Släng ihop ett GRYMT paket! [15 000kr]

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt prisvärd med bra grejer rakt igenom...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Verkar vara riktigt prisvärd med bra grejer rakt igenom...

Härligt härligt!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är värt det om du ska köpa det direkt, tänk på att det är tillfälligt prisnedsatt med 3000kr.

Annars är det MYCKET prisvärdare att sätta ihop ett paket på t.ex inet.se

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Gamer Ultimate

Heey!

Jag och far min ska dra iväg nu någon dag och kolla dator till mig. Och då hade vi tänkt att svänga förbi Greattech!

Dom har ju en hel maffiga datorer till schyssta priser! Och jag har då kollat på denna:

http://www.greattech.se/product.html/Gamer%20Ultimate?categor...

12gig ram (vad man nu ska med det till?)
GTX 580 (räcker gott och väl för att maxa spelen)
Asus Sabertooth X58 (stöd för SLI)

Intel Core I7 960 3,2Ghz... Och där kommer min fråga. är det en värdig processor? Elelr ska jag kanske kika på en annan dator?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

inge ssd.... över 9k=SSD är ett måste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

inge ssd.... över 9k=SSD är ett måste

men jag känner att jag har tid att vänta några sekunder extra

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

hade inte du en tråd uppe för ett tag sedan med en budget på 18k så fixade vi ihop något gött till dig o du sa att du beställde. Har du ångrat dig eller tar jag fel på dig?

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Kan få bättre för 12 k åtminstone billigare. ska kolla om jag kan få ihop något
http://www.inet.se/kundvagn/visa/344866/2011-04-04 Redo för sli 850w borde räcka
Skulle du ha motering?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vartfan ligger greattech i Tumba?

Har du tid att vänta ett par sekunde extra tycker jag du ska köpa via Inet t.ex Du kan säkert spara nån lapp på det om du bygger själv.

Permalänk
Skrivet av Cryqer:

men jag känner att jag har tid att vänta några sekunder extra

Sekunder blir till timmar blir till år och helt plötsligt vaknar man en morgon och upptäcker att man är död.

Sensmoralen: Med en SSD kan man undvika döden. (eller nåt sånt)

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

hade inte du en tråd uppe för ett tag sedan med en budget på 18k så fixade vi ihop något gött till dig o du sa att du beställde. Har du ångrat dig eller tar jag fel på dig?

Nejdå, du har rätt. Det är jag Men jag avbeställde den. Jag kände att det var lite väl mycket pengar när jag tänkte efter

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Sekunder blir till timmar blir till år och helt plötsligt vaknar man en morgon och upptäcker att man är död.

Sensmoralen: Med en SSD kan man undvika döden. (eller nåt sånt)

HAHA! Den var lite kul ;D

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vartfan ligger greattech i Tumba?

Har du tid att vänta ett par sekunde extra tycker jag du ska köpa via Inet t.ex Du kan säkert spara nån lapp på det om du bygger själv.

hehe, det ligger inte i tumba Det ligger i gubbängen. Tumba är sämst när det gäller roliga butiker. Här har vi bara en massa klädaffärer.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Kan få bättre för 12 k åtminstone billigare. ska kolla om jag kan få ihop något
http://www.inet.se/kundvagn/visa/344866/2011-04-04 Redo för sli 850w borde räcka
Skulle du ha motering?

yes, montering skall det vara. Det ger ju 1 års garanti mer Och det kan det vara värt!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

yes, montering skall det vara. Det ger ju 1 års garanti mer Och det kan det vara värt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/344887/2011-04-04

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/345021/2011-04-04-fraktfritt

Fraktfritt får han väl ha också!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Jusste

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Vad är det man ska titta efter?

Tjopp!

Jag går hela dagarna och tänker på datorer, ganska nördigt jag vet...Men grejen är den att jag vet inte vad exakt man ska titta efter på en dator. Det är bra om den har en processorhastighet 3.0Ghz+ vet jag. Dock finns det väl knappt några som har det till bärbara datorer? Så, vad ska man titta efter på bärbara datorer?

Om jag tex vill ha en bärbar som ska klara tunga spel. Vad ska jag kolla efter? (när jag menar med att klara tunga spel menar jag inte att den ska maxa allt i spelet, det går väl spela utan att maxa allting.) Jag har tex tittat på denna:

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Skulle den vara något att ha? Citerar en mening från annonsen; ''Byggd för att leverera en fantastisk spelupplevelse. '' Frågan är bara om den verkligen leverar så mycket som dom påstår?

Tack!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Spel förlitar sig främst på ett sjuste grafikkort, det är först i lägre upplösningar som processor kommer in i bilden. RAM är så billigt så där finns ingen anledning att snåla och hårddisk spelar egentligen bara roll om du lirar sånt som ska ladda vansinnigt mycket (tänk WoW)

lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Tjopp!

Jag går hela dagarna och tänker på datorer, ganska nördigt jag vet...Men grejen är den att jag vet inte vad exakt man ska titta efter på en dator. Det är bra om den har en processorhastighet 3.0Ghz+ vet jag. Dock finns det väl knappt några som har det till bärbara datorer? Så, vad ska man titta efter på bärbara datorer?

Om jag tex vill ha en bärbar som ska klara tunga spel. Vad ska jag kolla efter? (när jag menar med att klara tunga spel menar jag inte att den ska maxa allt i spelet, det går väl spela utan att maxa allting.) Jag har tex tittat på denna:

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Skulle den vara något att ha? Citerar en mening från annonsen; ''Byggd för att leverera en fantastisk spelupplevelse. '' Frågan är bara om den verkligen leverar så mycket som dom påstår?

Tack!

Det man ska kolla efter när det gäller speldatorer är främst grafikkortet, det som gör störst skillnad
Datorn du länkade är en väldigt bra laptop för det priset, duger fint till spel.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Det första du ska kolla på är priset. Om datorn är dyr så presterar den troligtvis därefter. Ge oss en budget så kan vi hjälpa dig hitta en lämplig dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det första du ska kolla på är priset. Om datorn är dyr så presterar den troligtvis därefter. Ge oss en budget så kan vi hjälpa dig hitta en lämplig dator!

10- 12k

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

Först måste du veta vad du ska ha datorn till.

Om du ska pendla med den eller ha med den till skolan vill du nog ha en mindre dator som väger under 2kg och har en 13 tums skärm eller mindre. En annan sak du bör tänka på är om du behöver lång batteritid.

Är du däremot efter en dator du ska spela på men mest ha hemma så ska du leta efter en med ett bra grafikkort och bra processor, gärna med större skärm efter behov (15 eller 17 tummare kanske).

Här har du en sida där du kan se hur bra grafikkorten är och hur bra fps de har i diverse spel: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Är det andra krav du har så får du leta mha prisjakt (hdmi utgång osv).

Annars är det bästa att läsa recensioner som andra har skrivit och kolla om de passar dig. Om inte det så gå till en butik och kläm lite.

Glöm även en 3ghz+ processor på en bärbar eftersom att de skulle dra för mycket ström. En i3/i5 (inte UM) brukar duga gott och väl om grafikkortet är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudwalker:

Först måste du veta vad du ska ha datorn till.

Om du ska pendla med den eller ha med den till skolan vill du nog ha en mindre dator som väger under 2kg och har en 13 tums skärm eller mindre. En annan sak du bör tänka på är om du behöver lång batteritid.

Är du däremot efter en dator du ska spela på men mest ha hemma så ska du leta efter en med ett bra grafikkort och bra processor, gärna med större skärm efter behov (15 eller 17 tummare kanske).

Här har du en sida där du kan se hur bra grafikkorten är och hur bra fps de har i diverse spel: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Är det andra krav du har så får du leta mha prisjakt (hdmi utgång osv).

Annars är det bästa att läsa recensioner som andra har skrivit och kolla om de passar dig. Om inte det så gå till en butik och kläm lite.

Glöm även en 3ghz+ processor på en bärbar eftersom att de skulle dra för mycket ström. En i3/i5 (inte UM) brukar duga gott och väl om grafikkortet är bra.

Okej, tack!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

BUMP!

Ingen som har något tips?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det första du ska kolla på är priset. Om datorn är dyr så presterar den troligtvis därefter. Ge oss en budget så kan vi hjälpa dig hitta en lämplig dator!

Om tillverkaren inte heter Apple dvs.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det första du ska kolla på är priset. Om datorn är dyr så presterar den troligtvis därefter.

Detta stämmer på nästan allt FÖRUTOM datorer!

Permalänk
Medlem

Synpunkter på datorpaket för ~14kkr

Okej, jag vet att detta inte är min första tråd angående köp av dator! Men jag vill verkligen ha en grym dator till ett grymt pris!

SÅ! jag har slängt ihop ett paket här;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/353033/ca14k

Kanske ska ändra något? Är nätagget bra?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

varför bluray?

Permalänk
Hedersmedlem

Det första du borde ändra är rubriken, men eftersom det är för sent så tar jag mig friheten att göra det åt dig.

Ditt paket ser bra ut, men ta en titt på artikeln om prestanda per krona som publicerades i dag! Chassit vet jag inget om, och personligen tycker jag att Blu-Ray-läsare är onödigt så länge du inte tänkt koppla datorn till en TV (vilket du kanske ska, men jag bara påpekar).