Battlefield Bad Company 2. En minut Loading Screen
Hej!
Ytterligare ett nytt problem!
Mitt problem är att jag har nästan en minut loading screen varje gång servern bytar bana och varje gång lagen bytar sida. Jag började få längre loading screen efter att har installerat nya drivrutiner till mitt AMD Radeon 5870.
Nyligen hade jag en konstig lagg/frys bugg som gjorde att jag frös till 4 gånger på 4 sekunder. Det löste jag genom att installera om ljud drivrutinen. Jag passade på att uppdatera drivrutinerna till grafik kortet också.
När jag hade installerat klart allt så tänkte jag inte så mycket på loading screen, men blev väldigt glad över att lagg problemet försvunnit. Men jag insåg efter nästa loading screen att den var väldigt lång, så jag har nu testat loading screen ca 20 gånger med 6 olika versioner av drivrutiner till mitt grafik kort.
Loading screen brukade vara ca 5-10 sekunder innan jag installerade nya drivrutinen till grafik kortet, nu är det nästan en minut loadingscreen.
Jag kommer inte ihåg vilken version som jag hade innan jag installera nya.
Jag är ganska trött att få problem efter problem. Jag får ju aldrig spela i frid utan problem.
Jag tänkte såhär att det kanske inte är drivrutinen som är felet, eftersom jag ändrade massa andra saker i datorn när jag försökte fixa lagg/ljud problemet.
Jag ändrade inställningar på detta:
* Öppna egenskaper på game.exe filen och ändrade att använda windows XP pack 3.
* Öppna egenskaper på game.exe filen och ändrade att använda windows Vista pack 2.
* Öppnade portar i min router: 18390 TCP, 18395 TCP, 18395 UDP, 13505 TCP, 80 TCP Outgoing.
* Avinstallerade Punkbuster
* Installerade nyaste version av Punkbuster manuellt
* Avinstallerade ljud och grafik drivrutiner och använde Driver Sweeper (rensar alla spår av drivrutinerna)
* Installerade nya drivrutiner till ljud och grafik.
* Lade till texten "+fullproc" på BFBC2 genvägens egenskaper i rutan "Mål" brevid själva målet.
* I ljud egenskaperna bytade jag från: 24 bit, 44100 Hz (Studio) to: 16 bit, 44100 Hz (CD).
*Öppnade regedit.exe och ända en decimal från 10 till 50, Testade också att skriva FFFFFFFF. (läs under)
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
-There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to 50 Decimal (will
look like 0x00000032 (50) to the right of the entry)
-Reboot"
Här är BFBC2 settings.ini som jag använder:
[WindowSettings]
Width=1680
Height=1050
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=low
VoipEnable=true
SpeakerCount=0
[Graphics]
Effects=medium
Soldiers=medium
Vehicles=medium
Overgrowth=low
Undergrowth=low
StaticObjects=medium
Terrain=medium
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=low
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=9
Aniso=8
Detail=high
RenderAheadLimit=0
Fov=65
Om någon vet eller haft samma problem, hjälp mig lösa det tack.
Tack i förväg.