Permalänk
Medlem

Pluggdator 5-6K

Har nu försökt reda ut djungeln av bärbara datorer men kommit fram till att jag egentligen bara har bra koll på de stationära datorerna :/

De jag letar efter är en dator som är stor nog för att skriva bra på (ca. 14") och samtidigt är lätt och har lång batteritid. Om jag utan problem kan kolla på HD-film så är det ett + men inget måste.

Tipsa gärna om bra datorer med snygg design

w7 är ett måste!

Permalänk
Medlem

Går det med 15,6 tum? Då rekommenderar jag den här: Acer Aspire 5738ZG - Inet.se

Här kommer du kunna se HD-filmer utan några som helst problem. Batteritiden är "upp till" 3h. Skulle tro de blir 3h om du har den på energisparläge, då skärmstyrkan inte är lika hög etc.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

3h är nog i minsta laget. Vill nog ha 6+ för att klara en dag om det behövs. Saker som DVD spelare måste ju inte finnas med om den kan bli lättare och ha längra bateritid utan det

Är denna prisvärd?
Samsung NP-X420-JA01SE 14-tums ultratunn laptop med 9 timmar batteritid! - Dator - Laptop - Laptop 13 - 14 tum

Permalänk

Jag skulle verkligen rekommendera
Acer Aspire Timeline 3811TZ-414G32n - Inet.se
Jag har den varianten i 11,6" skärm och är riktigt nöjd med den, brukar ha 8h + när jag skriver och pluggar.