Permalänk
Medlem

Ser att ni fått in räntefri delbetalning nu. Vad är kraven för det?

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan
https://www.inet.se/artikel/4303858/2tb-western-digital-cavia...
och
https://www.inet.se/artikel/4303756/2tb-western-digital-cavia...
?, Samma specs, samma pris, olika lagersaldon och produktbilder dock. Jag antar att en av dem är av nyare revision eller något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Hej!
undrar varför inga butiker har Lian Li PC-V1000B Plus II (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin och om ni har några planer på att ta in det?

Hoppas du vet att det är en utgången produkt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Vad är skillnaden mellan
och
?, Samma specs, samma pris, olika lagersaldon och produktbilder dock. Jag antar att en av dem är av nyare revision eller något?

Plus att frakt priset skiljer sig?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan
och

Jag tror inte det är någon skillnad. Om du kollar på tillverkarens artnr så är det samma. WD20EARS på båda. Men inet kan ju verifiera detta.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jag tror inte det är någon skillnad. Om du kollar på tillverkarens artnr så är det samma. WD20EARS på båda. Men inet kan ju verifiera detta.

Jag beställde en av dem som som nu är markerade som utgångna ur sortimentet, igen,, den är skickad iaf.
hm?

Permalänk
Medlem

Upplever att där e gott om saker som kan se ut som dubbletter på sidan

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Nu var jag nyss med om någon väldigt otrevligt. Jag har beställt en ny skärm till datorn samt en DVI kabel för strax under 2000kr.
Av någon anledning så skickades detta som två olika paket. Skärmen i ett paket och kabeln i det andra. Fick då 2st kollinummer också.

Var nyss på Ica och skulle hämta ut det hela när hon på utlämningen sa att hon ville ha 3800 kr nånting. Nej det stämmer inte sa jag. Jo det ena paketet kostar 1967kr (ungefär) och det andra lika mycket sa hon. Nej det stämmer inte sa jag, det är totalt 1967kr, inte för varje paket. Men det står så här sa hon, så om du vill hämta ut det så får du betala 3800-3900kr nånting.

Hon vägrade alltså lämna ut det för rätt summa, så jag ringde Inet som sa att enda sättet att ordna detta var att han faxade in en ändring till posten som tar 48 timmar att gå igenom. Men suck tyckte jag! Fine då hämtar jag bara ut skärmen då för 1967kr och lämnar det andra tills vidare. Nej det fick jag inte göra tyckte han på Inet. Jag måste för det första vänta upp till 48 timmar innan det går igneom och för det andra så är det min uppgift att ringa posten lite då och då och kolla om ändringen har gått igenom.

Kan säga att jag inte har haft några problem med Inet tidigare, men det här var inte alls bra. Jag gjorde min beställning i söndags, vilket gör att jag inte kommer kunna hämta ut det (om det stämmer) förrän på fredag.

Finns det inget sätt att lösa det här smidigare med posten? Typ ringa dom och säga att Faxet har kommit in nu, snälla kan ni titta på det och göra ändringen nu på en gång?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, det är inte så att ni skulle kunna skicka med brev om det bara är en liten adapter man behöver?

Jag behöver nämligen en 3-4pin adapter, en sådan här: 3-4pin adapter för fläktar - Inet.se

Och det känns lite småsurt med frakt på 60 kr och postförskott på 50 kr när jag behöver en pryl för 6 kr.

En sån liten sak hade ju varit enkel att bara lägga i ett brev och lösa betalningen på ett icke-standard sätt

Fraktkostnad 29 kr

betala med kort?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aggeajsk:

Fraktkostnad 29 kr

betala med kort?

dem har dubblat priset på adaptern nu, till hela 12kr

41 spänn för en sån kabel, nej tack, och betala med kort kan jag inte göra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

dem har dubblat priset på adaptern nu, till hela 12kr

41 spänn för en sån kabel, nej tack, och betala med kort kan jag inte göra.

Be dem höja priset till 500 så får du ju fraktfritt!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ljungan11:

Be dem höja priset till 500 så får du ju fraktfritt!

Ja, vad bra, då sparar jag in de 30 kronorna som frakten annars kostat!

Fick nu mail om att de faktiskt skickar en adapter med brev, gratis!

Och en ny fläkt får jag också hemskickad gratis, då den förra var trasig.

Toppenbutik det här, måste jag säga, tänk om alla var som inet

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Ja, vad bra, då sparar jag in de 30 kronorna som frakten annars kostat!

Fick nu mail om att de faktiskt skickar en adapter med brev, gratis!

Och en ny fläkt får jag också hemskickad gratis, då den förra var trasig.

Toppenbutik det här, måste jag säga, tänk om alla var som inet

haha, precis!

Vad bra att det löste sig! Man blir så glad när de fixar såna hära saker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

haha, precis!

Vad bra att det löste sig! Man blir så glad när de fixar såna hära saker!

Önskade att de hade fixat mitt problem också så att jag hade kunnat hämta ut mitt paket idag

Skrivet av Bejje:

Nu var jag nyss med om någon väldigt otrevligt. Jag har beställt en ny skärm till datorn samt en DVI kabel för strax under 2000kr.
Av någon anledning så skickades detta som två olika paket. Skärmen i ett paket och kabeln i det andra. Fick då 2st kollinummer också.

Var nyss på Ica och skulle hämta ut det hela när hon på utlämningen sa att hon ville ha 3800 kr nånting. Nej det stämmer inte sa jag. Jo det ena paketet kostar 1967kr (ungefär) och det andra lika mycket sa hon. Nej det stämmer inte sa jag, det är totalt 1967kr, inte för varje paket. Men det står så här sa hon, så om du vill hämta ut det så får du betala 3800-3900kr nånting.

Hon vägrade alltså lämna ut det för rätt summa, så jag ringde Inet som sa att enda sättet att ordna detta var att han faxade in en ändring till posten som tar 48 timmar att gå igenom. Men suck tyckte jag! Fine då hämtar jag bara ut skärmen då för 1967kr och lämnar det andra tills vidare. Nej det fick jag inte göra tyckte han på Inet. Jag måste för det första vänta upp till 48 timmar innan det går igneom och för det andra så är det min uppgift att ringa posten lite då och då och kolla om ändringen har gått igenom.

Kan säga att jag inte har haft några problem med Inet tidigare, men det här var inte alls bra. Jag gjorde min beställning i söndags, vilket gör att jag inte kommer kunna hämta ut det (om det stämmer) förrän på fredag.

Finns det inget sätt att lösa det här smidigare med posten? Typ ringa dom och säga att Faxet har kommit in nu, snälla kan ni titta på det och göra ändringen nu på en gång?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Entusiast

Hej Inet. Inga planer på att göra som Webhallen gjort och "återkalla" alla nätagg av märket ACE? Orsaken till att jag undrar är att agget i min "dator 2" är inköpt hos er

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Önskade att de hade fixat mitt problem också så att jag hade kunnat hämta ut mitt paket idag

Testat ringa? Brukar lösa sig!

Permalänk
Medlem

Det är ett 5870 på bilden men ska vara ett 5850 XFX Radeon HD5850 1GB AVP - Inet.se

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Tack Inet, ni har varit hjälpsamma i mitt struliga ärende längre upp i tråden. Ursprungsfelet var på er sida, men att det ska ta så lång tid för mig att nu få ut mitt paket är postens fel.

Inet ringde nämligen upp mig och förklarade allt. Posten kan ta väldigt lång tid på sig att hantera ändringar som i det här fallet och Inet har verkligen gjort vad de har kunnat. Blev inte bara uppringd av Inet utan fick även ett mail där de skriver att de skickar en liten kompensation till mig Tack för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Tjena Inet!

Tack för god service.

Jag har ett allmänt spörsmål och det gäller tekniken Eyefinity som ju finns på alla ATI kort 57xx och uppåt. Tänker ni ta in någon adapter för DisplayPort, allså aktiv DP till DVI, passiv DP till VGA måntro? Med tanke på att ni saluför grafikkorten och skärmar så undrar man?

EDIT: Hittade en men vilket pris!

PNY aktiv DP to DVI-DualLink adapter
Artikelnummer: 5408797

För bara 1836:-

Själv har jag redan min lösning klar men tittade på er sida och det var lite underligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

De adaptrarna är dyra överallt?

Permalänk
Moderator
Moderator

Visst är de men 1800 är ätt ordentligt. De går att få tag på billigare tyvärr. Av respekt för Inet.se tänker jag inte posta sådant i deras tråd men tja, kände att jag ville kolla.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tänkte höra när denna kylaren kommer hem?
https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p...

Ordernummer: 1233201

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Vill bara tacka Inet för en Super snabb leverans!
22 timmar tog det från beställningen var klart tills den låg på posten!

Mycket fin service!

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Hej!
Har nu hittat ett chassi som jag kan ha så länge, men finns det någon info om när Lian Li A77F Silver kommer in (antar att det är 29/6 som flera andra lian li chassin på eran hemsida) och kommer den komma upp på hemsidan snart så att man kan följa leveransbesked och ev. förhandsboka det?

I slutet av Juni är senaste budet.

Vi lägger upp den på hemsidan under nästa vecka.

Skrivet av Muss3:

Ser att ni fått in räntefri delbetalning nu. Vad är kraven för det?

Grundkrav är svensk medborgare och minst 18år. Klarna gör därefter en egen bedömning på kreditvärdgiheten hos den sökande och skickar tillbaka ett ja eller nej till oss.

Kolla gärna med Klarna om ni har frågor hur de går tillväga (Klarna | Klarna).

Vad är skillnaden mellan
och

Dublett, den ena är borta nu.

Skrivet av Zpnk:

Hej Inet. Inga planer på att göra som Webhallen gjort och "återkalla" alla nätagg av märket ACE? Orsaken till att jag undrar är att agget i min "dator 2" är inköpt hos er

Om in sitter med Ace Raw Deal Plus Rev. 2 är det bara att kontakta oss på 031-652700 för ett återköp.

Skrivet av Goodia:

Det är ett 5870 på bilden men ska vara ett 5850 XFX Radeon HD5850 1GB AVP - Inet.se

Ops, fixas inom kort!

Skrivet av Bejje:

Tack Inet, ni har varit hjälpsamma i mitt struliga ärende längre upp i tråden. Ursprungsfelet var på er sida, men att det ska ta så lång tid för mig att nu få ut mitt paket är postens fel.

Inet ringde nämligen upp mig och förklarade allt. Posten kan ta väldigt lång tid på sig att hantera ändringar som i det här fallet och Inet har verkligen gjort vad de har kunnat. Blev inte bara uppringd av Inet utan fick även ett mail där de skriver att de skickar en liten kompensation till mig Tack för hjälpen.

Kul att du är nöjd med vår service! Vi försöker alltid göra vårt bästa, även om det inte alltid löser alla problem på momangen.

Skrivet av Lan:

Tjena Inet!

Tack för god service.

Jag har ett allmänt spörsmål och det gäller tekniken Eyefinity som ju finns på alla ATI kort 57xx och uppåt. Tänker ni ta in någon adapter för DisplayPort, allså aktiv DP till DVI, passiv DP till VGA måntro? Med tanke på att ni saluför grafikkorten och skärmar så undrar man?

EDIT: Hittade en men vilket pris!

PNY aktiv DP to DVI-DualLink adapter
Artikelnummer: 5408797

För bara 1836:-

Själv har jag redan min lösning klar men tittade på er sida och det var lite underligt.

Vi hade en billigare adapter förut, men den har tyvärr utgått hos leverantören. Vi letar med eld och lykta efter ersättare, men har inte hittat någon, än.

Helt galet egentligen att det skall vara sådant pris på dem, men inte mycket att göra.

Skrivet av Tozzi:

Hejsan!

Tänkte höra när denna kylaren kommer hem?
https://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-p...

Ordernummer: 1233201

Vi väntar på datum från leverantör, återkommer!

Skrivet av Evil_swede:

Vill bara tacka Inet för en Super snabb leverans!
22 timmar tog det från beställningen var klart tills den låg på posten!

Mycket fin service!

Tack själv!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ops, fixas inom kort!

Mvh / Inet

om man köper en sån kan man då klaga att det inte står 5870 på grafikkortet och få ett ett 5870 ist

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/6900874/steelseries-iron-lady-qck...
Står vit fast det är rosa på bilden

Kan ni inte ta in den rosa versionen också?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Tjenare sitter med ett Coolermaster Storm sniper och fick syn på en nyprodukt från coolermasters hemsida en sidopanel med Plexiglas vore sjukt grymt om ni kunde köpa in några sådana, skulle köpt en på momangen.

länk te sidopanelen.
CM Store

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall ni kommer/vill ta in någon/några grafikkylare som framförallt passar till 57XX-korten. Som det ser ut nu är det enda alternativet enligt mig "Arctic Cooling Accelero L2 Pro", som inte till 100% passar till mitt 5770, och därför är jag tveksam till just den kylaren.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att införa stöd för att man ska kunna beställa varor i ert sortiment till en viss butik, varor som man sedan kan hämta på plats?