Bidrag har lämnats in och det är dags att rösta på de bästa bidragen. Vem ska få kamma hem finvinsten?
Skarpa Starfield-lanseringen sker i veckan och redaktionen har ett stycke Starfield-låda från AMD som letar efter nytt hem. Den exklusiva lådan innehåller AMD Radeon RX 7900 XTX iklädd i vit skrud som matchar Starfield samt ett stycke Ryzen 7 7800X3D. Vem ska få kamma hem det fina priset? Det får du bestämma!
Totalt blev det 82 bidrag och 10 av dessa har gått vidare till finalomröstning. Nedan hittar du omröstningen där du kan rösta på medlemmarna som lämnat in bidrag till tävlingen och själva bidragen hittar du under omröstningen. Observera att du kan rösta på flera bidrag.
Omröstningen stängs på fredag klockan 12:00 och därefter kontaktas vinnarna via PM.
Med rekryterings affisher som denna för det nya Jord Imperiet var man ju tvungen att göra sin medmänskliga plikt. Med tanke på att jag inte har något som binder mig till jorden längre kändes det som varför inte. Nästa dag gick jag till det lokala rekryterings kontoret.
Det visade sig att det var tydligen flera som både sett rekryterings affischerna och var i en liknande situation som jag. Det tog ett par dagar av köande men till slut var det min tur och skriva upp mig. De gav oss en månad att ställa i ordning våra jordliga affärer.
Nu började ett par veckor av benhård träning. Vakna träna, frukost, träna, middag, träna, bajsa, mera träning kvällsmat sova. Sedan börjar vi om. Här var det också som de sållade bort en hel del av rekryterna. Främst dem som var allergiska mot diverse läkemedel.
Efter att vi genomgått den helt organiska fem veckors träningen var vi redo. Vi fick en avresetid angiven till oss i grupper om tre. Jag och två andra fick systemet Delta Eucalupsos Alfa Terminus Helios 69. Vi kallade planeten 69 av uppenbara skäl. Själva resan var händelselös. Nu skall vi bara göra oss i ordning och redo för att göra ett bra första intryck på invånarna.
Ja alltså diplomatisk skandal tycker i alla fall jag är att ta i. Men jag skulle inte råda någon att åka till 69 på en sådar ett millenium eller två. SPRING NU FÖR FAAAN!!!
Den här gången är det inte skit bakom tangenterna! Det är någon bugg i skeppets creation engine igen! Vi måste landa snarast, dock så är den närmaste planeten Ddot7331! Ingen trevlig plats men har inget val!
Det där var en snabb men ingen vacker landning. Här bör vi inte stanna länge, det kan finnas rymdamöbor och annat som vill äta på skeppet.
Dörren in till motorn har en stor kraftig dörr med en sluss för att inte av misstag släppa in eller ut något. Dom kallar den creation engine och ingen har någon riktig koll hur den fungerar så det kan lika gärna vara magi.
När buggar uppstår så måste man fixa dom manuellt så att säga, det kan vara något som fastnat i golvet eller helt enkelt hamnat upp och ner. Vissa buggar måste man skjuta ihjäl vilket inte alltid kan vara så enkelt.
En bugg mindre!
SISU(Snabbt in, snabbt ut) är det som gäller man vill ju inte fastna och bli till en bugg en själv. Man kan se dom mest fantastiska sakerna inne i creation engine och man får inte bli distraherad då kanske man missar buggen. Vad får vi se den här gången tro?
John och Sara lever ett tryggt liv hemma hos sina föräldrar. En dag hör de en stor smäll utanför huset och rusar ut för att undersöka vad som har hänt. Där träffar de Mi från Avantasien, som har sökt sig till jorden för att be om hjälp med att rädda sin hemplanet. I ovisshet om mänskligheten ber han de första han träffar om hjälp, och i detta fall är det barnen John och Sara.
Barnen reser till Avantasien med Mi i hans rymdskepp, men Mi har ingen aning om att det är barn som ska hjälpa honom. Har man aldrig varit på jorden innan är det svårt att veta skillnaden mellan barn och vuxen. De har en lång resa framför sig genom tid och rum, eftersom Avantasien ligger 68 ljusår från jorden. Barnen är ovetandes om faran på den främmande planeten.
Följeslagarna anländer till Avantasien, en planet täckt av skogbeklädda berg och stora oceaner. Under många år har planeten varit attackerad av ruskigt sjöodjur. Efter att ha fått tag på den nöd de länge efterfrågat, bestämde sig planets invånare för att sätta en plan i verket för att besegra sjöodjuren. De samlade ihop alla stora kämpare på planeten. John och Saras uppgift var att hitta sjöodjurens svaga punkter och utveckla en plan för att besegra dem.
Barnen var modiga och bestämde sig för att ta på sig utmaningen. De började med att undersöka sjöodjurets beteende och vanor. Efter många dagar av spaning och analys upptäckte de att sjöodjuret var mest aktiva under natten och att de hade en svaghet för ljus. Med hjälp av att blända odjuret lyckades Mi med sina kämpar att skjuta ned sjöodjuret med harpuner. En stor fest planerades till barnens ära.
Efteråt den stora festen började planetens invånare arbeta på att bygga upp sitt försvar mot framtida attacker från sjöodjuren, för man visste aldrig om fler skulle dyka upp. Barnen fick sedan äntligen resa hem igen. Där hemma väntade ett stort uppbåd eftersom barnen varit försvunna i veckor och hur de ska kunna förklara detta förtäljer inte historien.
Det finns en hel del VR-headsets på marknaden till olika priser och vissa med olika funktioner. Vilken VR-headset tycker du ger mest virtuellt uppslukande pang för pengarna?