Permalänk
Medlem

Min iPhone har låst sig

Hej, clockers.

Idag på lunchen körde jag lite rat on Scooter på min iPhone 3G. Otroligt nog slog jag mitt personliga rekord som är flera månader gammalt. Jag blev glad och gick ut applikationen för att svara på ett SMS. Sedan när jag skulle tillbaka till Rat on Scooter så fryste sig spelet i laddningen. Efter en kvart höll jag in skärmsläckarknappen för att få upp menyn för att stänga av iPhonen, men då kom man till nästa problem. Touchen fungerade inte, jag kunde inte stänga av den. Allt hade hängt sig i telefonen. Så den där avslutningsmenyn lyste i 2 timmar och slukade batteri, sedan slocknade den. Av min förvånad fungerade home-knappen nu och om jag dubbelklickar kommer iPod-saken upp. Men Touchen fungerar fortfarande inte och skärmsläckarknappen fungerar inte alls. Jag ser att jag har ca. 10 SMS och 2 missade samtal. Jag tror dessa sms är riktigt viktiga, därför vill jag inte göra en systemåterställning.

Säg mig, hur kan jag få till detta utan att göra en systemåterställning?

Har testat:
Damptrycka
Synkronisera iPhonen (itunes hittade enheten)
Testat ringt iPhonen från en annan telefon. Den reagerade, men touchen fungerar inte.

Har inte tid med att sluka batteriet, eftersom jag ska ut snart. Kan touchen ha gått sönder invändigt? Finns det någon slags kod... typ skärmsläckare, home, home, skärmsläckare, +, -, home (etc) som gör så iPhonen automatiskt stängs av utan att använda touchen? Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

du kan inte testa med att bara ta ut batteriet och låta den vara utan i nån minut och sen se vad som händer?

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Du kan ju starta om den med att hålla inne hem- och viloknappen samtidigt tills den slocknar och apple-loggan syns.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vad är damptrycka? Något nytt ord i svenska akademiens ordbok?
Låter inte nyttigt för en telefon iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

du kan inte testa med att bara ta ut batteriet och låta den vara utan i nån minut och sen se vad som händer?

Dagens tips, bara att det inte går att ta ut batteriet på en iPhone...

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Dagens tips, bara att det inte går att ta ut batteriet på en iPhone...

Ojdå:P lite dumt då kanske, har själv inte ens kollat på en iphone så jag bara sa nått och tyckte det lät smart

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du kan ju starta om den med att hålla inne hem- och viloknappen samtidigt tills den slocknar och apple-loggan syns.

Gud välsignar dig. Dock fick jag hålla in dem i säkert 1 minuter, men äntligen så fungerar det. Gjorde något liknande förut idag, men höll väl in dem för kortvarigt.

Skrivet av Agile:

Vad är damptrycka? Något nytt ord i svenska akademiens ordbok?
Låter inte nyttigt för en telefon iallafall.

Jag formulerar damptrycka som att spam-trycka på alla telefonens samtidigt som man håller på att få ett raseriutbrott över att den inte vill starta. Så gjorde jag i alla fall. Tryckte ungefär 500 gånger på varje knapp och hade lust till att förstöra den med spaden jag stod och grävde med.

Amen. Creds, Piece of Cake. Tråden kan låsas.

Permalänk
Medlem

Det funkar att alltid att resetta telefonen med hem+viloknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Gud välsignar dig. Dock fick jag hålla in dem i säkert 1 minuter, men äntligen så fungerar det. Gjorde något liknande förut idag, men höll väl in dem för kortvarigt.

Jag formulerar damptrycka som att spam-trycka på alla telefonens samtidigt som man håller på att få ett raseriutbrott över att den inte vill starta. Så gjorde jag i alla fall. Tryckte ungefär 500 gånger på varje knapp och hade lust till att förstöra den med spaden jag stod och grävde med.

Amen. Creds, Piece of Cake. Tråden kan låsas.

Så allt funkar nu? Bra isf och bara kul när man kan hjälpa till.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Det funkar att alltid att resetta telefonen med hem+viloknappen.

Kan jag intyga att det inte gör.

Dock finns apples usb-version då du måste vara ansluten till datorn, men via det går det bara att fabrikåterställa. Inget annat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kan jag intyga att det inte gör.

Dock finns apples usb-version då du måste vara ansluten till datorn, men via det går det bara att fabrikåterställa. Inget annat.

Ok, intressant, i vilka situationer går det inte att starta om en iPhone genom att hålla in hem+viloknappen?

Permalänk
Medlem

@Agile
När den är stendöd, t.ex. efter att den blivit varm. Jobbar hos serviceombud för telecom och många iPhones som vi tar emot går ENDAST igång, precis som SeF.Typh00n säger, vid s.k. DFU mode där man håller in bägge knapparna samtidigt som den är kopplad till datorn brukar iPhones som har fabrikationsfel starta. iTunes har återställnings software för detta. Detta fungerar givetvis inte på telefonen som tagit ett dopp i plurret eller ramlat i backen för många gånger.

Läs mer här, längst ned: Discussion:Hard Reset an iPhone - wikiHow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

@Agile
När den är stendöd, t.ex. efter att den blivit varm. Jobbar hos serviceombud för telecom och många iPhones som vi tar emot går ENDAST igång, precis som SeF.Typh00n säger, vid s.k. DFU mode där man håller in bägge knapparna samtidigt som den är kopplad till datorn brukar iPhones som har fabrikationsfel starta. iTunes har återställnings software för detta. Detta fungerar givetvis inte på telefonen som tagit ett dopp i plurret eller ramlat i backen för många gånger.

Läs mer här, längst ned: Discussion:Hard Reset an iPhone - wikiHow

Ja, och för att komma i DFU mode så hållar man in vilka knappar då? Home+Viloknappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Ja, och för att komma i DFU mode så hållar man in vilka knappar då? Home+Viloknappen.

Inte så lätt.

Anslut via USB, sen håller man inne viloknappen i 20 sec, sen den och hem knappen i 20 sekunder, sen släpper man viloknappen och håller inne Hem i 20 sekunder.

Vad trodde du? Iphonen har knappt fler knappar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Inte så lätt.

Anslut via USB, sen håller man inne viloknappen i 20 sec, sen den och hem knappen i 20 sekunder, sen släpper man viloknappen och håller inne Hem i 20 sekunder.

Vad trodde du? Iphonen har knappt fler knappar.

Men hallå, det är två knappar man använder för att komma in i DFU, hem-knappen samt vilo-knappen.
Det vet varenda människa som kan googla.

Det var inget annat jag frågade om, eller ifrågasatte, tack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Men hallå, det är två knappar man använder för att komma in i DFU, hem-knappen samt vilo-knappen.
Det vet varenda människa som kan googla.

Det var inget annat jag frågade om, eller ifrågasatte, tack.

Du, tagga ner. Eftersom du sade att

Skrivet av Agile:

Ok, intressant, i vilka situationer går det inte att starta om en iPhone genom att hålla in hem+viloknappen?

Det kallar jag inte att starta om telefonen då det inte går att göra något annat än en fabriksåterställning därifrån. Var inte en viktigpetter och säg istället att du formulerade frågan fel isåfall.

Kan ju tillägga att beskrivningen "hålla in hem+viloknappen" inte var speciellt hjälpsam iheller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du, tagga ner. Eftersom du sade att Det kallar jag inte att starta om telefonen då det inte går att göra något annat än en fabriksåterställning därifrån. Var inte en viktigpetter och säg istället att du formulerade frågan fel isåfall.

Kan ju tillägga att beskrivningen "hålla in hem+viloknappen" inte var speciellt hjälpsam iheller.

Vad du kallar saker och ting skiter jag faktiskt i.

Förlåt, hoppas du inte blev sårad iom att hem+viloknapp inte fungerar. Eller så funkar det..