Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Och detta baserar du på vadå? Demot? Jag tyckte demot va skoj iallfall

Japp, jag plåga mig igenom demot från steam, sen har jag väl sett ett och annat från videos. Men jaja gilla du demot så är det väl bara slå till.
Jaja inte så mycket att orda om egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Japp, jag plåga mig igenom demot från steam, sen har jag väl sett ett och annat från videos. Men jaja gilla du demot så är det väl bara slå till.
Jaja inte så mycket att orda om egentligen

Hehe. Kan väl säga att det beror kanske på vad man gillar för sorts shooters samt vad det är man förväntar sig. Jag vill ha humorn och Duke Nukem, och det hoppas jag att man får ;p

Permalänk

efter att ha spelat igenom demot, så skulle det inte förvåna mig om det blir utsett till årets sämsta spel eller något i den stilen =D

Permalänk
Medlem

Spelet är bra, om man inte förväntar sig en hig-end shooter som ska försöka vara så verklighetstroget som möjligt med allt de senaste från spelvärlden, som ingen sagt att det är. Utan utvecklarna har sagt att det kör på den gamla stilens spel och det gör det oxå, om man inte gillar det, då kan man spela cod lr liknande.

Sedan tycker jag som verkligen gillar DNF, att demot gör ett uselt jobb att representera DNF. Dom skulle ha valt ngt bättre ur spelet!

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller på duke förstår er inte på den underbara humorn spelet har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

2W4hq14wFOQ

Ni som gnäller på duke förstår er inte på den underbara humorn spelet har.

haha jag hade kunnat sitta å lyssna på dig hela dan. Du är rolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Japp, jag plåga mig igenom demot från steam, sen har jag väl sett ett och annat från videos. Men jaja gilla du demot så är det väl bara slå till.
Jaja inte så mycket att orda om egentligen

Dämn, fanns det ett demo på Steam? Aja, spelet släpptes ju idag så nvm.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare i tråden. Köp det på Game.se istället för Steam. 199kr! Du får en aktiveringsnyckel till Steam för 199kr istället för 50€.

Permalänk
Medlem

5/10 hos GameReactor

Citat:

Grafik: 5
Spelbarhet: 5
Ljud: 5
Hållbarhet: 6

Plus:
Massor av variation, utmanande, några riktigt härliga pussel

Minus:
Lastgammal grafik, stundtals korkad bandesign, urdumma fiender, bedrövligt ljud, långa laddningstider, gammalt upplägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

2W4hq14wFOQ

Ni som gnäller på duke förstår er inte på den underbara humorn spelet har.

hahaha det är sånt här man vill ha ur detta spel!

Förväntar ni er ett Shooter fullt med action och helikoptrar och pansarvagnar så har ju Duke Nukem aldrig varit något för er???

Om man däremot förväntar sig Humorn och Dukekänslan så finner man spelet nog bra

Vem fan bryr sig om grafiken i dagens spel?
Så många tillverkare som satsar all out på grafik men glömmer spelkänslan.

Spelvärlden har fan glömt bort att humor KAN finnas i spel! Ytterligt få spel som har humor i sig.

DUKE NUKEM, välkommen till min vitrinhylla!

Permalänk
Skrivet av BeRetta:

Som sagts tidigare i tråden. Köp det på Game.se istället för Steam. 199kr! Du får en aktiveringsnyckel till Steam för 199kr istället för 50€.

Tack för tipset. Köpte för 199kr, och laddar nu hem det via Steam.

6.5Gig, kommer ta ca 2 timmar att få hem det..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Folk som inte har spelat Duke Nukem 3D kommer ha väldigt svårt att förstå/gilla Duke Nukem Forever. Spelet handlar om underbara oneliners och en massa nostalgi inte någon Crysis grafik. Så att spelet kommer sågas i Speltester är att räkna med.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Sen kan ju diskuteras om ovan nämnda egenskaper är sådana som verkligen lyfter helhetsintrycket av ett spel. Humor och hög nostalgifaktor i all ära, men ett spel kommer givetvis ändå att bedömas på fler områden än så.

Med det sagt håller jag med om att grafik gärna kan komma i andrahand till förmån för ett genomgående starkt gameplay, men Duke Nukem Forever ser trots allt inte särskilt bra ut - rent visuellt - för ett spel anno 2011. Åtminstone inte konsolversionen. Hoppas att kantutjämning och högre anisotropisk filtrering av texturer kan hjälpa PC-versionen en smula åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

2W4hq14wFOQ

Ni som gnäller på duke förstår er inte på den underbara humorn spelet har.

hehe najs video ,du låter lite som en finsk som bryter på engelskan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

2W4hq14wFOQ

Ni som gnäller på duke förstår er inte på den underbara humorn spelet har.

Härligt att du ställer upp som vanligt
Btw, du lät inte som man hade tänkt sig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt Balls Of Steel Edition från game.se?

Jag är tveksam över om man får grejorna idag?
Lådan går väl knappsast in genom brevinkastet?
Vad händer då? Läggs det hos ett postombud?

När skickar postombud ut SMS avi?

Vill-lira-idag-efter-12-jävla-år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Härligt att du ställer upp som vanligt
Btw, du lät inte som man hade tänkt sig

Så låter man här uppe i norrbotten om man lärt sig sin engelska genom spel, internet och tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Så låter man här uppe i norrbotten om man lärt sig sin engelska genom spel, internet och tv

Hehe
"I know, I'm Swedish." Classic!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nån som varvat spelet än?

Skrivet av Lipkin:

Någon som har beställt Balls Of Steel Edition från game.se?

Jag är tveksam över om man får grejorna idag?
Lådan går väl knappsast in genom brevinkastet?
Vad händer då? Läggs det hos ett postombud?

När skickar postombud ut SMS avi?

Vill-lira-idag-efter-12-jävla-år.

Jag har inte beställt det där men jag kan tänka mig att det går till på följande sätt:
¤ Du beställde spelet på Game.se
¤ Game.se skickade spelet igår (Torsdag)
¤ Posten ser att paketet är stort och levererar det direkt till ditt ombud (Fredag)
¤ Har du anmält SMS avisering på Game.se (vet inte om de har sådant) så får du ett SMS annars så skickar ombudet ett AVI som anländer i din låda nästa arbetsdag (måndag)

Vill du inte vänta så kan du försöka få tag på Game.se:s kundtjänst och fråga dem om Kolli-ID (då jag knappast tror att det skickas som brev) så kan du gå direkt till ombudet och be dem leta fram paketet utan det 4-siffriga paketsorteringsnummer man annars skall ha.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nån som varvat spelet än?

Jag har inte beställt det där men jag kan tänka mig att det går till på följande sätt:
¤ Du beställde spelet på Game.se
¤ Game.se skickade spelet igår (Torsdag)
¤ Posten ser att paketet är stort och levererar det direkt till ditt ombud (Fredag)
¤ Har du anmält SMS avisering på Game.se (vet inte om de har sådant) så får du ett SMS annars så skickar ombudet ett AVI som anländer i din låda nästa arbetsdag (måndag)

Vill du inte vänta så kan du försöka få tag på Game.se:s kundtjänst och fråga dem om Kolli-ID (då jag knappast tror att det skickas som brev) så kan du gå direkt till ombudet och be dem leta fram paketet utan det 4-siffriga paketsorteringsnummer man annars skall ha.

Det jobbiga är att det inte finns något kolli id:

"Normal leveranstid är 1-3 dagar.På vanliga brevförsändelser (spel samt mindre tillbehör) går det dessvärre inte att följa leveransen med ett kollinummer."

Fy fan.
Ska aldrig förhandsboka online mer.

Va ska man göra i helgen nu då.
Fan.

Permalänk
Skrivet av BeRetta:

Som sagts tidigare i tråden. Köp det på Game.se istället för Steam. 199kr! Du får en aktiveringsnyckel till Steam för 199kr istället för 50€.

Fint tips där! Hade helt glömt bort att beställa spelet tidigare i veckan, och Steam var löjligt dyrt som vanligt. Köpte via Game.se och laddar ner via steam nu jag också. Fredagskvällen är räddad!

Btw, någon som provat att lira med Eyefinity än? Funkar det bra eller får man nöja sig med en skärm?

Edit: Såg nu på widescreenforum att det funkar hyfsat bra, och att det finns en tillfällig fix via Flawlessws för att få högre FOV Sweet!

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?f=57...
http://www.flawlesswidescreen.org/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är spelet värt 199kr?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Själv tror jag inte jag kommer spela det förrän nån tar och moddar bort 2 weapon carry limit (är ju baserat på UE3 engine som borde va lätt moddat samt är det ju Duke Nukem det är frågan om så det lär ju finnas gott om missnöjda fans). Vill kunna få ut maximal njutning när man spelar igenom det första gången och 2 weapon carry limit stör mig något otroligt. Själv är man stor DN3D fantast och spelat igenom alla episoder typ 3+ ggr men detta demo var inte roligt främst pga:

- 2 weapon carry limit
- Aningen långsamma/osmidiga rörelser
- Aningen för långsam weapon switch
- Ego-meter autoregen

Kan tänka mig många gamla Duke Nukem 3D fans stör sig på dessa punkter.

EDIT: Rösta här ifall du ogillar 2-weapon carry limit http://forums.gearboxsoftware.com/showthread.php?t=123150&pag... - 60%+ ogillar det till PC ;D

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Fan vad tråkigt att dom släppte spelet... Nu är hela grejen död. DNF skulle bli en myt

Permalänk
Medlem

Varför är spelet så jävla ryckigt med vsync på? det känns som tearing som i demot det suger ju, stänger man av så blir det bättre..

Permalänk
Medlem

Undra om det fungerar i 3D vision surround...

Hmm! aja väntar på min kod fårn g2play nu

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hej! Mitt DNF laggar så in i helvete!

Hinner inte ens starta spelet innan det laggar, GPU usage ligger konstant på 8% och CPU usage ligger på 100%.

Mina specs är:

AMD athlon II X2 250 3.3 GHz
ATI Radeon 4890
4 giga ram 1033 mhz
Windows 7 x64

Vad är fel när spelet ej utnyttjar grafikkortet? Har installerat nyaste drivrutinerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

... (är ju baserat på UE3 engine som borde va lätt moddat samt är det ju Duke Nukem det är frågan om så det lär ju finnas gott om missnöjda fans).

Fast det är ju knappast UE3 det använder, det hade sätt 10 gånger bättre ut då. DNF använder UE2/2.5 eller något i den stilen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies