Touchpad till vänster, varför?

Permalänk
Medlem

Touchpad till vänster, varför?

Borde inte touchpaden/styrplattan sitta på högersidan eftersom dom flesta är högerhänta?

Har stationär för tillfället men är sugen på en Sony Vaio VPC-EB1M1E .

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det beror nog på att de alltid suttit i mitten, vidare tror jag det är mer ergonomiskt, då du kan ha händerna symmetriskt. Många klickar trots allt med vänsterhanden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tillverkarna har fått den konstiga idén att vänsterhänta också är människor... men ärligt talat så tror jag att det är som Printscreen säger.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Det är för att när man har händerna i "skriv-position" ska man väldigt lätt kunna dra ner högerhanden till touchpaden, utan att röra på hela armen, som du skulle behöva göra om den satt längre till höger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Tillverkarna har fått den konstiga idén att vänsterhänta också är människor, men ärligt talat så tror jag att det är som Printscreen säger.

Va? Jag är vänsterhänt och har alltid blivit behandlad som ett djur eller en sak, hur och när skedde detta?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch