Permalänk
Medlem

Happy new year

SETUP VID NYÅR !
Chassi NXZT Phantom
Moderkort -ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA 6Gb/s, USB 3.0, UEFI
CPU - AMD Athlon Quad-Core 2,9Ghz AM3
Nätdel - 550 Watt
Ram Minne - Corsair 8Gb 1600Mhz DDR3
Grafik - XFX Radeon HD7950 3072MB Black Edition Dual Fan

Happy new year

Permalänk

Gjorde min morgon iallfall, tackar och bockar! 5p!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Gjorde min morgon iallfall, tackar och bockar! 5p!

Haha

Så du menar att sketen hårdvara, typ ingen kabeldragning, ljugningar om att fronten är borta sen år tillbaka fast man klart o tydligt ser den och ett extremt fult chassi gjorde din morgon? lol

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Haha

Så du menar att sketen hårdvara, typ ingen kabeldragning, ljugningar om att fronten är borta sen år tillbaka fast man klart o tydligt ser den och ett extremt fult chassi gjorde din morgon? lol

Han menar ju skydded till 2.5

Du fick en 5'a av mig, tyckte din dator var riktigt snygg! Mer sånt här i galleriet!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Han menar ju skydded till 2.5

Du fick en 5'a av mig, tyckte din dator var riktigt snygg! Mer sånt här i galleriet!

Hoho, så kan de gå om man inte sovit på 2 dagar, jag bör sova snart

Förövrigt ger jag 3p för att han vågat gjort ett galleri.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Hoho, så kan de gå om man inte sovit på 2 dagar, jag bör sova snart

Förövrigt ger jag 3p för att han vågat gjort ett galleri.

Haha, är på mitt första dygn just nu, tycker det är svårt att hålla sig uppe.^^ Nåväl, måste ju vända tillbaka dygnet nångång!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Så otroligt mycket stavfel och grammatiska fel, för att inte tala om särskrivningar och rena faktafel. Sen så tycker jag verkligen inte om hur snett och vint du tar bilderna på dammonstret ... Skönt att du kommit till sweclockers så att du kan få lära dig om allt det här! Ska försöka räta ut några av frågetecknen, hoppas att du kan ta det här konstruktivt

Skrivet av Exider12:

Började för ungefär 6år sen då jag Inversterade i en speldator från HP sen nu efter ett par år som sagt så blev jag allmänt trött på min sjuka fps och en cpu som var gjord på Stenåldern i princip.

Från början som sagt va datorn en vanlig hp dator.
Sen som sagt började jag bygga om lite.

original delarna bestod av

CPU - Amd duel core 2.4ghz

Nätaggregat - 250watt

Modekort - Okänt.

Ram - 2gb 333mhzare DDR2

Grafik kort - Ati radeon 1800 380mhz 512mb

Ja som sagt nu ser ni ju själva värsta skiten.

nuläget består burken av:

CPU - Amd Athlon quad core 3.0ghz

Nätaggregat- 550watt

Modekort - Gigabyte M52L - S3P DDR2

Ram - 4gb 1066mhz

Grafik kort - Gigabytes Ati radeon 4890HD 1GB Gddr5 "Mer info kmr"

Lite bättre grejer som sagt men vet att jag behöver ett annat modekort anledning att modekortet som sitter i just va pga åskan tog mitt andra. Så ett nytt kommer och nya ddr3 ram men som sagt det kommer när det kommer.

En hyfsat bra speldator

Aj aj aj, vi tar det på korrekt svenska ...

*Det började för ungefär 6 år sen då jag investerade i en speldator från HP, och nu efter ett par år blev jag allmänt trött på min låga FPS och min CPU som var från stenåldern.

* original delarna -> Originaldelarna

* AMD duel core -> AMD dual core

* modekort -> moderkort

* behöver ett annat modekort anledning att modekortet som sitter i -> behöver ett annat moderkort, anledningen till att moderkortet sitter i

* "Ett ati radeon 4890 som ni ser ser det inte ut som originalet som ati själva släppte." Ati/AMD släpper inte egna kort som man kan kalla "original". De släpper vad som kallas en referensdesign, och den går ut till tillverkare som ASUS, Sapphire, XFX, PowerColor och Gigabyte. De i sin tur tillverkar kort som antingen följer referensdesignen eller avviker från den (med egna kylare osv.)

* "Graffets stora kylare gör att man kan klocka det mer än vad dagens spel klarar av att påfresta kortet." Nja, det vet jag inte riktigt om jag vill hålla med om ... Till att börja med kan du inte ens spela dx11-titlar, och vidare så har jag svårt att tro att du kan använda AA och AF i högre upplösningar. Så att dagens spel inte klarar av att påfresta kortet - det är fel.

* Fläkten du har köpt, Noctua NF-P12, är till för radiatorer och kylflänsar på CPU-kylare, då den har ett högt statiskt tryck. Som du använder den är inte optimalt för fläkten, den fläkt du egentligen borde satsat på är Noctua NF-S12B, som är en renodlad chassifläkt.

* Nästa gång du gör ett galleri, snälla plocka bort dammet med luft på burk eller liknande, och ta gärna bilderna i en ljus miljö. Jag lovar att då blir bilderna bättre.

MVH

EDIT: fixade till en trasig länk.

Permalänk
Entusiast

Nu behöver vi inte grina ögonen ur oss bara för att pojken inte har ett Corsair 800D, en Intel 980 samt 580 SLI...

Han har gjort ett litet galleri med den hårdvara han har, sina bristande kunskaper i rättstavning och datorkunnande. Men han har iaf gjort ett galleri, skrivit text till varje bild och jag är nöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lambi:

Så otroligt mycket stavfel och grammatiska fel, för att inte tala om särskrivningar och rena faktafel. Sen så tycker jag verkligen inte om hur snett och vint du tar bilderna på dammonstret ... Skönt att du kommit till sweclockers så att du kan få lära dig om allt det här! Ska försöka räta ut några av frågetecknen, hoppas att du kan ta det här konstruktivt

*Det började för ungefär 6 år sen då jag investerade i en speldator från HP, och nu efter ett par år blev jag allmänt trött på min låga FPS och min CPU som var från stenåldern.

* modekort -> moderkort

* behöver ett annat modekort anledning att modekortet som sitter i -> behöver ett annat moderkort, anledningen till att moderkortet sitter i

* "Ett ati radeon 4890 som ni ser ser det inte ut som originalet som ati själva släppte." Ati/AMD släpper inte egna kort som man kan kalla "original". De släpper vad som kallas en referensdesign, och den går ut till tillverkare som ASUS, Sapphire, XFX, PowerColor och Gigabyte. De i sin tur tillverkar kort som antingen följer referensdesignen eller avviker från den (med egna kylare osv.)

* "Graffets stora kylare gör att man kan klocka det mer än vad dagens spel klarar av att påfresta kortet." Nja, det vet jag inte riktigt om jag vill hålla med om ... Till att börja med kan du inte ens spela dx11-titlar, och vidare så har jag svårt att tro att du kan använda AA och AF i högre upplösningar. Så att dagens spel inte klarar av att påfresta kortet - det är fel.

* Fläkten du har köpt, Noctua NF-P12, är till för radiatorer och kylflänsar på CPU-kylare, då den har ett högt statiskt tryck. Som du använder den är inte optimalt för fläkten, den fläkt du egentligen borde satsat på är Noctua NF-S12B, som är en renodlad chassifläktar.

* Nästa gång du gör ett galleri, snälla plocka bort dammet med luft på burk eller liknande, och ta gärna bilderna i en ljus miljö. Jag lovar att då blir bilderna bättre.

MVH

-----

Tusen tack!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, du borde verkligen köpa dig ett nytt chassi alltså..
Och damma ur!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu behöver vi inte grina ögonen ur oss bara för att pojken inte har ett Corsair 800D, en Intel 980 samt 580 SLI...

Han har gjort ett litet galleri med den hårdvara han har, sina bristande kunskaper i rättstavning och datorkunnande. Men han har iaf gjort ett galleri, skrivit text till varje bild och jag är nöjd

Om alla vore som du!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cAWPer:

Om alla vore som du!

What a wonderful world it would be

Permalänk

Jag tycker det är kul att se lite "Veteranare" här på SweC, och sen se på SleepstreameR byggen och konstatera vad teckningen har gått framåt fort. Kul att det är färgglatt också, mycket fint.

OCH DU Lambi, SLUTA TRYCKA MER PÅ DOM ANDRA SOM INTE HAR NASA DATORER.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

ser kanonbra ut gemfört med hp skitet innan nu kan man allfall spela hehehe

Visa signatur

I7 950 3.06 Ghz/ Corsair 12 Gb 1600 mhz/ corsair force 2 stycken 60 gb raid0/Sabertooth x58 / sapphire 6870 1 gb crossfire :)

Permalänk

Ganska roligt galleri

Har du tittat runt i gallerier här osv? Om du inte vet att dubbla kontakter till grafikkortet är vanligt?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av LightForz:

Jag tycker det är kul att se lite "Veteranare" här på SweC, och sen se på SleepstreameR byggen och konstatera vad teckningen har gått framåt fort. Kul att det är färgglatt också, mycket fint.

OCH DU Lambi, SLUTA TRYCKA MER PÅ DOM ANDRA SOM INTE HAR NASA DATORER.

vadå trycka ner? var det bara jag som såg hans inlägg som konservativ kritik?

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Tsunami Dream *** !

Permalänk

Om du tycker det där var trångt som du visade med hårddisken
då ska du se hur det är i mitt ACE MicroTower.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

bristande kunskaper? kan nog inte redigt tro det men som sagt skrev skiten sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Och damma ur!

menar du allvar ?
damma ur ??? hahhahahaha märks att du har varit med ett tag -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

* modekort -> moderkort

* Fläkten du har köpt, Noctua NF-P12, är till för radiatorer och kylflänsar på CPU-kylare, då den har ett högt statiskt tryck. Som du använder den är inte optimalt för fläkten, den fläkt du egentligen borde satsat på är Noctua NF-S12B, som är en renodlad chassifläkt.

MVH

EDIT: fixade till en trasig länk.

Aja tack tack har inte tänkt på det skrev det på typ 2min ? bara lätt som fan för att jag skulle få ihop något shit till en polare som va sjukt nyfiken och han fattade det iaf Men ska rätta till det med tiden "orkar inte nu "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Och damma ur!

hoppas du skämtar med att damma ur ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Exider12:

hoppas du skämtar med att damma ur ?

Nej. Jag ser damm på bilderna. Det är inga mängder, men om jag skulle göra ett galleri på min dator skulle jag försöka göra så allting ser helt perfekt ut. Då ska det inte finnas något damm ALLS.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nej. Jag ser damm på bilderna. Det är inga mängder, men om jag skulle göra ett galleri på min dator skulle jag försöka göra så allting ser helt perfekt ut. Då ska det inte finnas något damm ALLS.

Ska ju synas att det används

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Exider12:

bristande kunskaper? kan nog inte redigt tro det men som sagt skrev skiten sent.

Spelar väl ingen roll hur sent man skriver saker och ting. Även om man är trött som en tok så vet man att det heter moderkort samt att t.ex. grafikkort är ett ord och bör således inte särskrivas

Skit samma. Jag "backade upp" dig och sa att man inte kan förvänta sig att alla ska ha råd med värstingsaker. Kul att se gallerier av alla de slag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Spelar väl ingen roll hur sent man skriver saker och ting. Även om man är trött som en tok så vet man att det heter moderkort samt att t.ex. grafikkort är ett ord och bör således inte särskrivas

Skit samma. Jag "backade upp" dig och sa att man inte kan förvänta sig att alla ska ha råd med värstingsaker. Kul att se gallerier av alla de slag

herregud -_- Du jobbar med detta varje dag nu får du ge dig solklart du har allt i huvudet du är ev utbildad i detta. Ska du ställa höga krav kan vi lika gärna lägga ner sidan. Man har ett liv utanför datorn också hoppas jag
Inget ont med detta men blir lite sur när folk skriver utan att tänka. Ex ditt yrke. Tack iaf för uppbackningen men jag visste om det redan Men som jag skrev innan så har jag lite annat för mig än att sitta och hänga på sweclockers ^^
Enjoy
Exider

Permalänk
Medlem

Det är väll bara 288w på 12v linan med ett grafikkort som har en tdp på 188w :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

vet inte ...

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Skrivet av Exider12:

vet inte ...

Satt också och tänkte lite på det där. Jag rekommenderar dig att skaffa ett nytt nätagg innan det du har pajar ihop helt. Har du otur, om t.ex. en konding skulle smälla av, så kan också din övriga hårdvara skadas. Detta har hänt för flera här på sweclockers. Var försiktig

Jag tror helt o fullt på att du kan köra alla dagen spel på max med den datorn, ja förutom i dx11 då. Frågan är bara vilken fps man har

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Satt också och tänkte lite på det där. Jag rekommenderar dig att skaffa ett nytt nätagg innan det du har pajar ihop helt. Har du otur, om t.ex. en konding skulle smälla av, så kan också din övriga hårdvara skadas. Detta har hänt för flera här på sweclockers. Var försiktig

Jag tror helt o fullt på att du kan köra alla dagen spel på max med den datorn, ja förutom i dx11 då. Frågan är bara vilken fps man har

ska tänka på att. men har lite tankar på att flytta över allt till ett annat case och då åker nog en 800wattare in så ska nog klarar mig en stund Men vad är det som kan hända är det att graffet som dricker för mkt ström eller vad är det som suger mest ström fattat att cpun ligger på 100watt ungefär. men vad ligger ett graffe på i watt antal ?