Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna ge lite kort, uppdaterad information? Hur det ser ut just nu och vad som skall komma om några dagar osv?

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Billigaste stället att köpa expansionen? Sverige/internationellt (dvs prisjakt räcker inte).

Någon som har tips på ett socialt och trevligt casual guild på Crom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Någon som skulle kunna ge lite kort, uppdaterad information? Hur det ser ut just nu och vad som skall komma om några dagar osv?

Det ser ut som tidigare.

Det ska komma en expansion med nya områden och en ny ras.

Alla som bokat expansionen har fått ett pet så alla springer runt med en pudel från Quake 2.

Abilities och spells har blivit bättre balanserade. Dom har tagit bort helt onödiga saker och förbättrat en hel del. Tex. assassins har inte två olika stancer nåmer.
Jag ser fram emot expansionen och hoppas mitt grafikkort kommer tillbaka från garantin innan jag kör igång.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Vym:

Dåså, expansionen bokad och klar på Webhallen, blir till att hämta om 8 dagar!
11:e maj smäller det! Jag och brorsan börjar med Age of Conan igen i samband med expansionsläppet. Vi har planerat att börja med nya karaktärer som den nya rasen Khitai. Jag tänkte spela som Bear Shaman, han har inte bestämt sig ännu. Vi tänkte börja på Crom och har just skrivit ansökningar till det svenska gillet "Svenska Krigare", Välkommen till Svenska Krigare. Ser väldigt mycket fram emot detta och vad expansionen har att erbjuda. Det är ett faktum att spelet polerats otroligt mycket efter release och det är definitivt läge att ge det en ny chans!
Vi syns i Hyboria den 11:e! ^^

Trevligt hoppas ni kommer med är själv medlem i den guilden och otroligt sköna personer i den med mycket humor och skratt
Min char heter Twicefire eller så är jag inte på min alt Twiceshot

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Billigaste stället att köpa expansionen? Sverige/internationellt (dvs prisjakt räcker inte).

Någon som har tips på ett socialt och trevligt casual guild på Crom?

Vad jag vet är billigaste sättet att köpa det genom Funcoms tjänst via account-sidan för 24,99€, annars finns det på Webhallen för 299 och då får man med 30 dagars speltid och lite virtualprylar tydligen.

Jag föreslår gillet Svenska Krigare, ska själv hoppa med i det i samband med expansionsrelease.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Faktis inte sänkte ju från 1920x1080 till 1650x1050 också men testa vanligt native från början och det fungerade kanon bra också förlorade ingen fps alls vad jag märkte.

Men jag tycker grafiken blir avsevärt sämre i windowed.

Permalänk
Medlem

Är age of conan värt 49kr? Finns här på elgiganten funderar på att köpa det med tanke på att det är så pass billigt =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Är age of conan värt 49kr? Finns här på elgiganten funderar på att köpa det med tanke på att det är så pass billigt =P

Jo för du får nog med 1 månad gratis om jag har rätt. Då är det nog värt att testa spelet en månad i alla fall.
Du kan ju vänta tills expansionen är släppt så får du vara med när det finns lite mer folk i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fammo:

Tycker verkligen du ska testa spelet, brorsan köpte det igår och man får med en Månad och han är helt såld på det

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Tycker verkligen du ska testa spelet, brorsan köpte det igår och man får med en måndag och han är helt såld på det

Men inga andra dagar? Jag skulle krävt minst en Onsdag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Men inga andra dagar? Jag skulle krävt minst en Onsdag.

hahahah oj då vart lite väl snabbt skrivet ändrat ;P ... haha skulle lätt krävt minst till fredag

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att förbeställa från webhallen, är svenska krigare ett trevligt gille på Crom?
Har ni voice chat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

frågan är om det inte är smartare att köpa direkt från funcom för 243,27, då Webbhallen tar 299 + frakt. Fördelen är ju att det är billigare och att slippa vänta på att det ska komma i brevlådan. Sen vet jag inte hur snabba deras servrar är när man ska ladda ner det :/

Permalänk
Skrivet av Arius:

Grymt sugen på att förbeställa från webhallen, är svenska krigare ett trevligt gille på Crom?
Har ni voice chat?

Ja jag är med i den guilden och den är sjukt trevlig behöver dock AKTIVA spelare som kan raida och stannar kvar i spelet för det är ett stort problem atm men dom som är core i guilden som vart med ett tag är riktigt schyssta och snälla och folk hjälper nästan alltid till om man frågar om dom inte gör något speciellt så klart.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Skrivet av anthons:

frågan är om det inte är smartare att köpa direkt från funcom för 243,27, då Webbhallen tar 299 + frakt. Fördelen är ju att det är billigare och att slippa vänta på att det ska komma i brevlådan. Sen vet jag inte hur snabba deras servrar är när man ska ladda ner det :/

För mig var det mer klockrent att köpa av webhallen då man får 30dagar extra att spela för också det får man inte om man köper via funcom men det är smaksak och hur snabbt internet man har

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Ja jag är med i den guilden och den är sjukt trevlig behöver dock AKTIVA spelare som kan raida och stannar kvar i spelet för det är ett stort problem atm men dom som är core i guilden som vart med ett tag är riktigt schyssta och snälla och folk hjälper nästan alltid till om man frågar om dom inte gör något speciellt så klart.

Är folk bara goa å spela med så kan jag bli en aktiv spelare Har ett jobb att sköta men nog kan man vara aktiv ändå

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Är folk bara goa å spela med så kan jag bli en aktiv spelare Har ett jobb att sköta men nog kan man vara aktiv ändå

Självklart är dom det, jaja klart det finns saker irl som måste skötas osv finns massor som har fru / barn osv också men så länge dom är "aktiva" ändå och kör så tar man ju 80 så småningom och lär känna folket så blir allt kanon

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

För mig var det mer klockrent att köpa av webhallen då man får 30dagar extra att spela för också det får man inte om man köper via funcom men det är smaksak och hur snabbt internet man har

Läste just på age of conan forumet att man endast får 30 dagar om man registrerar ett nytt konto.

Retail-expansionen innehåller tydligen både originalspelet och expansionen. Hur som helst får samtliga som registrerar retail de prylar som finns med i det Tortage Starter Pack man kan köpa för 24,99€ efter att man har registrerat expansionen exklusive de 30 dagar som medföljer i packet. Prylarna man får som retailköpare är alltså följande:

* Beginner Weapon
* Totem of Origins
* Enruned Kosalan Ring
* Bag of Holding
* Huge Mammoth Mount
* 10 Pack Experience potions – 100% to regular xp for 12 hours
* 2 Festive Fireworks

Samt Puman man kan ha som pet.

Huruvida det är värt cirka 50 spänn extra är upp till var och en att avgöra. De som köper via Funcom får ju ett annat pet. Personligen tycker jag om att ha tillgång till skiva och att se fodralet i min hylla.

Syns in-game på Crom den 11:e!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Vym:

Läste just på age of conan forumet att man endast får 30 dagar om man registrerar ett nytt konto.

Retail-expansionen innehåller tydligen både originalspelet och expansionen. Hur som helst får samtliga som registrerar retail de prylar som finns med i det Tortage Starter Pack man kan köpa för 24,99€ efter att man har registrerat expansionen exklusive de 30 dagar som medföljer i packet. Prylarna man får som retailköpare är alltså följande:

* Beginner Weapon
* Totem of Origins
* Enruned Kosalan Ring
* Bag of Holding
* Huge Mammoth Mount
* 10 Pack Experience potions – 100% to regular xp for 12 hours
* 2 Festive Fireworks

Samt Puman man kan ha som pet.

Huruvida det är värt cirka 50 spänn extra är upp till var och en att avgöra. De som köper via Funcom får ju ett annat pet. Personligen tycker jag om att ha tillgång till skiva och att se fodralet i min hylla.

Syns in-game på Crom den 11:e!

Så man måste göra nytt konto för att få alla dom där prylarna med vanliga AoC + expansion på det kontot för att få allt det där om man köper RotgS från webhallen

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Så man måste göra nytt konto för att få alla dom där prylarna med vanliga AoC + expansion på det kontot för att få allt det där om man köper RotgS från webhallen

Du måste göra nytt konto för att få tillgång till de 30 dagarna som kommer med retail, de andra prylarna får man vad jag förstår i vilket fall även om man registrerar expansionen på ett redan befintligt konto.

Lite surt eftersom jag vill ha kvar mitt konto där jag redan har ett gäng karaktärer och en del veteran points.

Men det är bra för nya spelare som slipper köpa original age of conan och direkt kan köpa expansionen och börja köra direkt. Det funkar alltså inte som WoW eller LotRO där man dels måste köpa original spelet och sedan expansion utan med Rise of the Godslayer retail-versionen ingår originalspelet Age of Conan och 30 dagar för nya spelare.

Visa signatur

Permalänk

Hoppas bara man får dom där sakerna när man lägger på expansion för vill ha dom där xp pots

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Tjena,

Började lira igen nu i fredags, hade visst kvar min gamla HoX och Guardian (båda på level 48). Hur är guardian som tank? Inte lirat sedan spelet släpptes så jag kommer inte ihåg så mycket.

Permalänk

kolla på AoC forumet först efter hjälp med hur man spelar klasser.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem

Spela vet jag hur man gör, det jag undrade var hur bra guardian är som tank.

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att börja igen men jag vet inte ifall jag ska köra på mitt gamla konto eller köpa ett nytt tillsammans med expansionen för 300 kr. Jag har glömt bort vilka gubbar jag hade på mitt gamla konto, finns det någon möjlighet att kolla upp det ?

Permalänk

Maila dom när du är inloggad på kontot har jag gjort för att kolla ett gammalt konto men vet inte hur lång tid det kan ta tyvärr.

Visa signatur

*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0pa:

Spela vet jag hur man gör, det jag undrade var hur bra guardian är som tank.

bästa tanken i spelet med reservation för vad funcom hittar på i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

bästa tanken i spelet med reservation för vad funcom hittar på i framtiden.

Man tackar! Låter trevligt, vet du hur den är att pvpa med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0pa:

Man tackar! Låter trevligt, vet du hur den är att pvpa med?

Skulle det vara så att du vill prova nån annan gubbe så rekomenderar jag dig att levla upp till 50 på nån av dina två 48:or då du då blir erbjuden att skapa EN valfri ny gubbe på lvl 50

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Skulle det vara så att du vill prova nån annan gubbe så rekomenderar jag dig att levla upp till 50 på nån av dina två 48:or då du då blir erbjuden att skapa EN valfri ny gubbe på lvl 50

Aha, det får jag göra då. Får jag den möjligheten för varje ny karaktär jag levlar till 50?