hjälp mig hitta barndomsspelet!

Permalänk

hjälp mig hitta barndomsspelet!

Tjenare!

Jag letar efter ett spel som jag och en kompis spelade i princip varje dag för ca 7-8 år sen, men redan då tror jag att det hade några år på nacken.

spelet är ett actionspel i 2d utförande, det fanns möjlighet att spela både med och emot varandra. banorna var uppbyggda så att man bara kunde gå framåt, inte hoppa upp på saker osv (som super mario) därimot kunde man röra sig i djupled. spelidéen var att det fanns ett flertal olika karaktärer (kommer ihåg att det fanns en ninja som kastade kaststjärnor och en karaktär som kunde klona sig själv). när man valt gubbe så startade man en bana och det som hände var helt enkelt att det kom andra gubbar som man skulle döda. ju längre man spelade desto bättre gubbar fick man möta. för att utföra "specialattacker" (som att klona sig osv) behövde man magi, som laddades upp med tiden.

detta är i princip allt som jag kommer ihåg och har inte lyckats få någon träff på google med det. så hoppas att det finns någon som vet vilket spel jag menar.

är tacksam för alla svar.
Oskar

Visa signatur

Msi Platium P45D3 , Intel Core 2 Quad 8300 2.5GHz , Corsair 520Hx Modular, 2*4gb Corsair Vengence 1600MHz CL9, Ati XFX Radeon 5670 1Gb, 2* 150Gb Maxtor 7200RPM, Corsair H50

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nepp, man såg det från sidan och inte uppifrån.
tack för svaret.

Visa signatur

Msi Platium P45D3 , Intel Core 2 Quad 8300 2.5GHz , Corsair 520Hx Modular, 2*4gb Corsair Vengence 1600MHz CL9, Ati XFX Radeon 5670 1Gb, 2* 150Gb Maxtor 7200RPM, Corsair H50

Permalänk
Medlem

skulle du kunna beskriva spelet lite mer?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Något av Double Dragon spelen?

Permalänk
Medlem

Runescape?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Precis vad jag tänkte.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Zelloxy:

Det måste absolut vara Little Fighter 2. Spelade det själv för så många år sedan. Ett fasligt massa knapptryckande och trångt var det när man satt tre stycken vid samma tangentbord!

Permalänk
Skrivet av Zelloxy:

Ja!!
Det var det!
Sjukt skoj spel,
Tack så
Mycket för hjälpen!
Oskar

Visa signatur

Msi Platium P45D3 , Intel Core 2 Quad 8300 2.5GHz , Corsair 520Hx Modular, 2*4gb Corsair Vengence 1600MHz CL9, Ati XFX Radeon 5670 1Gb, 2* 150Gb Maxtor 7200RPM, Corsair H50