Högupplösta bilder på OCZ Revo Drive

Permalänk
Melding Plague

Högupplösta bilder på OCZ Revo Drive

OCZ förbereder som bäst för att leverera lagringskortet Revo Drive till butiker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oooh, denna skulle jag vilja ha med i ssd-databasen för att se hur mycket snabbare detta presterar emot en "vanlig" ssd disk!

Permalänk
Medlem

Inga vidare priser dock Men men.. Alltid bra med nya grejor på marknaden!

Permalänk
Medlem

Trevligt att dom har kommit ut med en modell som vi dödliga har råd att köpa

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Varför släpps inga snabba diskar med SATA 3.0?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

trevligt att den är bootbar också.
men den har sitt pris.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem

SSD är fortfarande för dyrt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Om jag hade användning för det hade jag slagit till jädrar vilken raket dock

Permalänk
Skrivet av Klimpen2:

Varför släpps inga snabba diskar med SATA 3.0?

Microns kontroller som återfinns i Corsair C300 har stöd för SATA 3.0...
Prisjakt - Kunskap före köp

Om du tycker att det finns många olika SSD att välja mellan kan det vara bra att veta att det finns få företag som verkligen tillverkar SSD (Intel, Indilinx, SandForce, Samsung, Micron), sedan finns det ett tjugotal aktörer som köper in dessa enheter och förser dem med klisterlappar med deras logga på (OCZ, SuperTalent, A-Data, Corsair, Kingston, Western Digital, Patriot, PhotoFast, hja listan kan göras lång). Dvs det må finnas ett hundratal olka SSD men tittar man under klisterlappen ser man att många av dem är identiska. Det finns även SSD från samma aktör som har identisk hårdvara och där den enda skillnaden är mjukvaran (OCZ Agility 2 och OCZ Vertex 2 är t.ex. identiska i allt förutom firmware)

För övriga kontrollers gäller det att deras nästa version (troligtvis) kommer ha stöd för SATA 3.0...

Intels kommande "G3" bör ha stöd för SATA 3.0 (Q4 2010)
Indilinx kommande "JetStream" ska ha stöd för SATA 3.0 (Q4 2010?)
SandForce kommande "Phoenix" ska ha stöd för SATA 3.0 (Q3 2010)

Permalänk

Faktiskt oväntat lågt pris med tanke på prestanda i jämförelse med övriga diskar.

Permalänk
Medlem

Detta verkar som ett otroligt bra alternativ för mig som saknar Sata 3...
Funkar denna som en vanlig SSD? Kan jag ha mitt Operativsystem och köra den som primär disk?

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om sata3 när man har en inbyggd controller på alla moderkort?
Kör två i raid0 och skratta åt sata3 ist.

Edit: Mina vertex äter revon till frulle...

Permalänk
Inaktiv

Vad man som konsument behöver är vanliga SSDs med TRIM, till FÖRMÅNLIGA priser.

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut! Förväntar mig ett test av SweC snarast! Blir nog ett köp av 240GB varianten när den sjunkit lite i pris om den presterar som X25-M eller bättre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Ser ju bra ut! Förväntar mig ett test av SweC snarast! Blir nog ett köp av 240GB varianten när den sjunkit lite i pris om den presterar som X25-M eller bättre.

Den borde prestera dubbelt så bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Tror ni den kommer i 60 gb så man kan få den till ett humanare pris?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Så, om man köper två stycken 80 gigare av intel får man samma prestanda, 40 gb mer samt att man sparar en femhundring.. Knäppt!

Permalänk
Medlem

Antar att den har stabila och snabba linux-drivers?

Annars så klassar den mest som brevpress...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Vart är dom högupplösta bilderna ni nämner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hahalololnoobhah:

vart är dom högupplösta bilderna ni nämner?

finns i sjön!!!!!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Så, om man köper två stycken 80 gigare av intel får man samma prestanda, 40 gb mer samt att man sparar en femhundring.. Knäppt!

just my thougt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Microns kontroller som återfinns i Corsair C300 har stöd för SATA 3.0...
Prisjakt - Kunskap före köp

Om du tycker att det finns många olika SSD att välja mellan kan det vara bra att veta att det finns få företag som verkligen tillverkar SSD (Intel, Indilinx, SandForce, Samsung, Micron), sedan finns det ett tjugotal aktörer som köper in dessa enheter och förser dem med klisterlappar med deras logga på (OCZ, SuperTalent, A-Data, Corsair, Kingston, Western Digital, Patriot, PhotoFast, hja listan kan göras lång). Dvs det må finnas ett hundratal olka SSD men tittar man under klisterlappen ser man att många av dem är identiska. Det finns även SSD från samma aktör som har identisk hårdvara och där den enda skillnaden är mjukvaran (OCZ Agility 2 och OCZ Vertex 2 är t.ex. identiska i allt förutom firmware)

För övriga kontrollers gäller det att deras nästa version (troligtvis) kommer ha stöd för SATA 3.0...

Intels kommande "G3" bör ha stöd för SATA 3.0 (Q4 2010)
Indilinx kommande "JetStream" ska ha stöd för SATA 3.0 (Q4 2010?)
SandForce kommande "Phoenix" ska ha stöd för SATA 3.0 (Q3 2010)

Vart hittar du denna info om kommande SSDs?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sweet mother of good.

Jag tror jag kom i byxan.

Permalänk

Är inte detta "ganska billigt" ändå, sett till SSD priser, köpte en Intel X25-M G2 80GB för ett tag sedan för runt 2000. 2*2000=4000:- (160gb utan raid kontroller) mot 4648:- (120gb med kontoller + bättre performance).

Permalänk
Medlem

Jo priset var faktiskt riktigt humant sett till vad man får i prestanda och utrymme.
Dessutom bör man utan problem kunna mjukvara raida felar av dessa via OS så som linux om kontrollen osv stödjs Fet prestanda.

Permalänk
Medlem

Skumt att OCZ kommer in och direkt gör en bootable PCI SSD medans FusionIO ännu inte har någon bootable

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Skumt att OCZ kommer in och direkt gör en bootable PCI SSD medans FusionIO ännu inte har någon bootable

OCZ's tidigare PCI-express-enhet (Z-Drive) var oxå bootbar (i alla fall enligt OCZs produktsida), skillnaden är att RevoDrive är baserad kring 2 SandForce-SSDs och Z-Drive baseras kring 2+ Indilinx-SSDs

PCI-Express OCZ Technology

Skulle oxå säga att de två är riktade mot två olika marknader, Fusion-IO är "för företag", OCZ RevoDrive är "för entusiaster", inte lika viktigt för Fusion-IO att göra den bootbar, OCZs RevoDrive låter inte som ngt alternativ för de tunga databasservrarna och skulle nog vara ganska meningslös om den inte var bootbar, OCZ beskriver den som...

"designed to accommodate a wide range of computing environments in desktops and workstation PCs beyond everyday use to video-editing and other multi-media creation and management applications."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Den borde prestera dubbelt så bra.

På pappret ja. Men vi har väl lärt oss (speciellt av Ace of Sweden?) att allt inte alltid är som det står på pappret. Dessutom är det ju acces time och 4kB read/write som är intresserad. Jag brukar inte flytta 4.4GB stora .mkv-filer på min SSD direkt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Snart finns dom här inbyggda på moderkorten...

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Snart finns dom här inbyggda på moderkorten...

och då kostar ett riktigt "high end" moderkort 10 000:- ?

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>