The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

Hur fan använder man potions eller kan man inte det i "tutorial" i början? när jag möter första bossen med typ 10 anhängare åker jag på råspö hela tiden skitsvårt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Är detta som dragon age spelen i spelsätt eller vad kan man jämföra det med?

Ja, det är väldigt likt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur fan använder man potions eller kan man inte det i "tutorial" i början? när jag möter första bossen med typ 10 anhängare åker jag på råspö hela tiden skitsvårt.

Tryck på CTRL tangenten och ta Meditate , där kan du dricka pots.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tryck på CTRL tangenten och ta Meditate , där kan du dricka pots.

ah ha tackar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fan va sjukt bra detta spel är, gillar att det inte bara är stå och trycka på attack knappen hela tiden utan man får planera lite. Spelade inte första spelet man får nog lov att skaffa det oxå.

Flyter på hyffsat bra med i7 950, 6Gb, gtx 580 allt oklockat. Går inte köra allt på max men snäppet under Ultra och 1080p med 40-67fps får duga

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anarkizt:

Ja, det är väldigt likt.

Nu har jag inte spelat DA2, men DA1 och DA2 ska ju vara oerhört olika så det är nog viktigt att veta vilket vi talar om. DA2 är ju totalsågat av de flesta. DA1 är en av mina favoriter någonsin och Witcher2 börjar väldigt lovande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fasen råka ut för en dålig/störig grej nyss. Blev omringad av 16snorungar eller något sånt. Självklart är det inte som i Assassins Creed att man kan gå förbi eller knuffa undan folk när de är ivägen. Gick heller inte att slå ihjäl fanstygen
Testade att meditera ett halvt dygn så kanske de skulle försvinna då folk brukar ha sysslor att göra men nejdå de stog kvar där. Va bara att gå tillbaka till någon tidigare sparfil.

Permalänk
Medlem

Ojojoj! 11.5 CAP 2 släpptes precis. Hoppas den är för Witcher 2 (changelog finns ej än).
Önskar att jag vart hemma nu och kunnat testa...

Edit - Ingen fix för the Witcher 2. Tydligen behövs en helt ny drivare....

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

hur är spelet? tröttnade snabbt på ettan då jag tyckte att alla lät så extremt tråkiga när de pratade. De hade ingen känsla i rösten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker spelet är förbannat svårt? när man går ut i vildmarken blir man ju övermannad dom är ju på tok för många jag fattar inte combat systemet är ju inte det bästa heller man är en witcher men man känner sig så klen tycker jag.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem med att så fort jag är inomhus eller i instängda miljöer så sjunker min FPS (och GPU användning) till powerpoint nivå?
Utomhus är min fps normal. Börjar bli riktigt irriterande vill bara spela.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Någon mer än mig som har problem med att så fort jag är inomhus eller i instängda miljöer så sjunker min FPS (och GPU användning) till powerpoint nivå?
Utomhus är min fps normal. Börjar bli riktigt irriterande vill bara spela.

Testa göra som IGN.

Citat:

Update: After some further searching and installing, I think I may have found a fix for the performance problems. I'm using a GeForce GTX 580 now, installed the beta drivers Nvidia posted, followed advice found on message boards to uninstall 3D Vision drivers and turned off SSAO and Supersampling in The Witcher 2's configuration menu. The result is gameplay that runs at between 50 – 60 frames per second with everything else cranked. Whew. I can't say what a proper fix might be for AMD card users though.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Testa göra som IGN.

Tackar så mycket! Gick från 12-17 fps till 100-150

Btw det räckte med att avinstallera 3D driverna behövde inte göra det andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur långt kommer jag med ett 9800m gs och 2.8 Ghz quad core? Kan jag köra på low?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Får så där med oklockat 6950, och i övrigt stabil dator som klarar andra spel(ex. crysis 2) utan problem.
Jävligt konstigt, provat ändra alla inställningar i CCC och spelet. 11.5 med 11.5a. Försöker googla efter fler med problemet, men verkar ganska ensam. :/ Dyker upp direkt spelet drar igång, verkar enbart vara i skuggorna.

Visa signatur

asrock extreme 4 . intel 2500k @ 4.2ghz . XFX 6950 2gb . Fractal Define R3 . XFX black 750w

Permalänk
Medlem

Har spelat i stort sätt hela dagen idag, och det är ett fantastiskt spel :), Det har sina minus men alla + bär upp det :), Köp det!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

någon som kan ge ett snabbt svar, har de förbättrat konversationerna så det låter som att de som pratar iallafal bryr sig om vad de pratar om? riktigt sugen på att köpa spelet men behöver veta det först

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

någon som kan ge ett snabbt svar, har de förbättrat konversationerna så det låter som att de som pratar iallafal bryr sig om vad de pratar om? riktigt sugen på att köpa spelet men behöver veta det först

Ja det är en enorm skillnad mot ettan, konversationerna håller hög klass nu.

Permalänk
Medlem

får inget ljud :(. har ett xonar d2x ljudkort och stereo högtalare. Någon som har en lösning?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

http://knuttinatoll.net/klosterkatten/pictures/witcher2rememb... Lätt spoiler varning på miljön... men vad bara tvungen o säga.. fifasen vad vackert.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

får inget ljud :(. har ett xonar d2x ljudkort och stereo högtalare. Någon som har en lösning?

Hmm har själv Xonar d1 och et fungerar, kör på 5.1 med senaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Testa göra som IGN.

Tack! Jävlar vilken skillnad det blev när man tog bort 3d-vision. Nu flyter det fint i high förutom under en sekvens när man får se ett "tecknat" klipp medan man sitter och blir förhörd. Av ngn anledning hackar det klippet (även ljudet), oavsett vilka grafikinställningar jag har.

Permalänk
Medlem

någon med crossfire/sli som kan berätta om spelet är optimerat för dessa konfigurationer?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hur fungerar DLC's i detta, är det helt separata små historier (dvs man börjar om med ett nytt spel)? tycker sånt suger lite, vill hellre ha som i te.x Morrowind och Oblivion där det bakas in i huvudspelet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

någon med crossfire/sli som kan berätta om spelet är optimerat för dessa konfigurationer?

Blir ingen skillnad alls för mig med SLI av eller på - detta med 2st gtx460.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Efter jag avinstallerade 3D drivrutinerna fungerade SLI riktigt bra båda korten ligger på 80% plus hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Blir ingen skillnad alls för mig med SLI av eller på - detta med 2st gtx460.

Skrivet av Wingren:

Efter jag avinstallerade 3D drivrutinerna fungerade SLI riktigt bra båda korten ligger på 80% plus hela tiden.

tack för snabba svar.
jag sitter själv med trifire så jag får vänta till ett köp

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hmm, när jag tänker efter har jag nog inte testat efter 3d vision uninstallen... Återkommer med resultat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Hur fungerar DLC's i detta, är det helt separata små historier (dvs man börjar om med ett nytt spel)? tycker sånt suger lite, vill hellre ha som i te.x Morrowind och Oblivion där det bakas in i huvudspelet.

Lite oklart, men all DLC kommer vara gratis, bara eventuella expansioner man behöver betala för och CDProject jobbar redan på första DLC, något om troll.

Permalänk
Medlem

WOOOAA! Jag har suttit och suktat efter The Witcher 2 jäkligt länge och så missar jag releasen helt och hållet!
Anser att The Witcher lätt sopar banan med både Dragon Age 1 och 2. Har inte haft så roligt med ett datorspel sedan Baldurs Gate 1 och 2.
Nu är jag i extas och tänker inhandla detta med detsamma, om det nu är möjligt. På ett eller annat sätt ska jag iaf spela det ikväll!

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."