Nu vet jag naturligtvis inte på en detaljnivå hur tekniken fungerar, men har uppfattningen att AMD KONSTANT gör fel val. I detta fallet tänker jag på balansen mellan rasterisering och RT-prestanda. Tar vi exempelvis toppkorten 6800 och 6900, så hade det väl varit bra mycket lämpligare att ha lägre rasteriseringsprestanda och fokuserat mer på RT, som t.o.m. en rätt oinsatt person borde kunna förstå. Vad har man klagat mest på, jo obefintlig RT-prestanda, och AMD visste mycket väl att dom redan låg ett steg bakom Nvidia, vilket dom typ gjort senaste 10-åren, så inga direkta nyheter här.
Dom flesta som köper väl inte ett kort i den klassen för att ha 240fps i Counter-strike (vilket man troligtvis ändå kan komma nära med ett mycket sämre kort) utan vill kunna köra minst 60fps med maxade inställningar i dom nyaste mest krävande spelen.
Hög fps utan Ray tracing kommer "troligtvis" ändå vara tillräckligt hög med en ganska så mycket lägre rasteriseringsprestanda. Det visar väl konsolerna om inte annat en del på.