Jag önskar att spelkonsoller slutade utvecklas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

PC kidsen med sina razor dominator xxx möss, tangentbord med mer reglage än ett boeing 747 och 3 grafikkort är så skojiga. De gnäller över hur "dumma" konsollspel är samtidigt som det enda de är intresserade av är hur spelet ser ut och 3fps hit eller dit på grund av att det är dessa 3fps som skiljer dem från average svensson gammer eller riktigt pro. riktig ironi.

De flesta konsoll spel är ofta estetiskt mycket vackrare än de flesta random spel på pc och erbjuder även en mycket mer balanserad och genomtänkt spelupplevelse. Att enbart se till utseende efter upplösning känns ganska så inskränkt, särskilt när man dömer ut ett spel som dåligt bara för att grafiken inte är snygg nog. Riktigt dumt ! Så dumt att det värker lite i hjärtat faktiskt..

Dock finns det riktigt fina spel till PC:n & att en rätt bestyckad PC är en riktig grafikbest går inte att säga emot. Sitter på både en konsoll och PC och har därmed mitt gamingbehov till 100% uppfyllt.

Tvärt om, jag bryr mig inte det minsta om grafiken, det är just därför jag fortfarande lirar GLDsource spel.
Problemet med konsoller är ju dels den värdelösa multiplayer upplevelsen samt kontrollen som har en fördröjning som gör att man tror att mottagaren är gjord av smör.

Permalänk

Men i jösse namn. Konsoll och PC är precis som allt annat. De har sina för och nackdelar.
Var i stället glada att det finns den variation som finns och att det kommer nya grejer som roar miljoner människor hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urreburre:

Men i jösse namn. Konsoll och PC är precis som allt annat. De har sina för och nackdelar.
Var i stället glada att det finns den variation som finns och att det kommer nya grejer som roar miljoner människor hela tiden.

Jag håller med dig, dock så kommer antagligen jag aldrig få njuta lika mycket som jag har gjort, och till viss del gör nu, allt blir ju så attitydslöst med att allt ska passa alla.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.