Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Då måste det ha lugnat sig sen jag spelade på fury.. för där var det endless gank dygnet runt..

Nä Crom gillar jag.. jag kan questa levla utan att bli vansinnig och köra pvp när jag vill det istället

Jag får så lov att hålla med, Fury var hemsk när jag försökte spela där också.

Crom är mer lagom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Crom ftw. Funderar påatt ta "instant 50" erbjudandet på en ny gubbe. Har en 49 dark templar och 48 assassin så frågan är ju om man ska satsa på en caster.

Permalänk

just nu är det kaos på fury, 2 stora guilds (Futilez och Nastrandir) rekryterar alla bra pvp spelare och slåss mot varandra. Som liten pvp guild (typ vanity, figli de tria osv.) så har man inte en chans att få tokens från shrines of boring.

Men om ni är hardcore pvp players så rekomenderar jag någon av de två ovanstående nämnda guildera för dom är dom enda som gör aoc pvp end content just nu.

Visa signatur

|Intel C2D E6850 3,00 GHz | Gainward 8800GT 512MB | Antec 900 | Chieftech 560 W SLI | Asus P5N32-E SLI PLUS | 2024 MB 6400 cl5 (Med kylflänsar) | Samsung 500 GB 7200rpm 16 MB Cache | Optisk läsare SATA |

Permalänk
Medlem

På Crom PVPar dom i global chat istället. Värre än barrenschat!!!

Skrivet av Midvinterkung:

just nu är det kaos på fury, 2 stora guilds (Futilez och Nastrandir) rekryterar alla bra pvp spelare och slåss mot varandra. Som liten pvp guild (typ vanity, figli de tria osv.) så har man inte en chans att få tokens från shrines of boring.

Men om ni är hardcore pvp players så rekomenderar jag någon av de två ovanstående nämnda guildera för dom är dom enda som gör aoc pvp end content just nu.

När jag spelade och kollade på pvpfilmer så fanns det många dåliga spelare i futilez. Många 3 mot 1 fights mot någon som questar eller farmar och så rätt många clickers också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tänkte pröva en månad av detta spel igen för att se om jag fastnar. Tänker spela på Crom, funderar om det finns något gille jag kan gå med i?

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

På Crom PVPar dom i global chat istället. Värre än barrenschat!!!

När jag spelade och kollade på pvpfilmer så fanns det många dåliga spelare i futilez. Många 3 mot 1 fights mot någon som questar eller farmar och så rätt många clickers också.

När var det du spelade senast? har hänt rätt mycket nu... bla så har dom en kille med mest kills i hela världen osv.

Visa signatur

|Intel C2D E6850 3,00 GHz | Gainward 8800GT 512MB | Antec 900 | Chieftech 560 W SLI | Asus P5N32-E SLI PLUS | 2024 MB 6400 cl5 (Med kylflänsar) | Samsung 500 GB 7200rpm 16 MB Cache | Optisk läsare SATA |

Permalänk
Medlem

Futilez är ett gille som satsar på mängden spelare än att ha bra spelare. Dom försvann ju in princip helt ett tag också. Mest kills förvånar mig inte heller, Futilez är ju inte direkt kända för att spela renhårigt. Jisses va man sett folk därifrån fuskat o antagligen finns det en hel drös kvar som gör det. Samt att såna gillen farmat varandra så det skriker om det gör ju inte saken bättre. Såg på aoc.yg att Futilez har folk i toppen men inte den med flest kills. Flest på Fury ja.

Tycker dock Fury är helt ok att spela på, enda minuset är väl att fuskandet är utbrett. Men Funcom har tydligen nolltolerans mot fuskare så bara anmäl skiten ut folk om man misstänker nåt. Eller helt enkelt ta Crom o slipp de mesta skiten som Fury dras med.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Funderar på dra på en månad på mitt konto och testa spela igen och möjligen expansion faktis om jag fastnar igen och tänkte börja på Crom jag också då jag vill kunna lvla upp osv.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Tänkte själv dra också en månad nu när expansionen kommer.. någon som har lust och levla kanske tillsammans ? Från 1 alltså.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk

Tänkte lvla med broder min då ja inte kan spela allt för mycket troligen men vi börjar på Crom som sagt

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att dra igång igen. Tycker om världen så mkt att jag funderar på RP(aldrig testat) och medmitt nya 5850 bör spelet bli riktigt snyggt. Det som gjort att jag tidigare la ner var pga det enda som fanns att göra var endgame och jag tyckte det var jobbigt att vika så mkt tid åt raider utan vill spela mer socialt och avslappnat. En raid här och där är väl kul men att alltid köra det så grymt organiserat drar ner det roliga för mig. Är snart 30 år och har universitet, flickvän, arbete och andra spel att ta hand om också så tiden räcker inte till att köra på så mycket. Med expansionen kanske det finns mer att göra än bara raider. Har en lvl 80 conq och tror inte jag orkar levla upp någon annan klass då jag är barnsligt förtjust i stora svärd och rejält med armor.
Någon som har tips på guilds eller servers? Eller någon som själv har samma inställning och är sugen på lira ihop?

Min gubbe är på Crom men det går som jag förstår det att flytta vidare till andra servrar nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att börja igen, har tidigare spelat på Aquilonia, men är nu öppen för att spela på vilken server som helst. Funderar på att gå med i Svenska Krigare(www.svenskakrigare.com) på Crom eller Vanity(www.vanity-aoc.se) på Fury. Är ingen hardcore-PvP:are så jag lutar mot Crom just nu. Plockar med brorsan och inhandlar ett par game-cards på Webhallen i samband med att expansionen släpps. Har inte spelat på ett bra tag så levlar gärna upp nya karaktärer.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Började spela precis med kompisen på Crom vi är runt lvl 20 när som ^^

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Körde igång mitt konto och tog bort alla mina chars. Fresh start på Hyrkania RP-PVE just för deras global innehåller flest vuxna och på crom snackade dom om penisar.
Tråkiga är att mitt grafikkort gick sönder så jag kör spelet på ett 5450 och det ser ut som Lego Age of Conan.

Ser fram emot expansionen och vad den har att erbjuda

Visa signatur

Permalänk

Hmm måste missat det du snackar om Pimpim inte sett någon snacka om massa sådant dock skiter jag i chatten och bara kör och lirar med kompisen så ;P

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Hmm måste missat det du snackar om Pimpim inte sett någon snacka om massa sådant dock skiter jag i chatten och bara kör och lirar med kompisen så ;P

Jo spanade in servrar igår och det var vad jag fick se just då. Det kan ju bara vara slump men tror det är ungefär samma som i WoW att dom på RP server är lite äldre spelare
Jag som nästan är pensionär passar in där bättre.

Visa signatur

Permalänk

heheh okej, lycka till då

heter Dreamhowl på Crom om det är någon som vill något:P

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått ner client via download.. det gick lungt sagt INTE snabbt.. och så har jag skapat en karaktär på Chrom.. Om någon annan har lust o lira tillsammans? PMa gärna eller skriv nicks

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Kul o se lite mer aktivitet i tråden Expansionen kommer nog bli en bra grej får man hoppas. Har betan men bara lirat pyttelite och gillar miljöerna osv i alla fall och nya T4 epic gearet är riktigt läckert.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Hur funkar det här med gratis levels? Är det värt att skapa flera chars för att stacka upp på free levels eller ska man köra på en char till 80 och sedan börja på nästa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Nu har jag äntligen fått ner client via download.. det gick lungt sagt INTE snabbt.. och så har jag skapat en karaktär på Chrom.. Om någon annan har lust o lira tillsammans? PMa gärna eller skriv nicks

Har en tos som springer runt i Tortage som heter killerpriest level 17.Spelar dock den lite sporadiskt eftersom jag har 80 levlare i Svenska krigare.

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Kul o se lite mer aktivitet i tråden Expansionen kommer nog bli en bra grej får man hoppas. Har betan men bara lirat pyttelite och gillar miljöerna osv i alla fall och nya T4 epic gearet är riktigt läckert.

Ja verkligen jag förhandsbokade det igår och kollat massa videor på youtube och verkar riktigt bra som sagt.

Måste säga det är det bästa mmo jag har spelat hittils faktis helt underbar värld och musik och riktigt bra.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Ja verkligen jag förhandsbokade det igår och kollat massa videor på youtube och verkar riktigt bra som sagt.

Måste säga det är det bästa mmo jag har spelat hittils faktis helt underbar värld och musik och riktigt bra.

Jepp. grymt spel.
Lite tråkigt att dom väljer att köra på asiatiskt stuk i spelet. Känns som det är nya trenden i spel att köra på allt som har med asien, anime och allt sånt att göra.

Tråkiga är också att dom inte satsar på göra spelmotorn bättre. Stöd för DX10 som skulle ha varit ute sedan release funkar än idag inte.
Crossfire och stöd för mer än en core är lika dåligt som i Quake som släpptes 1995.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jepp. grymt spel.
Lite tråkigt att dom väljer att köra på asiatiskt stuk i spelet. Känns som det är nya trenden i spel att köra på allt som har med asien, anime och allt sånt att göra.

Tråkiga är också att dom inte satsar på göra spelmotorn bättre. Stöd för DX10 som skulle ha varit ute sedan release funkar än idag inte.
Crossfire och stöd för mer än en core är lika dåligt som i Quake som släpptes 1995.

Jag och min polare började nyligen spela igen efter att ha lagt av strax efter lanseringen.
Vi har båda riktigt kul igen, och timing:en verkar vara rätt med tanke på expansionen.

Men den asiatiska delen är faktiskt något som jag saknade redan vid start. Kanske inte just zonerna men möjligheten att skapa en "asiatisk" karaktär. De spelar ju faktiskt en rätt stor roll i själva historien.
Men jag förstår vad du menar med den asiatiska trenden i allt.

Riktigt stöd för DX10 hade ju inte heller skadat. Kör själv med DX10 nu, men det märks ju såklart att det inte e helt friskt än. Gillar dock en del av effekterna som man får.

Permalänk
Medlem

Se min rigg nedan, vad skulle ni rekommendera för grafiska inställningar?

Skuggor i dx 10 läge, ända jag testat hittills känns helt störda, vrider jag på vyn så hoppar flera av dem lite hit och dit och man får ont i huvudet :/

Är det dumt att köra windowed mode? Känns smidigare för att tabba och så.

Har i brist på annat just börjat lira och har stött på en bra polare med ett roligt guild så det känns som det finns potential kanske ändå, trycker dock pvp delen var grymt mycket roligare i war, bortsett från att den inte fungerade nå bra i war.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Se min rigg nedan, vad skulle ni rekommendera för grafiska inställningar?

Skuggor i dx 10 läge, ända jag testat hittills känns helt störda, vrider jag på vyn så hoppar flera av dem lite hit och dit och man får ont i huvudet :/

Är det dumt att köra windowed mode? Känns smidigare för att tabba och så.

Har i brist på annat just börjat lira och har stött på en bra polare med ett roligt guild så det känns som det finns potential kanske ändå, trycker dock pvp delen var grymt mycket roligare i war, bortsett från att den inte fungerade nå bra i war.

Det är för att CF inte funkar i DX10. Stänger du av CF så du bara kör på en GPU kommer skuggorna att funka.
I Windowed funkar CF inte heller.

Det bästa du kan göra är köra spelet i DX9 i fullscreeen och då kan du maxa det mesta i spelet utan större problem. Blir dock lite problem med mycket folk på skärmen samtidigt.

Visa signatur

Permalänk

Ice du borde kunna dra på rätt högt om inte max, jag själv kör Windowed mode då jag har två skärmar och snackar och surfar i mellan åt också.

Håller med Lyrisius angående asiatisk saknade det men det är ju som sagt en stor del i historien.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Ice du borde kunna dra på rätt högt om inte max, jag själv kör Windowed mode då jag har två skärmar och snackar och surfar i mellan åt också.

Håller med Lyrisius angående asiatisk saknade det men det är ju som sagt en stor del i historien.

Förlorar du något i FPS-väg när du kör windowed kontra fullscreen?

Permalänk

Faktis inte sänkte ju från 1920x1080 till 1650x1050 också men testa vanligt native från början och det fungerade kanon bra också förlorade ingen fps alls vad jag märkte.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Dåså, expansionen bokad och klar på Webhallen, blir till att hämta om 8 dagar!
11:e maj smäller det! Jag och brorsan börjar med Age of Conan igen i samband med expansionsläppet. Vi har planerat att börja med nya karaktärer som den nya rasen Khitai. Jag tänkte spela som Bear Shaman, han har inte bestämt sig ännu. Vi tänkte börja på Crom och har just skrivit ansökningar till det svenska gillet "Svenska Krigare", Välkommen till Svenska Krigare. Ser väldigt mycket fram emot detta och vad expansionen har att erbjuda. Det är ett faktum att spelet polerats otroligt mycket efter release och det är definitivt läge att ge det en ny chans!
Vi syns i Hyboria den 11:e! ^^

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.