Permalänk
Medlem

Köp av 14" Laptop

Hej!

Ska köpa en ny laptop och har kommit fram till att 14" är lagomt, har dock lite problem med att bestämma mig... Har tittat lite på dessa datorer från Sony respektive Acer

Sony Vaio VPC-EA1S1E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Omdömen om Acer Aspire TimelineX 4820TG-434G50Mn (LX.PSG02.018)

Vad tycker ni om dessa datorer? eller har ni förslag på någon annan 14" i samma prisklass?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt inte köpt någon av dem...
Acer TimelineX finns i en version med core i5 430m, Ati HD5650, 640bg osv för i princip de pengar ditt TimelineX-alternativ kostar och den är vad jag hade valt.

Acer TimelineX AS4820TG-434G64MN 14-tums laptop med bra grafikprestanda! - Dator - Laptop - Laptop 13 - 14 tum

Vad gäller Sony vs Acer så har många här på forumet sin åsikt klar. Jag har dock levt med Timelinedatorer ett tag och kan bara mena att kvaliteten är förstklassig.

En dator av typen jag länkade till är en verklig allt-i allo maskin. Den är tyst och strömsnål när man behöver det och kraftfull nog även för seriöst spelande när man behöver det så jämfört med den TimelineX du länkade till är skillnaden på någon hundralapp värd att ta även om man aldrig spelar. Den hundralappen är säkert en tusenlapp eller mer den dagen man säljer datorn.

Fördelen Sony-datorn har i denna jämförelse är garanti-tid. Acer är rätt snåla och ger 12 månader där Sony har 24 månader och det kan spela roll, men konsumentköplagen gäller även Acer så i praktiken är det inget stort problem. Överlägsen prestanda hos Acer, minst lika bra "fit&finish" och bra batteritid så kan du leva med att datorn heter Acer och inte Sony finns egentligen inget skäl att inte välja en Timeline.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550