Permalänk
Medlem

Patch 13

Patch 13 är här! Custom banor, 3v3 och 4v4 är aktiverat, force field bubblorna kan trampas sönder och vi kan se stora förändringar till några av zergs spells.

Källa: StarCraft II Beta - English (NA) Forums -> Patch Notes - Beta Patch 13
Förklaringar: StarCraft II Beta - English (NA) Forums -> StarCraft II Situation Report: Patch 13

Citat:

StarCraft II Beta -- Patch 13 (version 0.15.0.15449)

General

* Map Publishing is now enabled: Using the map editor, you can upload your custom maps to share with the Battle.net community.
* Facebook feature is integrated: Here’s a quick way to expand your social network by seeing who among your existing Facebook friends also has a Battle.net account.
* 3v3 and 4v4 formats are now enabled.
* Numerous updates have been made to the Leagues & Ladders system:

o Removed Copper League and added Diamond League above Platinum League.
o Player ratings start at 0, rather than 1000.
o No longer displays loading screen odds in placement or practice league matches.
o Matchmaking system logic updated.

* UDP is enabled to help improve game performance.
* Numerous performance and stability improvements.

Balance Changes

PROTOSS

Sentry
+ Force Fields can now be destroyed by Massive ground units walking over them.

Void Ray
+ Range decreased from 7 to 6.

Warp Gate
+ Subgroup selection priority changed from 2 to 3 so that it takes priority over Gateways when selected.

TERRAN

Marine
+ Stimpack research cost decreased from 150/150 to 100/100.
+ Combat Shield research cost decreased from 150/150 to 100/100.

ZERG

Infestor
+ Infested Terran spell removed.
+ Frenzy spell added:
Costs 25 energy.
Targets a single biological unit which deals 25% more damage and is immune to snare, stuns, and mind control for 30 seconds.

Overseer
+ Contaminate spell added:
Costs 75 energy.
Targets a single enemy structure which cannot train units or research upgrades for 30 seconds.
+ Infested Terran spell added:
Costs 125 energy.
Infested Terrans have the same stats as those previously created by the Infestor and are placed directly under the Overseer when spawned.

Ultralisk
+ Life decreased from 600 to 450.
+ Damage changed from 25 to 15 (+25 Armored).
+ Damage versus structures increased from 60 to 75.

Hotkey Changes (English Only):

* Zerg Set Worker Rally Point changed from R to G.
* Zerg Spore Crawler changed from W to A to avoid conflict with the Select All Warp Gates hotkey.

Battle.net Interface

* Revamped summary pages for player Profiles and Leagues & Ladders.
* Added a Help system with tech trees and other tips and tricks.
* Removed identifier from the character naming process and added the ability to refer friends for invitation into your party or lobby.
* Updated the Battle.net user interface to consistently use a nested menu system.
* Added in-game blocking and player muting.

Permalänk

Snacka om saftiga ändringar! Bra Void Ray-ändring, tror många Terranspelare kommer uppskatta det då Void Rays inte har längre range än bunkrar längre.
Intressant med nya force field - massive-mekaniken, ska bli kul att se hur den omsätts i spel.

Permalänk
Medlem

alltså, zerg ändringarna är ju keffa...nerf på ultra? nice. overseer får infested ? haha gl hf zerrrrrg....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Infester buffa på En massa lings och hydras. kommer ge en massiv skillnad på skadan

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Jag gillar delvis zerg förändringarna, men jag har svårt att se ultraliskerna som buffade, eller ja deras största buff i denna patchen är väl att de springer rakt igenom forcefields andtar jag... Men ultralisker är ändå en så pass sen tech så jag vet inte hur mycket det kommer hjälpa. Overseerns nya spell är grymt trevlig, men jag räknar med en nerf i nästa patch, för alla vet att zerg ska nerfas ner i fördärvet.. Men overseern behövde mer användning än changeling och detection.

Jag tror visserligen att Ultras kommer användas betydligt mer i proffsligorna, i långa macro-matcher, men i de lägre ligorna så är förändringen mer eller mindre obefintlig.

Personligen tycker jag zerg förtjänar lite mer kärlek :/

Skrivet av Uibi:

Infester buffa på En massa lings och hydras. kommer ge en massiv skillnad på skadan

Huh? det är singletarget så det kommer inte vara någon stor förändring förutom på ultraliskerna..

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Situation report här, om ni vill veta hur blizzard resonerade med ändringarna i patch 13.

There have been many new additions to Patch 13 including the map publishing feature, but as with previous Situation Reports, we wanted to take some time to go into some of the balance changes in particular and explain a bit more about them.

In this patch we are looking to address several balance issues that the community has discovered over the last few weeks. We are also addressing some of the zerg units and abilities that don’t see a lot of use in competitive games. These changes are big enough that we think it’s likely there will be further balance changes to these units as we learn more about how they are playing in the game.

Sentry Force Fields - Force Fields can now be destroyed by Massive ground units walking over them.

We are seeing a lot of great games that rely on Force Field as a key part of protoss strategy. The ability is fun, but we do want to create some more options for enemy players to deal with Force Fields to create some additional gameplay choices in a fight against the protoss. Now Massive units (Thor, Colossus, Ultralisk) will smash a Force Field if they are told to move through them. Ultralisks can use this ability to lead a Zerg charge onto a protoss position while protoss players can use their Colossus in an emergency to allow their army to attack or retreat.

Ultralisk - Life decreased from 600 to 450. Damage changed from 25 to 15 (+25 Armored). Damage versus structures increased from 60 to 75.

We have put in a large number of buffs to the Ultralisk to allow him to close the gap on his enemies. The Ultralisk can now ignore Force Fields and with the Infestor’s Frenzy ability he can ignore all of the ways that the enemy could slow or disable him. With all of these buffs the Ultralisk needed to be rebalanced. We are focusing him more as an anti-armored unit since zerg players already have a few ways to deal with mass light units (Banelings and Fungal Growth). This Ultralisk should be able to deal with both mass Marauders and mass Roaches which are a common threat to zerg players in some end game scenarios.

Infestor - Infested Terrans spell removed. Frenzy spell added: Costs 25 energy - Targets a single biological unit which deals 25% more damage and is immune to snare, stuns, and mind control for 30 seconds.

We are cutting Infested Terrans since the ability rarely saw use. We have buffed this ability in internal testing and were unable to find a place in which we were happy with it on the Infestor. We are introducing a new ability called “Frenzy” that is especially useful for the short range zerg to get close up to the enemy to do some real damage. Frenzy should be especially helpful on Ultralisks who are trying to get past Thor Strike Cannons, Fungal Growth, or Neural Parasite.

Overseer - Contaminate spell added: Costs 75 energy - Targets a single enemy structure which cannot train units or research upgrades for 30 seconds. Infested Terran spell added: Costs 125 energy - Infested Terrans have the same stats as those previously created by the Infestor and are placed directly under the Overseer when spawned.

The Overseer is designed as a harassment caster. We don’t want to see hundreds of Overseers flying around, but we do like the ability for the zerg to annoy and harass the enemy with spells like Changeling. We added two abilities on the Overseer that were recently removed from other more “combat oriented” units. We expect that player’s will still build 1-2 Overseers to watch the enemy base and provide detection support for your force, but now you can also use the Overseer’s energy to disrupt enemy production and research, or to make small drops that force the enemy to spread their forces.

Void Rays - Range decreased from 7 to 6.

Void Rays are being used aggressively against terrans now, using their range and speed to trap a terran player in their base. This is pretty fun for the protoss player but at a variety of skill levels it is too difficult for the terran player to stop, even if the player sees it coming with good scouting. We think a slight range reduction will help with this match-up without doing too much damage to other matchups.

Terran Upgrades - Marine - Stimpack research cost decreased from 150/150 to 100/100. Combat Shield research cost decreased from 150/150 to 100/100.

We still believe that the terrans are spending too much on infrastructure and are struggling to compete at certain times in the game against the protoss. Reducing the cost of essential infantry upgrades should make the terrans a little bit more dangerous when going with an infantry heavy force.

As always, we are continuing to watch the data as we make these changes as well as are continuing to watch for constructive feedback on these changes and more.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Huh? det är singletarget så det kommer inte vara någon stor förändring förutom på ultraliskerna..

Menade att om dom har 200 energy och gör det på 4 enheter. såg inte att det ska vara 1 cast per infestor under de 30 sekunderna. annars kan man ha 4-5 st och buffa upp 20st enheter

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag tycker patchen ser bra ut. Det enda jag ställer mig lite tveksam till är den sänkta uppgraderingskostnaden för marines. Men det innebär i stort sett bara att en timing push kan komma 10-15 sekunder tidigare så det är inte så mycket att grina illa för.

Skrivet av Uibi:

Tycker du 25% extra skada under 30 sekunder är en "massiv skillnad"? Det kräver dessutom en hel del fokus att buffa varje enhet vilket kan vara svårt att avvara i mid/late-game. Istället för att buffa så skulle du kunna använda fungal growth eller strunta i infestorn helt och köpa fler hydras eller uppgraderingar vilket ger en permanent skadeökning.

Tror inte att buffen kommer användas på annat än de dyrare enheterna och i möjligtvis på mutalisker.

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte förvånad att dom buffar terran igen...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vad i helvete har dom gjort med spelet efter patch 13??
Har nu kört ett par rundor 2vs2 och protoss kan komma med 10+ zealots innan jag ens fått upp en supply + barracker.
Har jag tur har jag lyckats spotta ut 1-2 marines.

EDIT:
Samma med Zerg ffs. fick upp 10 marines, byggde inget annat.
30-40 zerg hejdå..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Har nu kört ett par rundor 2vs2 och protoss kan komma med 10+ zealots innan jag ens fått upp en supply + barracker.

EDIT:
30-40 zerg hejdå..

Inte för att dom ändrat något med buildtime för rines etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

EDIT:
30-40 zerg hejdå..

I senaste patchen gjorde de ju ingenting med byggtiderna, de buffade ju marines/rauders.

Och om du har 10 marines när zergen har 40 lings, då borde du ha wallat off och då ska det inte vara ngt problem. Alternativt har du bara gjort fel.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk

Går ju inte att spela efter patchen, blir droppad varje gång jag försöker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

Går ju inte att spela efter patchen, blir droppad varje gång jag försöker.

Det känner jag igen. Förhoppningsvis fixas det snart.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

EDIT:
30-40 zerg hejdå..

Walla in basen bara.

äntligen har voidrays blivit balanserade, har blivit så trött på att se 2 void rays kunna döda allt på långt avstånd.
De borde ge missile turret 1 längre range (utan upgraderingen) och range upgr borde även gälla bunkrar

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Hjälper inte att bygga in basen.
Men kanske är att man får spela "placement-matches" igen, och man möter hårt motstånd..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

sitter på jobb just nu så jag kan inte logga in och kolla själv, men kan nån bekräfta ifall det gjorts en resett också i samband med patchen?

btw mot Z med en massa lings, fixa snabba hellions och hellst med uppgrade. Ha också alltid SCVs som reparerar din wallin då dom attackerar. Kommer banelings blir det svårare eftersom dom blåser bort din wallin direkt.. men isåfall har dom knappast alltför många zerglings kvar.

Permalänk
Medlem

De har resetat stenhårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okay tackar för det ska bli kul att få spela placement matcher igen faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largoplz:

De har resetat stenhårt.

kan du hitta games öht?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naess:

kan du hitta games öht?

Har inte testat på ett tag, hittade förut. Dock droppar jag hela tiden, det gör även andra jag snackat med. Lite frustrerande eftersom man får en förlust då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag ångrar mig det e inte alls roligt... herregud vilka noobs man möter

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan hitta spel när jag trycker "find match". Kommer upp en text med sc2 master och error någonting...???
Samt när jag trycker på ett spel under join game så kommer det upp att det inte är någon server som är ledig för tillfället??

Permalänk
Medlem

gick att spela några matcher för mig nyss, tog mig till platinum league och sen droppa min motståndare i första matchen och efter det gick b.net ner för mig igen... blir nog att spela vidare imorgon kväll och hoppas på att dom fått det lite stabilare då

Permalänk
Medlem

Det står Playtime expires 21 juni. När jag loggar in, vad menas med det?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Har spelat 3 placement matcher. En var jämn, men förlorade. De andra två droppade jag ur... hamnar väl i bronze gissar jag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Hur addar man friends man inte vill ha som Real ID friends nu? Verkar som manmåste hitta de i en lobby eller något. Helt stört isf.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

gahh, 4 vs 4 matcherna krashar alltid i slutet för mig...

edit: eller rättare sagt, det står att jag droppar och gameover typ.. mkt irriterande. samma för er andra?

Permalänk
Medlem

Försökt köra 3v3 och 4v4 i nåra timmar nu och vi droppas alltid efter 10-20 minuter.. Ospelbart. Dock har 1v1 funkat bra för mig och 2v2 har vi klarat oss i 50% av matcherna ungefär.

Visa signatur

Pixel 7a | Fungerande PC | Switch OLED | Labrador Retriever

Permalänk
Medlem

går inte att adda friends alls för mig... har testat både med mail adress och fb...