XFX vs Powercolor samt sista koll!

Permalänk
Medlem

XFX vs Powercolor samt sista koll!

Tjenna!

Skapade en tråd förra veckan eller vad de kan ha varit angående ett dator paket. Hade nu tänkt kolla runt tankarna på XFX vs Powercolor.
Och det jag själv hittat är rätt spritt, folk säger mer garanti och service när det kommer till XFX, samt att grafikkortet är tyst och svalt.Men andra säger att Powercolor har tystar och kallare.

Också kollat på http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5850_PCS_Plus/28.html men är fortfarande inte säker.

Osså har vi självaste paketet här då;

http://data.fuskbugg.se/skalman01/----datorkop.jpg

Gärna fler tips och trix på vad som ska köpas!

Tack ännu en gång!

Permalänk

Har en liknande fråga angående ett eventuellt 5870. Jag kan inte heller bestämma mig för vilket jag ska köpa :/ Så jag tar gärna emot samma tips

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

XFX helt klart! Powercolors grafikkort är ju jättefula!

Permalänk
Medlem

Har bara gott att säga om powercolor. Iofs inte kört deras prestandakort (4670 och 4850) så skulle nog vilja påstå att du lär bli nöjd med dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrNi|sson
XFX helt klart! Powercolors grafikkort är ju jättefula!

Tack så mycket för svar, men jag skulle gärna vilja ha ett lite mer konkret svar på varför, eftersom skulle jag vilja ha "mode" förslag om grafikkort skulle jag skrivit tråden på Fragbite xD

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan prestandan är nog bara nåra 50-100 mhz om ens det, inget som du inte kan clocka själv. annars är det nog bara loggan och fläktarna som skiljer på dem.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt PC 5850 i 900/1200 stabilt så jag har absolut inget dåligt att säga om PC... Skillnaden mellan pc och xfx är klister lappen så mitt rråd till dig är köp PC så sparar du pengar!

Ps har en polare som har xfx 5850 o kan inte klocka det mer än 800/1100

Visa signatur

Intel i7 920 | Corsair 12GB 1666MHz XMS3 ati hd 6990*2

Permalänk
Medlem

Kolla garantin, det kan skilja. XFX brukar ha 2års garanti medans Powercolor bara 1år. Men jag är för lat för att kolla så du får göra det =D

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Jag vet redan att XFX har mer garanti, Inet ger dig 2 år och XFX själva erbjuder "Double Lifetime Warinty" (Fel stavande säkert ja vet) XD

Men annars verkar det inte vara någon skillnad då asså?

Permalänk

Jag kör 2st 5750 XFX kort, men jag ser inte något själ till att inte skaffa PC...visst dom är inte lika kända men dom är några hundra kronor billigare så skulle helt klart gå för dom.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Jag kör med ett powercolor 5770 och det funkar helt utmärkt. Det ligger på ca 32 grader när man inte gör något annars så går det max till 55 grader i load.

Så jag säger köp!

Permalänk
Avstängd

Jag köpte Powercolor HD5850 PCS+ 1GB just för att det var billigare än XFX´s modell så jag tycker att du ska ta PC modell om du vill spara in lite pengar!

MVH

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrNi|sson
XFX helt klart! Powercolors grafikkort är ju jättefula!

ett tips är att använda kortet istället att titta på den.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Hade det varit jag som stod inför detta val så hade jag antagligen valt XFX.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk

hade lätt tagit powercolor. Mycket fin kylning på det kortet. Svalare och tystare, samt billigare? Har själv powercolor 4870x2 och är supernöjd.

Permalänk
Medlem

Kör mitt PCS+ i 875/1225 stabilt (max vad jag kan ha i CCC)

Ligger på ~33 i idle och max 60 i load!

Rekomenderar STARKT!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

pc kort fula? tycker själv att pcs versionerna ser riktigt maffiga ut med sina heatpipes!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
ett tips är att använda kortet istället att titta på den.

+1

Permalänk
Medlem

Låter fiint!

Permalänk
Medlem

XFX! längre garanti, snyggare kort, "do not disturbe i'm gaming" door hanger

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag