Datorn bara dör.

Permalänk
Medlem

Datorn bara dör.

Visste inte riktigt vilket forum jag skulle lägga frågan, hmm hoppas det blev rätt.. nu till själva frågan:
När jag startar datorn så kan det hända att hårddiskarna inte hittas, eller ibland att bara någon enstaka disk hittas, jag har testat att byta kabel/IDE kanal, men samma sak händer, när jag väl får igång den så att OS kan starta, så krånglar det där också.. när den söker efter bootesektorn så står det bara "IDE 0 .. OK" men det händer inget mer? När man väl kommer förbi detta med en stunds ändrande och pulande både i datorn och i BIOS så bara dör den, precis innan man hinner komma in i windows. Hjälp mig! vad är fel?

Hårdvarukonf: AMD athlon Thunderbird 1,4Ghz 266mhz, MSI K7T266 Pro V.1.0, 2st IBM 120gxp diskar och en western digital med OS på. Nätaggregatet är ett Chieftec 340W.

Snälla någon hjälp mig =/

Ps. Har även prövat att klocka ner processorn och köra med minsta antalet komponenter.Ds

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

Prova att ställa allt i bios till standard inställningarna och ha bara den disk som du har som system disk inkopplad, skippa dom andra diskarna så länge.