Permalänk
Medlem

Grymt roligt spel. Najs Grafik och fin story. Men andra gången jag startade spelet hängde det sig i menyn, Fick avbocka mitt CF och ändra till DX10 i spelet sen starta om och trycka i CF igen så funkade det. Vissa som haft problem med CF i Metro 2033.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Klarade spelet för några dagar sedan. Riktigt bra rakt igenom. Det som imponerar mig mest är är hur ljuset bryter genom rök, dimma osv. Den snyggaste scenen i spelet är när karaktären anländer till huvudstaden, "Polis", även där är det ljuset och hur den bryts som är mest imponerande.

Spelet inspirerade mig att köpa boken, ska även köpa uppföljaren när jag läst klart den första.

Köpte boken jag med, och är på väg att spela igenom spelet en gång till, och det är faktiskt lika skrämmande som första gången.

Bästa spelet jag spelat på flera år, trots sina nackdelar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har en fråga om Metro 2033 - var kan man köpa Metro 2033(ej steam ver)?
Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har en fråga om Metro 2033 - var kan man köpa Metro 2033(ej steam ver)?
Tacksam för all hjälp.

Metro 2033: The Last Refuge - Hitta lägsta pris, omdömen och information om PC-spel

Permalänk
Medlem

Sonen köpte Metro 2033 på Dshop men de va steam ver. Hittade Metro 2033 på Game(2mil dit) genom din länk, tack för det, får väl åka dit å kolla.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel med härlig grafik.....lite tungdrivet med dx11 men annars bra verkar vara ett stort spel har spelat 5timmar och inte hunnit långt alls.......visst jag kollar alla "berättelser"(eller vad man ska kalla dom) men ändå

Permalänk

Är det nån som vet ifall det har kommit någon lite större patch än till spelet,
eller om nån är på gång?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd

Köpte Metro 2034 på Tyska av misstag nån som vill köpa?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av CyberVillain:

Deutsch? Nein!

Vore trevligt med ett inköpt spel för en gångs skull men du får gärna skänka det;)
Annars finns det definitivt nån som är intresserad här på swec.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pierretox:

Är det nån som vet ifall det har kommit någon lite större patch än till spelet,
eller om nån är på gång?

Nja, har inte faktiskt hört nåt om nån officiell patch av speltillverkarna.. Hoppas det kommer en dock:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Bara språk på tyska eller tysk version......tysk version innehåller väl typ inget blod å sånt dom har ju ganska strikta regler runt spel..........är inte intresserad att köpa bara nyfiken på vad du har köpt

Permalänk
Medlem

Metro 2034, är väl boken han menar då.

Permalänk

Går väl emot strömmen här och säger att spelet var riktigt tråkigt. Så otroligt enformigt och storyn fångade mig inte på något vis. Trots att det ser otroligt läckert ut kändes det som ett B-spel. Tråkigt att det inte går att spela på ens lägsta i vissa moment utan att det laggar. Under D6 uppdraget där man ska skjuta dom där gelebollarna (^_^) så sjönk fpsen rejält när de sprängdes, så jag sänkte allt till low och upplösning till 800 x 600 för att slippa hack. Men ta mig tusen att det ska hacka ändå (runt 30-40 fps, jag kallar det inte spelbart). AI'n var även bristfällig och det kändes ibland som man behövde springa på sin kompis för att komma vidare i vissa moment.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Metro 2034, är väl boken han menar då.

Precis

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Hade gärna köpt den men kan tyvärr inte tyska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Går väl emot strömmen här och säger att spelet var riktigt tråkigt. Så otroligt enformigt och storyn fångade mig inte på något vis. Trots att det ser otroligt läckert ut kändes det som ett B-spel. Tråkigt att det inte går att spela på ens lägsta i vissa moment utan att det laggar. Under D6 uppdraget där man ska skjuta dom där gelebollarna (^_^) så sjönk fpsen rejält när de sprängdes, så jag sänkte allt till low och upplösning till 800 x 600 för att slippa hack. Men ta mig tusen att det ska hacka ändå (runt 30-40 fps, jag kallar det inte spelbart). AI'n var även bristfällig och det kändes ibland som man behövde springa på sin kompis för att komma vidare i vissa moment.

Vilken DX version körde du?

Själva får ju ut kanske 30-50 som minst med 5870 med en dx11 feature avstängd och på high i 2560x1440.

Årets spel hittils IMO, trots sina brister. Var år sen ett spel fick en att känna sig såhär, sandbox kan ta sig nånstans.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Testade detta spel hos en kompis, tyckte det inte var något specielt, men sedan fick jag för mig att köpa det genom steam iaf. Måste va dom bästa spenderade pengarna detta år. Kan nog va dom bästa spenderade pengarna på flera år! Alltid trevligt med STALKER liknande shooters.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Medlem

Måste bara hålla med de flesta om hur grymt spelet var, har inte vart så tagen av ett spel sedan Half life 2 serien.
Flöt på utmärkt med mina 5770n.
Måste dock klaga lite på psykosen i slutet, tyckte gott och väl att det kunde fortsatt som innan det istället.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiesekorre:

Måste dock klaga lite på psykosen i slutet, tyckte gott och väl att det kunde fortsatt som innan det istället.

Lite som Zen i slutet på HL1, jag har spelat HL1 massor med ggr, men sällan jag orkat spela förbi när man kommer dit.

Dock var ju den delen rätt kort i metro så jag tycker inte det gjorde nått, plus att det var snygg grafik under dessa delar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Mycket möjligt eftersom 2034-boken har funnits ett tag.

Permalänk
Medlem

Metro 2033s ljudbild måste få ett pris. De tunga andetagen får mig på helspänn
Tyvärr så är det inte ett nytt stalker- trots att det dras en massa referenser till just den serien

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Måste vara nått med din dator för det ska inte vara så. jag kom upp i över 100 fps då jag körde på medium i 1920x1080 med 5870.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Så, nu har jag spelat igenom spelet och fick det såkallade "dåliga" slutet. Planerar spela igenom det igen fast få det "bra" slutet.

10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacbergstrom:

Så, nu har jag spelat igenom spelet och fick det såkallade "dåliga" slutet. Planerar spela igenom det igen fast få det "bra" slutet.

10/10

hur många slut finns det egentligen?

spoiler :

jag har varit med om två slut , ett när man låter missilerna träffa "the dark ones" , och ett när man skjuter på den där missilguide lådan så att den ramlar och missilerna inte avfyras.
och för att uppleva dem två sluten så behöver man ju inte spela om hela spelet , räcker ju med att ladda en sparfil precis innan slutet.

Dold text
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hur många slut finns det egentligen?

spoiler :

jag har varit med om två slut , ett när man låter missilerna träffa "the dark ones" , och ett när man skjuter på den där missilguide lådan så att den ramlar och missilerna inte avfyras.
och för att uppleva dem två sluten så behöver man ju inte spela om hela spelet , räcker ju med att ladda en sparfil precis innan slutet.

Dold text

Finns 2 slut. Man måste göra saker rätt i spelets gång för att kunna få skjuta ner den där. Googla så hittar du vad det är.

Dold text
Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Finns 2 slut. Man måste göra saker rätt i spelets gång för att kunna få skjuta ner den där. Googla så hittar du vad det är.

Dold text

okej , på så sett

Visa signatur

Permalänk

det här måste vara det läskigaste spelet någonsin sitter här mitt i natten och nästan skriker av rädsla, men spelet är så himmla snyggt och bra gjort kan bara älska röstskådespelet. har inte kommit speciellt långt har precis kommit till delen då gubben jag går med stannar med överlevande och jag måste fortsätta själv i en svart tunnel och blir överfallen av ett av monsterna, de måste vara det bästa skräckmomentet ever! ;D

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Måste vara nått med din dator för det ska inte vara så. jag kom upp i över 100 fps då jag körde på medium i 1920x1080 med 5870.

Antalet FPS var inget problem direkt så, låg kanske på 250-300 med allt på low i 800 x 600, men det faktum att den droppar till under 30 under just detta uppdraget är inte speciellt kul. Det var därför det var så förbannat svårt också. Du kan alltid pröva själv att sänka inställningar under det uppdraget - det kommer hacka ändå.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Var lite sugen vid release men blev aldrig ett köp, mest för att jag såg en GFWL stämpel... Hur är det med det, slipper man skiten om man köper via Steam, eller finns det Något sätt att undvika det på?