Hej.
Startade fjärrskrivbordtjänsten på min xp sp3maskin, samt installerade Zone Alarm free(krävde sp3 så installerade det) för att neka alla inkommande anslutningar med undantag av de som kommer från ett par specificerade IPn. (Port forward för den porten i routern såklart)
Anslöt igår till den från VistaPC - verkade ok.
Provade sedan från en Mac, mha CoRD, funkade fint, men:
'Det lediga hdutrymmet på C: håller på att ta slut..'(där windowsinstallationen är) tyckte fjärrdatorn. Em, ok? Haft ca 1.5GB ledigt där det senaste året, likaså när jag åkte ifrån den.
Windowskatalogen är ej abnormt stor, 6.36GB, men vet förstås inte hur står den var innan. Ingen annan fil / katalog verkar abnormt stor.
Tog i alla fall bort en spelrelaterad katalog på 1GB igår, samt flyttade lite saker till annan hd så blev 1.35GB fritt. Anslöt flera gånger och det var samma siffra hela tiden.
Så anslöt jag imorse igen och tillbaks till 0MB ledigt. Vadtusan? Är det fjärrskrivbordtjänsten som skapar nåt slags filer nånstans som man bör vara medveten om?
Ingen ska kunna ansluta till min maskin utom de IPn jag angav med ZA.
Virus..varför då? Körde såklart inte nån suspekt exekverbar minuten innan jag drog.
Nå som har någon idé?