Min iPhone har låst sig
Hej, clockers.
Idag på lunchen körde jag lite rat on Scooter på min iPhone 3G. Otroligt nog slog jag mitt personliga rekord som är flera månader gammalt. Jag blev glad och gick ut applikationen för att svara på ett SMS. Sedan när jag skulle tillbaka till Rat on Scooter så fryste sig spelet i laddningen. Efter en kvart höll jag in skärmsläckarknappen för att få upp menyn för att stänga av iPhonen, men då kom man till nästa problem. Touchen fungerade inte, jag kunde inte stänga av den. Allt hade hängt sig i telefonen. Så den där avslutningsmenyn lyste i 2 timmar och slukade batteri, sedan slocknade den. Av min förvånad fungerade home-knappen nu och om jag dubbelklickar kommer iPod-saken upp. Men Touchen fungerar fortfarande inte och skärmsläckarknappen fungerar inte alls. Jag ser att jag har ca. 10 SMS och 2 missade samtal. Jag tror dessa sms är riktigt viktiga, därför vill jag inte göra en systemåterställning.
Säg mig, hur kan jag få till detta utan att göra en systemåterställning?
Har testat:
Damptrycka
Synkronisera iPhonen (itunes hittade enheten)
Testat ringt iPhonen från en annan telefon. Den reagerade, men touchen fungerar inte.
Har inte tid med att sluka batteriet, eftersom jag ska ut snart. Kan touchen ha gått sönder invändigt? Finns det någon slags kod... typ skärmsläckare, home, home, skärmsläckare, +, -, home (etc) som gör så iPhonen automatiskt stängs av utan att använda touchen? Hjälp mig!