Streama från dator till mediaspelare WD Live tv

Permalänk
Medlem

Streama från dator till mediaspelare WD Live tv

Hej!

Jag tänkte köpa 24/7 på big brother för att kunna se deras liv sändningar.
Men jag vill kunna se det på tv, så jag inte behöver sitta vid datorn för att se.
Datorn och teven är i olika rum, att koppla via tv-out är inget att tänka på, utan det måste streamas via nätverket.

Hur gör jag för att streama en livesändning i flash(?) i webbläsaren till mediaspelaren/teven ?

Behöver jag något program för det ?

Tacksam för hjälp!

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning och kan hjälpa mig ?

Jag har nu testat att spela in livesändningen med hjälp av Hypercam, det funkar bra, men kan ej spela upp filen på mediaspelaren samtidigt som det spelas in på datorn.

Finns det nåt mer jag kan testa ?

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver ljud kanske VNC skulle funka hjälpligt. Eller kanske RDP (terminalserver).

EDIT: Eller du har ingen dator kopplad till TVn? Då blir det värre, men egentligen kanske det är för det bästa att du slipper se BB...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Nej, ingen dator kopplad till tv. Hade jag haft det så vore de inga problem att lösa
Lite för långt avstånd för att dra en kabel...

Måste ha nåt tidsfördriv att syssla med, lite variation istället för serier & film.
Spenderar den mesta tiden i soffan/sängen, då jag blev stelopererad på 2st diskar i ländryggen förra året, men som inte läker.Väntar på en ny operation som läkarna tror ska hjälpa mig börja läka......
Klarar inte av så mycket längre, är mest vila som gäller.

Nån annan som har tips ?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen smart lösning, dock kanske det är nämnvärt att en nära vän till mig drog en väldigt lång HDMI-kabel från hans dator ut i hans garage där han hade en TV. Dyr sladd och rätt omständigt, men det är den enda idén jag kan bidra med.

Krya!