Permalänk

Tror ni jag kan kräma på Rise of the Godslayer med följande specs: AMD Phenom x4 955 3.2GHz, DDR3 1333Mhz 4GB, PowerColour Radeon HD 4890 1GB GDDR5, ASUS M4A785TD Socket-AM3? Skulle inte vilja lira med - 40 FPS. Helst 60+, vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Tror ni jag kan kräma på Rise of the Godslayer med följande specs: AMD Phenom x4 955 3.2GHz, DDR3 1333Mhz 4GB, PowerColour Radeon HD 4890 1GB GDDR5, ASUS M4A785TD Socket-AM3? Skulle inte vilja lira med - 40 FPS. Helst 60+, vad tror ni?

Det är lungt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Klarar jag high? eller får jag lägga mig på medium inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

High på DX9 och medium på DX10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror även på hur du har tänkt o spela, normalt ute i världen kan du nog ha ganska mycket på High i dx9 men i raids så lär du få slå av en del saker pga all aoe/partiklar. Gillar inte att med vissa spells så får man grymma sifferlagg. T ex cleansing fire med PoM och har den med dot och smäller av den i raid = < 5 fps med min dator. Fast man kan ju inte få allt i livet

Någon förresten som hittat det tredje mountet som man kan få i expansionen? Finns ju Tiger och Varg men läste att det ska finnas ett tredje som man får hitta själv som ska vara snabbt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Kan någon berätta ifall det går att låsa sina hotbars nu? Så man inte flyttar runt dom när man ska klicka på nåt i all hast? (Händer rätt ofta)
Går det att skala sitt UI? Storleken alltså, allt är pytte i 1920.
Vad är er medel fps utan för Tortage? Maingate alltså. Min är på 35fps med dx10, allt disabled i DX10 förutom Advanced Parallax och Sun Rays.

Värt att aktivera sitt riktiga konto och levla upp sin barbar? Har mammoth, cape och drink på det kontot. Finns det nåt att göra ifall man inte skaffar Expansionen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

De borde slänga ut en hel drös med 7-daytrail nu när expansionen är släppt. Kanske får gamla spelare suget tillbaka? Har ju förhoppningsvis hänt en del sedan releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Har nästan samma system som du om jag kör allt max i dx9 och allt max i dx10 med godrays or advanced shadows avstängt i 1920x1080 res, mellan 40-100FPS i dx9 och 20-45 i dx10 så det ska inte vara några problem alls, kör dock på dx9 pga av att jag hatar fps dropsen som kommer i städer;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

De borde slänga ut en hel drös med 7-daytrail nu när expansionen är släppt. Kanske får gamla spelare suget tillbaka? Har ju förhoppningsvis hänt en del sedan releasen

Du kan få Unlimited trial på ageofconan.com, tryck på my account sen "create account" sen letar du upp unlimited trial och fyller i dina uppgifter, du kan lvla till 20 med hur många chars du vill. varnar dig dock för att klienten ligger på 18gb efter expansionen så de tar ett tag o dra ner med en kass lina;S

Permalänk
Medlem
Skrivet av egarT91:

Du kan få Unlimited trial på ageofconan.com, tryck på my account sen "create account" sen letar du upp unlimited trial och fyller i dina uppgifter, du kan lvla till 20 med hur många chars du vill. varnar dig dock för att klienten ligger på 18gb efter expansionen så de tar ett tag o dra ner med en kass lina;S

Är expansionen släppt? Tittade på en shop idag och där står det pre order fortfarande.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egarT91:

Jaså, det visste jag inte.
Får se om man ska dra en provrunda någon gång i veckan då

Permalänk
Skrivet av egarT91:

Har nästan samma system som du om jag kör allt max i dx9 och allt max i dx10 med godrays or advanced shadows avstängt i 1920x1080 res, mellan 40-100FPS i dx9 och 20-45 i dx10 så det ska inte vara några problem alls, kör dock på dx9 pga av att jag hatar fps dropsen som kommer i städer;P

Okej! tack, jag har nu överklockat mitt grafikkort från 850 MHz (standard) till 935 MHz, och det klarade FurMark i en halvtimme ( har inte testat längre, orkade inte) utan några problem så det borde ju vara bra klockat då och jag hoppas på fina resultat i AoC tankar ner trial atm, kan man lira Khitai då?

Permalänk
Medlem

Provade unlimited trial till lvl 18, tyckte att det var RIKTIGT kul, dock var detta för ca 3 månader sedan, hade då ingen lust att lägga pengar i månaden. Kanske blir ett köp efter nya datorn.
Gillade finishing moves, tex när man sätter kniven i strupen på fienden

EDIT: Hittade en gammal screencap precis efter att min karaktär han satt en spik i halsen på nån snubbe. Tror att jag spelade med medium DX10.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Oshyte_picture007.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Kan någon berätta ifall det går att låsa sina hotbars nu? Så man inte flyttar runt dom när man ska klicka på nåt i all hast? (Händer rätt ofta)
Vad är er medel fps utan för Tortage? Maingate alltså. Min är på 35fps med dx10, allt disabled i DX10 förutom Advanced Parallax och Sun Rays.

Värt att aktivera sitt riktiga konto och levla upp sin barbar? Har mammoth, cape och drink på det kontot. Finns det nåt att göra ifall man inte skaffar Expansionen?

Ingen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Alltså ska du köra med default ui så är det ingen ändring. Men finns ju ui där du kan ändra och fixa med det mesta. Så är ju inga problem om du bara byter. (kör default själv dock)

Vet inte va min medel/fps är i Tortage, var sjukt längesen jag hade någon karaktär i närheten där. Men sist jag provade så var det <35fps med allting maxat i dx10 i 1680x1050.

Det är upp till dig själv. Men du har ju en del lvl 80 grejer att göra innan expansionen. Ska du pvpa så kan du räkna med en massa antal timmar för att ta pvp lvl 10.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Ja det går, Shift + L

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teckim:

Ja det går, Shift + L

Menade inte själva knapparna utan brädan.. baren, råkar man högerklicka så ändrar den till vertikalt, råkar man drag-klicka så flyttar man på hela!

Nukehenk.

Ska leta upp nån addon och se ifall det finns någon vettig att prova.

.-...

Nån annan som haft problem med Interface Options? Mitt resettar varje gång jag loggar ut eller startar om spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Menade inte själva knapparna utan brädan.. baren, råkar man högerklicka så ändrar den till vertikalt, råkar man drag-klicka så flyttar man på hela!

Nukehenk.

.-...

Nån annan som haft problem med Interface Options? Mitt resettar varje gång jag loggar ut eller startar om spelet.

Nej det har jag inte haft problem med. Jag tycker du skall höra av dig till deras support så du får hjälp. Jag brukar köra igång spelet som admin av någon anledning jag inte längre kommer ihåg, du kan ju testa köra som admin, ändra något, logga ut, vänta de 15s, sen välja quit eller exit och därefter köra igång igen och se om ändringen bestod.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Nukehenk.

.-...

NEJ! Rör inte addons. Det fuckar upp hela spelet brutalt. Jag drog hem det populäraste addonet och installerade. Efter det blev det problem med patchar och var tvungen att dra hem spelet pånytt eftersom det inte fanns något sätt att få originalfilerna tillbaka som buggade sönder vid patchning.

Jag har samma problem som dig med hotbars och den enda lösning är köra shift+L.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Nej det har jag inte haft problem med. Jag tycker du skall höra av dig till deras support så du får hjälp. Jag brukar köra igång spelet som admin av någon anledning jag inte längre kommer ihåg, du kan ju testa köra som admin, ändra något, logga ut, vänta de 15s, sen välja quit eller exit och därefter köra igång igen och se om ändringen bestod.

Jag är redan admin på datorn..

Skrivet av Pimpim666:

NEJ! Rör inte addons. Det fuckar upp hela spelet brutalt. Jag drog hem det populäraste addonet och installerade. Efter det blev det problem med patchar och var tvungen att dra hem spelet pånytt eftersom det inte fanns något sätt att få originalfilerna tillbaka som buggade sönder vid patchning.

Jag har samma problem som dig med hotbars och den enda lösning är köra shift+L.

Körde du med AOC Addon Installer? Den som uppdaterar också.
Och Shift L hjälper ju ingenting, kan likagärna köra olåst isf. Den låser bara knapparna, inte själva baren!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag är redan admin på datorn..

Körde du med AOC Addon Installer? Den som uppdaterar också.
Och Shift L hjälper ju ingenting, kan likagärna köra olåst isf. Den låser bara knapparna, inte själva baren!

Körde manuellt. Kanske där mitt problem låg.

Visa signatur

Permalänk

Har levlat upp min sin på trial till lvl 20 å fastnade för spelet å vill köpa "riktiga" så jag kan fortsätta. Någon som vet en bra och billig sida där jag kan köpa AoC? Vill också få CD-keyn på mail osv inte i postlådan för vill börja köra så fort som möjligt, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Har levlat upp min sin på trial till lvl 20 å fastnade för spelet å vill köpa "riktiga" så jag kan fortsätta. Någon som vet en bra och billig sida där jag kan köpa AoC? Vill också få CD-keyn på mail osv inte i postlådan för vill börja köra så fort som möjligt, hehe

WEBHALLEN.com - Age of Conan - Hyborian Adventures

Billigare än så får du inte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Men Webhallen skickar väll till postlådan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tompaparompa:

Men Webhallen skickar väll till postlådan?

WOW CD Keys, CDKey, Game Time Cards - Hotcdkey (kräver telefon verifikation, dvs dom ringer din mobil, dom frågar nåt du säger ja)
G2PLAY.net
Direct2Drive: Download PC Games and Mac Games Now at D2D

Visa signatur

Permalänk

Vad dyrt det var på webhallen:P
Jag köpte mitt spel på elgiganten för 9 kr för typ 3 veckor sen:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Vad dyrt det var på webhallen:P
Jag köpte mitt spel på elgiganten för 9 kr för typ 3 veckor sen:D

Vissa har tur ja! Ska väl inte klaga köpte mitt för 4€ från Funcoms tjänst för ett par månader sen.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Skulle prova trailen för att se hur spelet är nu. Skapade ett trailkonto på deras hemsida och installerade spelet med mina gamla skivor.
Uppdaterat och klart, men kan inte logga in i spelet. Testade byta lösenord men det är samma fel då.

Måste jag ladda ner det via klienten från deras hemsida när det är ett trailkonto? Känns ganska konstigt. Eller det kanske tar ett tag innan lösenorden börjar gälla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Skulle prova trailen för att se hur spelet är nu. Skapade ett trailkonto på deras hemsida och installerade spelet med mina gamla skivor.
Uppdaterat och klart, men kan inte logga in i spelet. Testade byta lösenord men det är samma fel då.

Måste jag ladda ner det via klienten från deras hemsida när det är ett trailkonto? Känns ganska konstigt. Eller det kanske tar ett tag innan lösenorden börjar gälla?

Minns jag rätt kan det ta ett tag innan man har möjlighet att logga in, en halvtimme eller så.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Minns jag rätt kan det ta ett tag innan man har möjlighet att logga in, en halvtimme eller så.

Jaså, ja jag får väl lugna mig lite då. Och inte kan jag se WM på tv:n heller...

Tack för svaret :]

EDIT:

Men va fanken! Kommer hem från jobbet idag och det fungerar fortfarande inte. Hjälper inte att byta lösenord idag heller, och inget bekräftelsemail får man heller... Vet inte vad jag ska göra