Hej jordbor!
Ett första inlägg från en ny medlem.
Jag tänker på det här med buggeriet det skrivits om i tidigare poster i denna tråd. Jag tror, eftersom nu MSFS är så pass nytt som det är, att vi lång tid framöver får räkna med med buggar, i synnerhet med tanke på hur pass komplext och nydanande nu MSFS faktiskt är. Lyckligtvis är MS duktiga på att väga betydelsen av buggar i jämförelse och därför också duktiga på hur de skall prioriteras.
Trots att jag själv stångats med MSFS/FSX sedan -89 så har jag lagt band på mig själv och väntat med att köpa nya MSFS ända tills för knappt en vecka sedan. Och visst, jag drabbades också av några buggar. En av dem lyckades jag spåra själv rätt omgående men också hitta en lösning på. Kanske ni som t.ex:
som drabbats av korta oförklarliga fall i FPS är hjälpta av detta:
Öppna upp enhetshanteraren. Gå genom allt ni hittar som har anknytning till saker som är anslutna till ert system så som möss, tangentbord, spelkontroller etc. som finns under raderna Bluetooth, HID (Human Interface Device), Möss och andra pekdon, Tangentbord samt USB-styrenheter. Högerklicka på varje enhet ni hittar för att sedan välja egenskaper i högerklicksmenyn. Om fliken Energisparfunktioner finns, bocka ur rutan Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström. Starta om datorn, det krävs av vissa av ändringarna trots att det inte uttryckligen står så.
Detta förhindrade att jag upplevde så pass kraftiga pauser i uppdateringen av skärmen så att jag i början trodde att MSFS hängt sig. Det hade det inte, det var bara mitt mediokra grafikkort (GTX 1060 med all grafik ställd på Ultra i MSFS) som tog lång tid på sig att återhämta sig från förvirrade instruktioner från MSFS (buggen). MSFS har tydliga problem med att vissa enheter tar sig ur viloläge (den egentliga orsaken till buggen). Ni som har feta grafikkort upplever sannolikt inte att MSFS hänger sig, snarare bara ett tillfälligt fall av FPS. Kanske kan ovanstående lösning förhindra att det händer?
ratata