Köpa ny dator, skulle behöva lite tips.

Permalänk
Medlem

Köpa ny dator, skulle behöva lite tips.

Hej alla datorälskare, ny här på forumet.

Det är så att jag går i tankarna på att sätta ihop mitt första datorbygge.
Jag skulle gärna vilja ha lite feedback på mitt bygge jag har satt ihop här. Kommer den klara de senaste spelen på högsta grafiken? Då tänker jag på Bad company 2 och alla de andra krävande spelen.

Har jag missat något? Behöver man lägga in CPU fläkt, eller får man med det? Kommer datorn att låta mycket?
Sist men inte minst, behöver jag köpa några extra fläktar?

Tack Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt du borde satsa på ett HD5850 istället. Prestandaökningen är värt de extra hundralapparna har jag hört.

Permalänk
Medlem

Ljuddämpningskit i ett redan tyst chassi verkar vara kaka på kaka, chassit har ljuddämpande material inbyggt.
Hade hellre valt Newton R2 nätdel då den har modulära kablar.

I övrigt lär den nog tuffa på rätt bra.

Skall du inte klocka cpu:n funkar det bra med stock kylare, annars är en ny sådan att föredra.
Vet inte exakt hur många fläktar som ingår i chassit, men det går alltid att utöka i efterhand.

Permalänk
Medlem

När vi pratar grafikkort så kostar 5850 1000 lappen mer än kampanjpriset på 5830, är det fortfarande värt det?
Sedan så undrar jag vad skillnaden är mellan ett modulärt nätagg, och ett "vanligt"? nätagg är?

Såg att dem inte får in Fractal design R2mod 650W förens 1 Juli, är det inge bra agg som jag tagit redan?

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

på ett modulärt nätagg kan du plocka bort de sladdar som inte används vilket leder till bättre luftcirkulation vilket leder till lägre temperaturer vilket leder till en tystare dator
tycker det känns felprioriterat att ha ett moderkort som kostar lika mycket som grafikkortet i en speldator, tror du kan spara in några hundra på att skaffa ett billigare moderkort utan att förlora någon prestanda.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Ta bort ljuddämpningskitet, FD R2 är ljuddämpat från början, byt W7 Professional till Home Premium och lägg pengarna på ett 5850 istället, bör bli +100/200kr.

Permalänk
Medlem

+1 Mycket bättre med ett 5850!
Kan du skaka fram lite mer stålar så är en SSD verkligen trevligt också

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Sådär, lite uppdateringar i kundvagnen.

Eftersom modulära är slut på inet och inte är i lager förens i Juli så tänkte jag beställa chassit och nätagget från komplett.

Vad tycker ni, är det en bra dator för pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazur:

Sådär, lite uppdateringar i kundvagnen.

Eftersom modulära är slut på inet och inte är i lager förens i Juli så tänkte jag beställa chassit och nätagget från komplett.

Vad tycker ni, är det en bra dator för pengarna?

Eftersom du ändå ska beställa från komplett tycker jag du kan köpa ett PowerColor 5850 1GB PCS+ därifrån med, du får CoD:MW2 med och det är dessutom marknadens tystaste 5850.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på XFX och Powercolors 5850?

Permalänk
Medlem

PCS+ versionen är smått överklockad och har tystare kylare

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite tips igen.

Vilken är bäst, i5 750 2,66Ghz eller denna?
Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition - Inet.se
sedan blir det ju ett annat moderkort, men minnen är densamma.
Köper jag uppgraderingspaketet så sparar jag 1100kr

Vilken tycker ni jag ska välja?

Permalänk

De uppgraderingspaketet från Inet där har typ likadana delar fast inte de minnena fast processorn och moderkortet
Tycker du också ska köra på de mycket nöjd

Permalänk
Medlem

Om man jämför processorerna, vilken är bäst?

AMD eller Intel processorn?

Sedan moderkortet, ASUS kortet eller Gigabyte kortet?

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd då jag gärna skulle vilja beställa min dator så fort som möjligt, skulle tacka mycket för ett par svar

Permalänk
Medlem

Hårddisken du valt är långsam, det är du medveten om?

Och är du student kan du få W7 för 100 kr eller gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warzius:

Hårddisken du valt är långsam, det är du medveten om?

Och är du student kan du få W7 för 100 kr eller gratis.

Jo jag märkte att hddn bara var 5400 RPM, Så jag bytte till en med 7200 RPM

Tyvärr är jag inte student.

Men skulle gärna höra vilken processor man ska köpa. AMD uppgradering eller Intel i5? Kom ihåg att det ska vara en speldator.