Hur vet jag att jag får ut fullt av min dator?

Permalänk

Hur vet jag att jag får ut fullt av min dator?

Hej!
När jag spelade Crysis på högsta så laggar det ganska mycket och då undrar jag: "Får jag ut fullt av min dator?" Är det någon som vet att man kan kolla det ngn stans, nån hemsida, ett program eller nåt...gratis?
Men iaf så är det här vad jag har i min dator, (eftersom det laggade vore det nog bäst att skriva vad jag har.)

Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB
Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x2GB
XFX Radeon HD5850 Black Edition
Fractal Design Define R2
Gigabyte GA-P55A-UD3R
Corsair CMPSU-550VX 550W
Microsoft Windows 7 Home Premium Sve (64-bit OEM)
Intel Core i5 750 2,66GHz

Förresten, man kan väll inte ha crossfire på mitt moderkort? Och ifall måste man väll byta nätagg eller?

Permalänk
Medlem

vad är högsta då ????? upplösning mm???

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Jag kör med 1680x1050

Permalänk
Medlem

du kan inte maxa crysis med ett 5850 jag har 2 och jag kan maxa det på vissa ställen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Du kan ha Crossfire på ditt moderkort och nej du borde egentligen inte behöva byta nätagg för att den borde dra runt 500 w i full load m crossfire.

vilken slot har du satt 5850n i? tycker du att det laggar i något annat spel som kräver mycket grafikprestanda?

Permalänk

ne jag har inte testat så mycket andra spel utom andra crysis då men det är typ samma

jag har satt gpu:n i 16x om det var det du fråga efter