Bästa spel laptopen för 30-40K ?

Permalänk

Bästa spel laptopen för 30-40K ?

Tja !

Är på jakt efter en bra spellaptop ! Min budget är runt 35k !
Vilken maskin är bäst i denna prisklass ?

Permalänk
Medlem

Asus G73Jh
http://www.webhallen.com/hardvara/108688-asus_g73jh-tz054z-co...

Finns starkare som har SLI/Crossfire konfigurationer men då går du miste om vad Dx11 kan erbjuda dig.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk

Vad är dx11 ? är helt grön när det gäller datorer Finns några värre för strx över 30k ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en alienware med dessa specs från dell:

Komponenter
Bärbar Alienware M17x-speldator - Space Black (svart)
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Swedish
Intel® Core™ i7 820QM processor (1,73 GHz, 8 MB cache)
Dubbla 1 GB ATI® Radeon™ 4870 HD-grafikkort
17-tums WideXGA+ (1 440 x 900) - bättre än HD (900p) - dubbla CCFL
6 144 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 4 096]
250 GB dubbel hårddiskenhet (7 200 v/min) med fritt fall-sensor, Raid 1-spegling - (2 x 250 GB)
Blu-Ray ROM combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write) Slot Load Drive
9-cellers litiumjonbatteri, 85 wattimmar

~33500kr

Permalänk
Medlem

I ren kraft finns det bättre, ja. Men de har inte DX11.
DX11 vs DX10
(notera t.ex. takplattorna på huset vid 1:25)
Sen är det inte speciellt många spel som utnyttjar DX11, det främsta är kanske Bad Company 2, men det kommer fler.

Personligen skulle jag inte kolla i Sverige efter en spellaptop, utan beställa en Clevo/Alienware från USA.

Edit: För ovan, lägg till en bättre skärm. Alienwares 1920x1200 är väldigt bra har jag hört och du förtjänar en sådan för 35k.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Känns som syftet med denna dator är inte bara kraft (Just nu)
utan även får den lite framtidssäker...

Då känns DirectX 11 som ett måste.
Clevo/Alienware (USA) är inget att hänga i julgranen då dessa är precis jämnbördiga med de laptops Alienware i sverige erbjuder.
Blir bara massa onödigt tjaffs.

Problemet just nu med att kunna bygga ihop en dator som ligger över strax 30 000kr är att samtliga dessa datorer har ej stöd för DirectX 11 då inget företag släppt HD 5870 Crossfire eller liknande än.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Du har faktiskt fler valmöjligheter om du använder Alienwares amerikanska hemsida. Sen är det väl möjligt att ringa Dell och fråga?

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Ingen större skillnad då varken Alienware i Usa eller Sverige erbbjuder Crossfire/Sli med Dx11 stöd som i just detta fall vore perfekt.

Och ja, det går att ringa dell eller chatta med dem och snacka å se vad dem säger.
Gjorde det för någon vecka sedan och hörde om dem börjat få in DX11 kort än till sina maskiner men svaret jag fick var att dem inte sett röken av någon uppgradering än tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad man skulle kunna göra är att Köpa en G73Jh ifrån Usa och uppgradera den till max.

www.xoticpc.com

Länk:
http://www.xoticpc.com/asus-g73jha1-order-p-2731.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske en från Deviltech.de

Konfiguration:

Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LCD-Widescreen
Betriebssystem: kein
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
System Beleuchtung: DevilTech® DevilSX System Beleuchtung - Wählen Sie aus 8 unterschiedlichen Farben
TV Tuner: kein
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 920XM Extreme / 6MB L3 Cache, 2.00GHz - 3.20GHz Turbo Modus, [+689€]
Speicher: 6 GB - 1 x 4048 MB 1x 2024 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+179€]
Grafikkarte: Dual 1024 MB NVidia GeForce GTX 285M mit SLI-Technologie und 2GB Speicher [+299€]
Festplatte: 80 GB Intel SATA Solid State Drive EXTREME PERFORMANCE [+259€]
Festplatte 2: 320 GB 7.200 U/Min SATA [+79€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: kein
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Deutsch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Diskettenlaufwerk: kein
Notebook-Tasche: kein
Zusätzlicher Akku: kein

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/23453815ca05c8427be...

Kostnaden är 3.204,00 €

Permalänk

Tjena, du om jag hade varit dig så hade jag beställt en Asus AG73jh-a1 från USA ( 13k + tull,frakt,moms osv så ligger det på 16k ) då hade du 19k kvar till att kanske extra grejer som skit fin mus,högtalare osv eller lägga på en bra stationär dator oxå eller en exakt likan dan till

Asus AG73jh-a1 har ALLT du behöver i en "gaming laptop" bästa kylning, kraftig, prisvärd och den är framtidssäker i 2-3år om inte mer.
http://www.youtube.com/watch?v=RN8HEKd49_8&feature=player_emb...

Annars har du dessa sidorna du kan titta på
http://www.deviltech.de/ - - här kan du beställa Asus ag73jh-a1 (tror jag)
http://www.mycizmo.com/
http://www.xoticpc.com/ - här kan du beställa Asus ag73jh-a1 och du kan beställa så laptopen du köper ska se anderlunda ut, kanske flames på den (in och ut sidan) osv..
http://www.excaliberpc.com/ - här kan du beställa Asus ag73jh-a1
www.Dell.com/Alienware - m17x ska du titta på isf
www.alienware.com - m17x ska du titta på isf

Även om jag hade en budget på 100,000:- skulle jag ha köpt en Asus ag73jh-a1 men sen köpt jävla fina extra grejer till den.

Men när Asus ag73jh-a1 släpps i Sverige kommer den kosta 24k-25k (tror den kmr ha 2k mindre ram fast kraftigare processor)

Ska själv köpa en Asus ag73jh-a2 (utan blu-ray spelare) till sommaren eller en MSI GX740 (inte lika bra som ag73 men lite billigare + slipper tullen,moms,frakt osv)

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Håller med Lowfatmilk.
Oavsett budgeten just nu så är det just Asus G73JH som ligger i topp.

Den har blivit släppt i Sverige nu och första leveransen av dem är skeppade till och påväg till deras dörrar.
Har själv en på g ifrån Webhallen som jag förväntar att ha framför mig på Måndag.

Det du kan göra är att beställa från XoticPC och sedan MAXA ut en Asus G73JH.
Med andra ord skaffa en starkare processor ( i7 920M )
Mer minne
och sedan lägga till det tillbehör du vill ha., Högtalare med mera.

Visa signatur

Permalänk

Asus G73JH verkar ju grym !
vad gör ram minnet ? och hur märks det o man ex kör med 2x 8g kort isf 1st ?

Såg att denna datorn kostar typ 21k + i swe så då kan jag ju köpa lite godis till den oxå typ ett extra ram minne , och cpu ?

Vill helst köpa datorn i swe eftersom jag inte är så bra på datorer och kan komma att behöva lite hjälp i bland hehe !

Permalänk
Medlem

Du kan för närvarande tyvärr inte konfigurera datorn i Sverige vad jag vet, finns helt enkelt inte samma underlag som i staterna eller kontinenten för den här typen av datorer. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köper du den ifrån USA så kommer de att fixa ihop datorn precis som du vill ha den.
Så enklast vore nästan egentligen att du beställde från USA om du nu inte är så kunnig gällande datorer.
Sen så är det trots allt 2 års GLOBAL warranty.
Så att när det gäller support så ska det verkligen inte vara någon fara.

Men om du verkligen känner att köpa den i Sverige så gör det!
Det gjorde jag nämligen.
Det enda kruxet med USA just nu är den fruktansvärda väntetiden tills man får sin dator levererad pga av den stora efterfrågan.

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dumburken
Asus G73JH verkar ju grym !
vad gör ram minnet ? och hur märks det o man ex kör med 2x 8g kort isf 1st ?

Såg att denna datorn kostar typ 21k + i swe så då kan jag ju köpa lite godis till den oxå typ ett extra ram minne , och cpu ?

Vill helst köpa datorn i swe eftersom jag inte är så bra på datorer och kan komma att behöva lite hjälp i bland hehe !

Ren nyfikenhet, varför känner du att du måste lägga över 30k på den?

Permalänk

En G73JH räcker gott och väl, du får en väldigt bra stationär dator för resten av pengarna också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ren nyfikenhet, varför känner du att du måste lägga över 30k på den?

Antagligen har han för mycket pengar och behöver bli av med lite. För någon jätteentusiast får jag inte intrycket av att han är. Men mest troligt är det väl att han är ett troll. Precis som de flesta andra nyreggade som frågar efter bästa datorn för 30.000+.

Om det nu visar sig att TS är seriös så önskar jag lycka till i sökandet.

Permalänk
Medlem

Troll eller inte så är det Asus G73JH som gäller. Punkt slut

Visa signatur

Permalänk

Jag har inte hållt på med datorer så mycket så jag vet inte mycket om dem .
Men jag har spelat endel tv-spel och det tycker jag är kul.
Anledningen till att jag tänkt lägga runt 30k på datorn är helt enkelt att jag vill ha riktigt grym spelmaskin som pallar med alla spel på max inställningarna för maxiaml spelupplevelse . Sen vill jag kunna surfa snabbt och se på filmer me bra bild och ljudkvalite mm.
Men det är klart datorn måste inte kosta över 30k. Men eftersom jag har möjlighet att lägga ut dom pengarna så tänkte jag att man kanske får en betydligt grymmare dator om man köper en för runt 30k än en för runt 20k.

Jag är seriös när det gäller detta köp och inget forumtroll lol !

Permalänk

Jag kanske skulle passapå att fråga vilka hörlurar som gäller just nu ? alltså vilka har bäst ljud och kvalitet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har inte hållt på med datorer så mycket så jag vet inte mycket om dem .
Men jag har spelat endel tv-spel och det tycker jag är kul.
Anledningen till att jag tänkt lägga runt 30k på datorn är helt enkelt att jag vill ha riktigt grym spelmaskin som pallar med alla spel på max inställningarna för maxiaml spelupplevelse . Sen vill jag kunna surfa snabbt och se på filmer me bra bild och ljudkvalite mm.
Men det är klart datorn måste inte kosta över 30k. Men eftersom jag har möjlighet att lägga ut dom pengarna så tänkte jag att man kanske får en betydligt grymmare dator om man köper en för runt 30k än en för runt 20k.

Jag är seriös när det gäller detta köp och inget forumtroll lol !

Inget illa ment mot dig som person. Det är tyvärr inte helt ovanligt att de nyregistrerade som vill ha extremt dyra datorer, visar sig vara troll.

Sedan är frågan ifall du inte ska ha en stationär dator. Mer prestanda för pengarna. För när du ska ha en bärbar dator som är megaextrem så rör det sig oftast om tunga och stora åbäken. Då är de inte bärbara utan snarare släpbara.

Bärbar - vill man ha för för att lätt kunna ta med sig den.

Stationär - för att få bra prestanda för pengarna samt bra kylning.

Däremellan är en konstig zon med laptops som lätt blir varma och som knappt går att få med sig.

Permalänk

Du kommer inte kunna maxa alla spel på en g73, vill du kunna maxa allt är det stationär som gäller helt enkelt. Max spelprestanda får du ut gtx285m@SLI, saknar dock stöd för dx11 men lär maxa det mesta förutom crysis på fullHD.

Jag skulle rekommendera asus g73 ändå eftersom du vil köpa i sverige.

Permalänk
VR-fantast

+1:ar Polomannen, även om du nu är/inte är seriös så är det en stationär du vill ha.
De presterar bättre och kostar mindre.

Köper du en "bärbar" speldator så får du i praktiken ett åbäke som du kommer använda som stationär ändå eftersom den är så osmidig att ta med sig.

För över 20kkr kan du få en stationär som presterar många gånger bättre än en spellaptop för över 30kkr, de extra pengarna som du känner att du måste slösa bort kan du lägga på en portabel dator som t.ex Asus UL30VT eller TimelineX.

Permalänk

vad tror ni om denna då ? : Acer Aspire 8942G

Billig men den verkar ha bra prylar i sig och stor skärm ?

Permalänk
Citat:

Jag personligen litar inte riktigt på Acer (specielt inte efter all negativ-feedback från folk på sweclockers)

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

DDR3 minne på GPUn, så nej, välj inte den.

Visa signatur