Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Hedersmedlem

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Denna tråd är en fortsättning på del 1, som ni kan finna här

Håll diskussionen på en bra nivå. Inget spam eller chat.
Är din fråga sedan tidigare besvarad? Är det för många sidor för att du ska orka läsa igenom? Använd då gärna sökfunktionen först!

Viktiga länkar:

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Låt mig slå ett slag för för http://twitter.com/OfficialBFBC2 där alla officiella nyheter kommer först. Mycket mer info när man väl spelar än just deras officella

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Låt mig slå ett slag för för http://twitter.com/OfficialBFBC2 där alla officiella nyheter kommer först. Mycket mer info när man väl spelar än just deras officella

Där kan man till exempel läsa att server release 9 har släppts, med fantastiskt trevliga nyheter såsom:

Citat:
  • Autobalance improved, it shuffles people both during and between rounds now, and does a better job.

Äntligen!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Låt mig slå ett slag för för http://twitter.com/OfficialBFBC2 där alla officiella nyheter kommer först. Mycket mer info när man väl spelar än just deras officella

Ok, tack för tipset. Lägger till i länksamlingen

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Har läst lite på engelska sidor om att det kommer fler optimeringar för bl.a dual cores, är detta bara ett falskt rykte, eller är det sant? Detta gäller då nuvarande patch och senare, inte beta patchen.

INTE Beta patchen, ok!?

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Äntligen!

Auto-balance är underbart.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Citerat ifrån min clan medlem Quinidar

"Hejsan alla,

Ville bara meddela att min familj samt vänner har startat en server som främst är tänkt för "Conquest" men kan kommas att ändrar eller blanda Conquest samt Rush.

Vårt server namn är "Frontline Sweden <-FLS->".
Killcam:Off
Max players:28 (4Platers är reserverade så max i totalt är 32)

Ni är alla välkomna att komma in och spela.
Våra regler är enkla må bästa lag vinna men vårda språket!
Vi har noll tolerans för barn språk eller kalla andra "Noob's"."

Bästa hälsningar,
<-FLS->Frozex och resterande <-FLS->

Permalänk
Medlem

För de som vill joina en trevlig server kan söka på Battlefield Skane i browsern (tänk på att det är case sensitive). Vi är ett gäng som lirar just nu

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frozex

Vi har noll tolerans för barn språk eller kalla andra "Noob's"."

Men varför spelar man om man inte får kalla folk för n00bs?

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra om det bara står "unable to log in please try again"?
Har fungerat fint sedan jag köpte det men nu går det inte att logga in längre, varför?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Men varför spelar man om man inte får kalla folk för n00bs?

Detta, spelet är ju totalt värdelöst om man inte får göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Detta, spelet är ju totalt värdelöst om man inte får göra det.

varför det? motståndet ändras ju inte för att man säger att någon är n00b

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Vad ska man göra om det bara står "unable to log in please try again"?
Har fungerat fint sedan jag köpte det men nu går det inte att logga in längre, varför?

Ny bugg *scratch* *scratch*

[u] Ni som inte kan logga in...
Bocka av att lösenordet ska sparas vid inloggning
[/u]

Fråga mig inte hur fan EA lyckas igentligen

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Vill bara flagga med min klan också, eftersom alla andra gör det
Vi är nog en av de snabbaste växande klanerna i Sverige, imo.

Vi har en 12lags pub uppe.
och en 32.

Sök på Deadbeat så finner ni oss. Mer info på: http://www.deadbeat.se/

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Vilken extremt dålig serverbrowser och multiplayermeny. Logga in TVÅ gånger, sen vänta i evigheter på en serverbrowser som ska ladda ALLA servrar samtidigt istället för en i taget i den ordning de kommer upp.

Hur svårt ska det vara att fixa................................................................

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vilken extremt dålig serverbrowser och multiplayermeny. Logga in TVÅ gånger, sen vänta i evigheter på en serverbrowser som ska ladda ALLA servrar samtidigt istället för en i taget i den ordning de kommer upp.

Hur svårt ska det vara att fixa................................................................

Logga in två gånger? Ja du måste ju välja vilken Soldat du ska använda.

Det är ju bara att filtrera när du söker efter servrar, inte svårare än så.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vilken extremt dålig serverbrowser och multiplayermeny. Logga in TVÅ gånger, sen vänta i evigheter på en serverbrowser som ska ladda ALLA servrar samtidigt istället för en i taget i den ordning de kommer upp.

Hur svårt ska det vara att fixa................................................................

Tryck på cancel, tryck i "not full", "not empty", osv, så går det på ett par sekunder.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Gillar inte riktigt r9's balenserings system när det är tex 16vs 16 går det inte göra det till 15vs 17 för att tex spela med kompisar. Det kanske finns någon från andra laget som vill byta också. För att man ska hamna i samma lag måste motståndarlaget ha en mindre. 15vs17 borde man ju kunna godkänna, var innan i ett moment22 då några från mitt lag ville ha över sina klanpolare och jag ville lira i andra laget med lite irl's

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
varför det? motståndet ändras ju inte för att man säger att någon är n00b

Att få kalla någon för n00b är fortfarande tretton gånger viktigare än motståndet, att inte får säga n00b är som att spela biljard med tungan = äckligt och tråkigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Att få kalla någon för n00b är fortfarande tretton gånger viktigare än motståndet, att inte får säga n00b är som att spela biljard med tungan = äckligt och tråkigt

Skrattar åt dom som säger så och fortsätter döda dom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vilken extremt dålig serverbrowser och multiplayermeny. Logga in TVÅ gånger, sen vänta i evigheter på en serverbrowser som ska ladda ALLA servrar samtidigt istället för en i taget i den ordning de kommer upp.

Welcome to BF2

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Fick äntligen igång ett video recording prog med min eyefinity setup, fraps har inte velat funka. Tydligen så gillare inte youtube 7.1ljud dock Men men, la upp en liten test eyefinity video

http://www.youtube.com/watch?v=t4DIHESvWjk

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Fick äntligen igång ett video recording prog med min eyefinity setup, fraps har inte velat funka. Tydligen så gillare inte youtube 7.1ljud dock Men men, la upp en liten test eyefinity video

http://www.youtube.com/watch?v=t4DIHESvWjk

Fail att dom inte tänkt på att folk kör eyefinity, CGn ser helt knullad ut.

Permalänk

Någon borde slänga upp en swec-server, synd att man endast kan lira på helgerna då jobb på annan ort inte tillåter mig att lira på veckorna.

Permalänk
Medlem

Är det någon eller några som har problem med serverbrowsern? Jag får nästan aldrig fram ping på servrarna. Varför måste Dice insistera på att köra med samma dåliga server browser som i BF2? Kan de inte lära sig av Valve eller Infinity Wards/Activision???

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrk66
Är det någon eller några som har problem med serverbrowsern? Jag får nästan aldrig fram ping på servrarna. Varför måste Dice insistera på att köra med samma dåliga server browser som i BF2? Kan de inte lära sig av Valve eller Infinity Wards/Activision???

Samma här, kan inte se ping/latens. Någon som har problem men punkbuster ibland? Ibland bara blir jag kickad från servern som säger att pnkbstr.exe inte kunna laddas eller nått. Helkonstigt.

Permalänk
Medlem

Har ni klickat i "Run as Administrator" när ni kör spelet? Har för mig det löser visa-latency problemet..

Permalänk
Medlem

Har haft precis samma problem som mrk66 och zeuxlarsson, Gjorde precis så som Aesir frågade om ni hade gjort, Och då funkade det

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Jag ska testa det när jag kommer hem. Tackar och bockar för tipset.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem

Ny Catalyst beta ute som sägs fixa loading times samt ge bättre prestanda!

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=319691

Hejja ATI ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Fail att dom inte tänkt på att folk kör eyefinity, CGn ser helt knullad ut.

De har nog tänkt en hel del, Att jag ser kanten på den beror nog på att jag kör lite högre fov än standard. Har jag för mig. Annars är den längst ut till höger på högra skärmen så knappast något man tänker på

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"