Permalänk
Medlem

Speldator ~8000kr

Tjena
Behöver hjälp med att välja ut en bra laptop som håller att spela på. De spel som kommer spelas är Starcraft 2, wc3, Heroes of Newerth och Diablo 3 när det kommer ut. Om den är relativt tyst så är det ett jättestort plus.
Har inga speciella krav förutom att man ska klara att spela SC2 på relativt hög upplösning. Brukar ha igång rätt mycket fönster och program på en gång så klarar den det är det också ett plus men inte ett måste. Sen som sagt är den någorlunda tyst så uppskattas det mycket. Ska även ha den som studentdator när jag pluggar på universitetet så den bör inte väga allt för mycket heller.

Min tanke är väl att det om möjligt så ska priset landa runt 8000 för själva datorn för ska även införskaffa ny extern skärm, tangentbord och mus.

Tack på förhand, Yaleo

Permalänk
Medlem

Du ska inte köpa en stationär då? Du får betydligt bättre stationär för dom pengarna.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att jag får en bra stationär för de pengarna men jag behöver även en dator när jag ska plugga på universitetet så då tänkte jag att man kanske kan köpa en relativt bra laptop som även funkar att spela på. Eller så kanske det blir en stationär som du säger och sen någon billig bärbar. Får se vad jag hittar för något.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX