Permalänk
Medlem

Modda mitt nuvarande chassi

Hej.

Har lite funderingar över att modda mitt chassi lite med ny färg och lite ombyggnad på insidan. Min fråga är hur och på vilket sätt kan jag bygga en hårddiskbur

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Vad har du för chassi till att börja med.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

allt jag vet är att det heter enlight

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Säger oss absolut ingenting, gå in här och leta reda på ditt chassi eller det som är mest likt:
ENlight Web Site

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Säger oss absolut ingenting, gå in här och leta reda på ditt chassi eller det som är mest likt:
ENlight Web Site

det är väldigt likt detta ENlight Web Site

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

lyckades hitta en bild på exakt samma chassi http://www.starmicrosystems.com/images/cases/CS_EN2402.jpg

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Om du bara har en hårddisk så kan man fästa den mot en vägg, eller vad man ska säga.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Skrivet av RymdSegel:

Om du bara har en hårddisk så kan man fästa den mot en vägg, eller vad man ska säga.

Det skulle gå, men vibrationerna från hddn skulle fortplanta sig i hela chassit och förstärkas om man inte satte dämpning mellan.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Det skulle gå, men vibrationerna från hddn skulle fortplanta sig i hela chassit och förstärkas om man inte satte dämpning mellan.

Jo men det går lätt att fixa med någon sorts gummi eller plast om man har sådana problem

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

hade jag bara haft en disk så hade jag inte brytt mig så mycket men jag har 3 st haha och chassite har egentligen bara plats för 2 plus att jag vill typ göra en mini version av tex FD define r2 HD rack om det är möjligt och sen bara lacka om chassit svart och lite andra små saker

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(