Vilka av följande programvaror kommer sluta fungera med W7 64-bit?

Permalänk

Vilka av följande programvaror kommer sluta fungera med W7 64-bit?

Hej

Skulle behöva uppgradera min dator för att kunna ha mer internminne då jag ska börja redigera HD-film.

Frågan är om någon om nedanstående programvaror kommer att sluta fungera om jag installerar Windows 7 64-bit. Någon som vet? Följande program är jag beroende av:
- Adobe After Effects CS3
- Adobe Photoshop 6.0 (kan uppgradera denna till 7 om det behövs)
- Sony Vegas Movie studio 9
- Microsoft Office 2007

Min dator ser annars ut enligt signatur.

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem

å varför skulle de sluta fungera? funkar kalas bra att köra 32 bit på 64 bit, aldrig haft problem med något prog under 2 åren jag kört 64 bit

Visa signatur

AMD 4200+ Radeon 3650agp 2gig ram

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem, i värsta fall kan du ju köra kompatibilitetsläge.

Permalänk

Tror inte heller det borde vara några problem, men vill du vara helt på den säkra sidan kan du mejla respektive programs support och fråga. Office 2007 fungerar garanterat, jag använde det själv ett tag men nu kör jag open office.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Hej

Skulle behöva uppgradera min dator för att kunna ha mer internminne då jag ska börja redigera HD-film.

Frågan är om någon om nedanstående programvaror kommer att sluta fungera om jag installerar Windows 7 64-bit. Någon som vet? Följande program är jag beroende av:
- Adobe After Effects CS3
- Adobe Photoshop 6.0 (kan uppgradera denna till 7 om det behövs)
- Sony Vegas Movie studio 9
- Microsoft Office 2007

Min dator ser annars ut enligt signatur.

Jag har CS3 Master Collection (Photoshop 7) & Office 2007 installerat under W7x64 utan minsta problem. Datorn i sign.
Har inte Sony Vegas, så hur det funkar vet någon annan.

Mvh