iPhone 4G vilka kommer ha den?

Permalänk
Medlem

iPhone 4G vilka kommer ha den?

Kanske lite tidigt...

Men är det någon som har hört om det är bara telia som kommer ha den, dagen då den släpps? sitter nämligen med telenor abonnemang ...

Permalänk
Medlem

De som säljer iPhones nu kommer även sälja iPhone 4, bland annat telenor alltså: Telenor - iPhone 4 - Anmäl ditt intresse här!

Permalänk
Medlem

Alla stora operatörer kommer sälja den. (Hoppas på priskrig )

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Alla stora operatörer kommer sälja den. (Hoppas på priskrig )

Hoppas på det också så att priset rasar en del, kommer bli rejält dyr annars.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

Ah, orkar inte vänta längre!!!!

Permalänk
Medlem

Ryktet säger att det inte ska vara någon exklusivitet. Sitter och hoppas på att Tele2 ska sälja den.
Ingen exklusivitet på Iphone 4 - IT24

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer kunna köpas olåst utan abonnemang ... orkar inte mer bindningstid hos telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av krebosh:

Hoppas den kommer kunna köpas olåst utan abonnemang ... orkar inte mer bindningstid hos telenor

Beredd att punga ut med knappt 10 lax?

Permalänk
Medlem

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Dom har nog 3GS allihopa

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Beredd att punga ut med knappt 10 lax?

Varför tror du att den nya iphone 4 kommer att kosta knappt 10.000kr?(!!!)
De båda tidigare varianterna har kostat runt 4.500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

Jag har iphone 3Gs

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

har de? 4,5k kontant utan abonnemang och upplåst? glöm och dröm vidare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Joohoo tjena, det säger du när den billigaste i dagsläget kostar dryga 6900:-, utan bindningstid osv.
Genidrag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Halebop hade grymt pris på 3GSn, jag betalar totalt 7500kr för min inkl. 500mb surf och 3000 SMS varje månad i två år.
Jag ska inte köpa 4G, väntar med ny mobil tills 4G-nätet har byggts ut helt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockan:

Själv har jag en iPhone 3Gs nu och 4:an känns inte så lockande precis, mest för att det inte är så pass stor skillnad mellan dem.

Sen så tror jag nog inte att jag skulle skaffa en iPhone till ifall de inte tillför möjligheten att kunna använda simpelt "drag-n-drop" i filhanteraren för att kunna lägga in mp3-låtar. Är som sagt så irriterad över att behöva använda iTunes till allting.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så fanns det en del ganska stora skillnader mellan 3G S & den nya 4G. Multitasking är ju något man strävat efter en längre tid t.ex.
Hela stockholms innerstad kommer krylla av denna mobil lagom till jul ska ni se

Edit. Åh fan, hade helt missat. Thx for the update

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Multitask finns i 3gs iOS 4

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Släpper dem ios 4 i samband med iphone 4? eller kommer de släppas efter eller tidigare?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Skrivet av Keng:

har de? 4,5k kontant utan abonnemang och upplåst? glöm och dröm vidare...

Skrivet av Sergeant44:

Joohoo tjena, det säger du när den billigaste i dagsläget kostar dryga 6900:-, utan bindningstid osv.
Genidrag.

Läs detta så ser ni varför era inlägg är dumma

Edit. Läs gärna de andra inläggen i tråden, för de är flera som nämner 4.500kr. Haha, snacka om att vissa inte vet vad de snackar om

Permalänk

Och varför skulle jag ljuga?
Om jag ljuger, blir jag en lyckligare människa då? Tror ni kanske att jag lever på att ljuga varje dag om priser ang iphone? Nej, nu får ni prioritera om era argument här på Swec. Om jag skulle ljuga, varför inte säga att jag köpt en iphone för 299kr på telia med obegränsat abonnemang? Haha, detta är så löjligt.

Istället för att förkasta mina argument och håna mig kan ni ju faktiskt fråga mig om varför jag säger så? Det är ni som gör att forum här på Sweclockers får en dålig stämning, var trevliga, ställ frågor om ni inte förstår och håna inte andra sweclockers vänner!

Jag vill bara vara behjälplig.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Och varför skulle jag ljuga?
Om jag ljuger, blir jag en lyckligare människa då? Tror ni kanske att jag lever på att ljuga varje dag om priser ang iphone? Nej, nu får ni prioritera om era argument här på Swec. Om jag skulle ljuga, varför inte säga att jag köpt en iphone för 299kr på telia med obegränsat abonnemang? Haha, detta är så löjligt.

Istället för att förkasta mina argument och håna mig kan ni ju faktiskt fråga mig om varför jag säger så? Det är ni som gör att forum här på Sweclockers får en dålig stämning, var trevliga, ställ frågor om ni inte förstår och håna inte andra sweclockers vänner!

Jag vill bara vara behjälplig.

jag tyckte stämningen va bra tills du skrev det där

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk

Haha, förlåt?

Permalänk
Medlem

Att du betalade 4500:- för mobilen i butiken betyder inte att det är total kostnaden för mobilen, nej det är abonnemangskostnaden som tillkommer också, dina 79:-/mån eller vad det var. Du får ju lägga ihop dina siffror lite, 4500 + 1422 (79*18 din månkostnad): 5922
Nu har dessutom priset på 3GS sänkts en del då den nya modellen väntar strax runt hörnet. Men helt olåst så kostar en 3GS som sagt 6900:- respektive 8000:- för 32GB. Dubbelkolla prisjakt i annat fall.
Simpel as that.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Att du betalade 4500:- för mobilen i butiken betyder inte att det är total kostnaden för mobilen, nej det är abonnemangskostnaden som tillkommer också, dina 79:-/mån eller vad det var. Du får ju lägga ihop dina siffror lite, 4500 + 1422 (79*18 din månkostnad): 5922
Nu har dessutom priset på 3GS sänkts en del då den nya modellen väntar strax runt hörnet. Men helt olåst så kostar en 3GS som sagt 6900:- respektive 8000:- för 32GB. Dubbelkolla prisjakt i annat fall.
Simpel as that.

Jag köpte inte 3gs, utan 3g. Och ett abonnemang för 79kr i månaden måste jag ha för att leva, så den kostade 4.500kr för mig. Hur svårt är det att förstå? Om du nöjer dig kan vi säga så här: Både du och jag kan ha rätt samtidigt eftersom vi tänker lite olika. Du tänker pessimistiskt, men jag tänker "jag ska ju ändå ha ett abonnemang så då kan jag ju lika gärna köpa en iphone 3g för 4.500kr. Jag tycker dock att mitt sätt att tänkta är bäst (en totalt subjektiv bedömning, bara så att du vet och inte startar ett krig) Simple as that!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Simpel as that.

Det beror väl på hur man räknar själv. Har en iPhone 3G med iSurf 18 månader 349kr/mån. Då är 200kr för mobilen och 149kr för abonnemanget och då frisurf. Imo så blir det då 200kr * 18 + 795kr som jag betalade när jag köpte mobilen. Det blir då 4395. Abonnemanget kan jag ju ha kvar efter mobilen om jag vill ha det eller använda sim kortet i en annan mobil för att få fri surf i den (om den nu inte är låst). Om man räknar på ditt sätt dock så blir det 7077kr. Tycker i alla fall att man räknar abonnemanget och mobilen för sig.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Simpel as that.

Lägga på abonnemangskostnader? Va? Är du helt från vettet? Abonnemanget är ingen kostnad för telefonen, det är en kostnad för att ringa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Det beror väl på hur man räknar själv. Har en iPhone 3G med iSurf 18 månader 349kr/mån. Då är 200kr för mobilen och 149kr för abonnemanget och då frisurf. Imo så blir det då 200kr * 18 + 795kr som jag betalade när jag köpte mobilen. Det blir då 4395. Abonnemanget kan jag ju ha kvar efter mobilen om jag vill ha det eller använda sim kortet i en annan mobil för att få fri surf i den (om den nu inte är låst). Om man räknar på ditt sätt dock så blir det 7077kr. Tycker i alla fall att man räknar abonnemanget och mobilen för sig.

Jag tycker att du har helt rätt i ditt argument.

Låt mig ge ytterligare ett exempel. Jag går och köper en iphone 3gs för 4.500kr och sedan väljer ett abonnemang som kostar 299kr i månaden i 18 månader. 299x18=5382kr + 4.500kr = 9.882kr. Om man lägger ihop abonnemang och mobilkostnaden blir det nästan 10.000kr. Det är inte vad mobilen kostar, för mobilen kostar 4.500kr och abonnemanget är en sak för sig, man kan välja det abonnemanget som passar en själv. Ev förlänga i framtiden om det kommer en ny iphone 4g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag köpte inte 3gs, utan 3g. Och ett abonnemang för 79kr i månaden måste jag ha för att leva, så den kostade 4.500kr för mig. Hur svårt är det att förstå? Om du nöjer dig kan vi säga så här: Både du och jag kan ha rätt samtidigt eftersom vi tänker lite olika. Du tänker pessimistiskt, men jag tänker "jag ska ju ändå ha ett abonnemang så då kan jag ju lika gärna köpa en iphone 3g för 4.500kr. Jag tycker dock att mitt sätt att tänkta är bäst (en totalt subjektiv bedömning, bara så att du vet och inte startar ett krig) Simple as that!

den personen du citerade först syftade på en upplåst mobil som inte är bunden, så du failade redan där...

Permalänk
Skrivet av Keng:

den personen du citerade först syftade på en upplåst mobil som inte är bunden, så du failade redan där...

Nu får du allt förklara vad du menar. För jag vet inte vad du snackar om faktiskt. Men jag vet vad jag snackar om. Ditt inlägg är ett epic