Inlägg

Inlägg som Tangerine har skrivit i forumet
Av Tangerine

Ja laddade också ner Grand Theft Auto från Rockstar för inte så länge sedan. I singleplayer får ja 15-20 Fps och att lira det över internet är nästan ospelbart. Tyvärr verkar det inte finnas någon officiel lösning på problemet sålänge man kör på XP. Här har jag dock en FAQ från gtaforums.com:
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=89607

Kanske hjälper någon. Det står att folk fått det att flyta på bättre genom att stänga av hårdvaruacccelerationen på ljudkortet. Inget som hjälpt mig dock.

Av Tangerine
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
"..\foo\bar.lib" t.ex?

k gjorde såhär nu:

Commands:
copy $(InputPath)

Outputs:
"..\foo\bar.lib"

Då skapar den i alla fall katalogen "foo" i mitt workspace dir men "bar.lib" hamnar ändå i mitt project dir och "foo" forblir tom.

edit:: Missförstod visst Outputs lite, gjorde om det till:

Commands:
copy $(InputPath) "..\foo\bar.lib"

Så nu fungerar det, tackar för hjälpen

Av Tangerine

CustomBuild?

Finns det något enkelt sätt att välja output directories som e relativa till workspace directoryt för libs, dlls och headers i Visual C++?

I project->settings kan man ju ändra output dirs men då måste man ju ange ett helt dir och filnamn typ: "c:\Output\fil.dll". Vill ha en katalog som e relativ till rotkatalogen för mitt workspace. Har försökt med custom build och gjort något i stil med:

commands:
copy $(InputPath)

outputs:
$(WkspDir)

men $(WkspDir) verkar ju motsvara projekt dir och inte workspace dir.

Av Tangerine

Hamsterball

Fick nys om detta extremt beroendeframkallande spelet idag. Det går ut på att man styr en boll med hjälp av en hamster som springer inuti. Banorna är helt i 3d och mycket varierande i svårighetsgrad.

Officiell hemsida: http://www.raptisoft.com/Hamsterball/index.shtml

Ladda ner beta'n här: http://www.raptisoft.com/download/hamsterball-beta-setup.exe

Av Tangerine

Någon som vet vad det är för skillnad mellan Centrum Gemini 330, och Centrum Gemini 332? Kan inte hitta en enda förutom designen?

Av Tangerine

Tar inte moderkortet skada av det då?

Av Tangerine

Ta bort kylfläns på NB

Har ett moderkort med limmad nordbryggefläns (inga fästningshål i moderkortet). Hade tänkt att byta den mot en gammal Socket A kylare som jag ska såga till lite. Hur avlägsnar jag flänsen på bästa sett utan att skada något?

Av Tangerine

Tja vi har ju den gamla godingen "Stunts 4D Driving". Var det grymmaste racingspelet när man va liten, dock så har det 13 år på nacken.

Av Tangerine

tjänar nog inte så mycket till att uppgradera Grafikkort för ynka 500 spänn är jag rädd, prestandaökningen kommer nog inte ge valuta för pengarna i och med att de budgetkorten man får i den prisklassen inte har så mycket mer att ge än ditt Geforce 2 mx 400

Av Tangerine

[C++ DX8] Texturer

Håller på och försöker rendera lite texturer i min 3D motor och skulle vilja veta hur jag gör det på bästa sätt. Motorn är ganska simpel och renderar i "block" ungefär som GTA och GTA2. Alltså att man har golvplan och väggar som är kvadratiska ytor bestående av 2 trianglar var. Inget problem att rendera vertiserna, kan också rendera en textur i taget. Men hur ska jag bära mig åt för att rendera fler texturer i samma scen? Man använder ju en textur med:

m_pD3DDevice->SetTexture()

och ritar sedan upp en mängd verticer med:

m_pD3DDevice->DrawPrimitive()

min första idé var att jag skulle köra en loop som loopar igenom alla "väggar" och "golv", byter textur, ritar 2 tringlar och sedan kör om tills alla väggar och golv är renderade, men det verkar inte fungera. Några bättre förslag?

Av Tangerine

[C++] Förminska bitmap

Försöker förminska en bitmap till halva storleken men resultatet blir inge vidare, helkass kvalité. Anväder följande kod. Finns det något bättre alternativ eller gör jag bara fel?

CDC* pDC = pBase->m_pCWnd->GetDC(); CDC srcDC; CDC destDC; srcDC.CreateCompatibleDC( NULL ); destDC.CreateCompatibleDC( NULL ); CBitmap destBmp; destBmp.CreateCompatibleBitmap( pDC, 128, 128 ); srcDC.SelectObject( srcBmp ); CBitmap* pOldBitmap = destDC.SelectObject(&destBmp); destDC.StretchBlt(0,0,128,128,&srcDC,0,0,256,256, SRCCOPY); destDC.SelectObject(pOldBitmap);

Av Tangerine
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
hatar ljudet som berättar att scannen är färdig i Ad-Aware.. blir lika rädd varje gång jag hör det

Ladda nyss hem Ad-Aware för att prova och intalade mig själv att jag inte skulle låta mig skrämmas av något löjligt ljud men hoppa högt i stolen när den var klar ändå

Av Tangerine

När dog Highscore helt då? Har några ex från -95 och det är nog i övergången till "herrtidningstemat". Var ju förövrigt den lätt fräckaste tidningen när man va liten

Av Tangerine

Har precis samma symptom, högtalarna piper och datorn hänger sig. Men det är för att min nordbrygga blir varm som satan. Ganska gammalt moderkort som får köra en 2400+. Men det borde förstås inte vara felet i ditt fall om du klockat ner den o allt. Låter konstigt.

Av Tangerine

mm tycker grafikkortet är riktigt svårt, var typ ett år sen ja köpte nytt så ja e verkligen inte insatt där... Det jag har plockat ihop än så länge är följande:

Abit NF7-S V2.0 Moderkort
AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond. (2 st)
Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Totalt 4133.00 på komplett

Av Tangerine

Speldator

Har lovat att hjälpa en kompis med att välja delar till en speldator. Vore nice om man kunde få lite expertis då ja inte e så insatt för tillfället. Han behöver ingen skärm, t-bord, mus eller floppy. CD-Brännare och Chassi behöver han dock. Budgeten ligger runt 7000.

Av Tangerine

Någon som har nån länk till nån video där någon varvar exempelvis Super Mario Bros jävligt snabbt, vore kul o se.

edit:: oj många "nån" där... jaja

Av Tangerine

Tyvärr är det sant, ta en titt på http://halflife2.net/ förbannat mycket traffik just nu men...

Av Tangerine
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Använder du SDK från MS så funkar det bara Visual Studio skulle jag tro.

Hur är det med Borland då?

Av Tangerine

Dev-C++

Håller på att försöka kompilera ett directx program som jag gjort i VC++ med Dev-C++. Får följande fel:

Compiler: Default compiler
Building Makefile: "C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Game\Makefile.win"
Executing make...
make.exe -f "C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Game\Makefile.win" all
g++.exe -c crCamera.cpp -o crCamera.o -I"G:/app.Programs/Dev-Cpp/include/c++" -I"G:/app.Programs/Dev-Cpp/include/c++/mingw32" -I"G:/app.Programs/Dev-Cpp/include/c++/backward" -I"G:/app.Programs/Dev-Cpp/include" -I"G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include"

In file included from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/d3dx8mesh.h:15,
from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/d3dx8.h:39,
from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/D3dx8math.h:10,

from crCamera.h:12,
from crCamera.cpp:5:
G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/dxfile.h:240: stray '\32' in program

In file included from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/d3dx8mesh.h:15,
from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/d3dx8.h:39,
from G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/D3dx8math.h:10,

from crCamera.h:12,
from crCamera.cpp:5:
G:/app.Tools/DirectX 8.1 SDK/include/dxfile.h:240:2: warning: no newline at end of file

make.exe: *** [crCamera.o] Error 1

Execution terminated

Ni som kan Dev-C++, vore nice om ni kunde förklara vad det handlar om...