless.

Permalänk
Hedersmedlem

*thread cleaned*

I removed some posts about an irrelevant topic and in the wrong language.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att han är svensk, kolla sig typ "kommande:" och hans nick. "boeg"
Kopierat tråden från ett annat forum skulle jag tro

Anyhoooow, har du kvar garanti på grejerna?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NisseG91:

Ganska säker på att han är svensk, kolla sig typ "kommande:" och hans nick. "boeg"
Kopierat tråden från ett annat forum skulle jag tro

Anyhoooow, har du kvar garanti på grejerna?

Please see http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/956864-om-detta-....

Permalänk
Medlem

You will have to rely on komplett support to solve this for you. They will request the return of the PSU and maybe send it to Corsair for confirmation that it was a PSU-fault. After that they should offer you a replacement motherboard and a new PSU.

You do need some patience however. Even as much as this is hurting you in the delay, the store can't help if corsair mistakenly shipped them a faulty psu. They will need to investigate this like any other problem.

The good part is that komplett has a fairly good reputation. Do all they ask without delay and it should speed up the process.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Aaah, stupid me

Well, what shaglord basically!

Good luck

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Har haft PM-kontakt med Corsairs kontakt och har pratat med komplett. Komplett verkar lite kinkiga på att ta hand om ärendet och Corsair erbjuder sig att skicka mig ett nytt nätagg och försöka lösa det med moderkortet helt utan tjaffs eller invändningar.

Thank you Corsair for a very good, fast and nice customer service. Ill recommend Corsair for good service. World class.