Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ny hårddisk syns inte i Windows!

Permalänk
Medlem

Ny hårddisk syns inte i Windows!

Har en SSD (INTEL 80 Gb) som primär hårddisk (ACHI) och köpte en 1 Tb WD Caviar Green SATA och kopplade in den. Den syns i BIOS och inga konstigheter men den dyker inte upp i Windows. Wtf??

Den dyker iofs upp så pass att den finns i enhetshanteraren och man behöver "uppdatera" infon för att se att det är en 1 Tb disk, men den är inte tillgänglig.

Behöver den formateras för att bli tillgängligm och hur gör jag det i Win7? Hittar inget sätt.

Snälla någon?!?!?

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Du måste aktivera den i disk hanteraren, du högerklickar på den disken i menyn i diskhanteraren o väljer init har jag för mig

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Den här frågan har blivit besvarad flera hundra gånger om här på forumet, och svaret finns fortfarande i FAQ, som du knappast läste igenom innan du skapade tråden.