We Loved, We Played, now it's gone.......

Permalänk

Där har ni anledningen till att jag bara lirar äldre spel.. tex AoE 1 2 exp, simcity 2000, Doom (ej 3an), Unreal, RF1 och lite spel till N64.

Den skit som kommit idag till datorn är inte värd att ha. eller väntar ju på D3 men det kommer väl aldrig ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Förbannelseboxen.. den var bra. Men visst så var det bättre när spelen var gjorda av nördar, för nördar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Fel tråd?

?

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Inaktiv

Visst har konsoller en plats i vardagsrummet. Det är ett väldigt trevligt sätt att umgås med kompisarna. Däremot är PC det enda som gäller för inbitna gamers som sitter i mörka rum framför blinkande skärmar fram på morgonkvisten.

Permalänk
Medlem

@TS

+1

/En till gamling som spelat pc/amiga/commondore/.../... spel sedan urminnes tider och kräks över konsoler

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Så fort något blir kommersiellt så går det så här. Det mesta som en gång var otroligt bra blir inte mer än kanske ett "ja det var väl ok".
Tråkigt men sant.

Vi får hoppas att några kämpar för att vi ska få uppleva den här riktigt underbara känslan när man sätter sig framför ett spel igen. Den här känslan man eftersträvar när man verkligen gör något man älskar. Spel som ger en den där känslan av total tomhet där man bara sitter och insuper allt bra som man upplevt. Samma känsla som när man sett en riktigt bra film. Samma känsla som när man blir förälder, samma känsla som man får i alla stora ögonblick i livet. Nu är det givetvis en skala på allt detta men grundkänslan är densamma.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Själv är jag trippelt trött:

1. Varför ska alla jävla spel nuförtiden ha nått sorts level/xp system? Drabbar ju bara oss (lite äldre?) casual gamers..

2. Det släpps så mycket spel så fort.

Detta i kombination med (1) gör att jag har märkt diverse "problem"... Till att börja med orkar man knappt "låsa upp" allting så man kan avnjuta ett helt spel.
"Zergen" med spelare hoppar bara från spel till spel, så t ex i både killzone 2, MW2 och nu senast i BFBC2 har jag problemet att det knappt finns några lika "low level" spelare kvar som jag. Detta leder till att jag antingen har problem att hitta matcehr att lira öht, eller kommer in i matcher där folk är 20 levels över och har sånna tekniska övertag (kikarsikten, etc etc you name it) att det inte ens blir roligt att spela...

3. Achivement/trophys har oxå väldigt ofta nått idiotiskt inslag i stil med "get 15 000 online kills". Okej, var är det roliga med det?
Visst att man kan snacka om hurvida trophys/achive ens är nått "bra", men det hör till en annan diskussion..

Men det jag blir trött på, är att det nästan alltid i alla jevla spel finns nån sån idiotisk no-lifer-achive.. typ som X antal tiotusen onlinekills...
Har t ex i killzone 2 tagit allt utom den där (kommer knappt ihåg vad den hette), men var nått om att man skulle hamna topp 5% online ranking under en vecka.
Sååå... okej, då har man alltså ingen möjlighet att få sin efterlängtade Platinumtrophy, enbart pga. att man inte kan sitta och nöta 30-40-50-60 timmar eller vad det nu krävs under 1 vecka för att hamna topp 5%?

Trist utveckling bara, bättre var det förr när man lirade NES 8 bit och fick sisådär 1 nytt spel om ÅRET

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Trist utveckling bara, bättre var det förr när man lirade NES 8 bit och fick sisådär 1 nytt spel om ÅRET

Och då man var högste über-nerd om man varvade spelen, vilket oftast innebar 30-40-50-60 timmars (eller mer) nötande tills man klarade den achivementen.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Och då man var högste über-nerd om man varvade spelen, vilket oftast innebar 30-40-50-60 timmars (eller mer) nötande tills man klarade den achivementen.

Ha ha, så sant så sant! Och då fick man ju stå och "alltså jag looovar att jag varvade det!" -"yeah right...."
Sen var det nice ut miljösynpunkt när spelet stod på 24/7 för man inte kunde spara heller

Men skämt åsido, jag åker nog in på nån sorts rehab snart, har ju fått köpmani, kan ju bara inte motstå spel med bra priser på (framförallt från england), detta är högen med spel som jag inte ens påbörjat, sen har jag nog ungefär en lika stor till med påbörjade men icke genomspelade :>

Så mkt att göra, så lite tid...

Permalänk
Medlem

Sant, konsol portar gör verkligen PC-versionen helt värdelös.
Ta t.ex Borderlands det är precis som att sitta och lira Xbox spel på PC:en.

Nej tack vet jag Vavle och Blizzard det kan göra spel och det är till PC.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Så fort något blir kommersiellt så går det så här. Det mesta som en gång var otroligt bra blir inte mer än kanske ett "ja det var väl ok".
Tråkigt men sant.

Vi får hoppas att några kämpar för att vi ska få uppleva den här riktigt underbara känslan när man sätter sig framför ett spel igen. Den här känslan man eftersträvar när man verkligen gör något man älskar. Spel som ger en den där känslan av total tomhet där man bara sitter och insuper allt bra som man upplevt. Samma känsla som när man sett en riktigt bra film. Samma känsla som när man blir förälder, samma känsla som man får i alla stora ögonblick i livet. Nu är det givetvis en skala på allt detta men grundkänslan är densamma.

Håller med till 100%
Va inte igår man hade den känslan/upplevelsen tyvärr...

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Men skämt åsido, jag åker nog in på nån sorts rehab snart, har ju fått köpmani, kan ju bara inte motstå spel med bra priser på (framförallt från england)

Förstår inte riktigt hur det kan vara billigare från England, finns alltid massor av billiga spel på eBay UK och Tradera, från just England. Lite halvskumt, men man säger inte nej till billiga spel. T.ex BFBC2 för~240kr (ink. frakt), CoD MW2 ~320kr

On Topic: Håller verkligen med dig, trots att jag är 92:a och uppväxt med mestadels kontroller. Men det fanns en viss skillnad, jag växte upp med att spela det lite äldre SNES, spela nya N64 och Playstation 1.
Farsan var då en riktig gamer som spelade på både datorn och PS1, självklart skulle jag vara minst lika tuff och spelade hans blodigare spel i smyg. Nötade Tekken 3 på ps1 och spelade det mesta på datorn.

Självklart fortsatte jag spela vidare på konsoll och PC, vi skaffe en PS2 och så småningom en Xbox. Men det var helt suveränt ändå, konsollerna hade olika titlar, exklusiva för just den konsollen. PC hade också exklusiva spel och inga konsolportade spel alls i princip (jämfört med idag).

Idag har vi en Xbox 360 och har haft sen ett halvår efter releasen, bröderna spelar CoD MW2 och jag spelar enbart Halo 3 (i väntan på Reach).

Men jag kan inte göra annat att hålla med dig, är trött på att exklusiva titlar blir portade till andra konsoller, är trött på riktigt dåliga portade spel till PC (t.ex CoD MW2, roligt spel, men fy helvete vilken dålig portning).

+1 till dig.

Permalänk

Det verkar vara extremister på båda sidorna, själv är jag all lonely, passar inte in någonstans.

Jag spelade bara 8bitars nintendo tills vi fick en dator, då spelade jag dator hela tiden.
Sen fick jag en xbox(1an) då vart det lite roligare när kompisarna kom över så satt vi och spelade xbox allihop.

Men nu har jag Xbox, Xbox 360, PS2, PS3, N64 och 8-bitars, och jag spelar PC nästan hela dagarna,
eftersom jag är totalt inbiten i World of Warcraft och BFBC2, men spelar också GTA, Need for Speed Shift och nåra exlkusiva spel till Xbox, och några PS3 spel när jag har tid/tråkigt.

Jag gillar alltihop! Gillar också att man kan lätt koppla Xbox handkontrollen till en PC, om man t.ex kör bilspel,
då jag tycker att det är skönare när man kan reglera styrning och gas/broms, eftersom jag inte har någon ratt/pedaler.

Det är synd att spelen till konsoler begränsas av konsolens prestanda, men, speltillverkarna får ju också en utmaning.
Bara för att konsolen har en begränsning så behöver inte det betyda att tekniken/utveklingen stannat, tvärt emot faktiskt,
För t.ex Halo Reach, så har bungie behövt slängt sina gamla motorer och programmering, för att de inte kunde göra spelet så snyggt som de ville, så de får komma på innovativa ändringar/metoder och förbättringar, och göra nya motorer som de annars
inte behövt göra, dvs, de hade aldrig kommit på dessa smarta vägar, att göra spelen lättare(alltså inte allt för krävande) om de hade bara förväntat sig att alla spelarna ska köpa bättre delar till sin dator.

Det är också en grej jag tycker är lite negativ till pc spelen, att man behöver byta ut delarna i datorn om man vill följa med utvecklingen, för att spela de ultimata, nya, super spelen behöver man uppdatera hårdvaran, det kostar.

Jag är väldigt dålig på punkter och komma, var snäll och förlåt mig

Jag har troligen inte tänkt på alla vinklar/aspekter av mitt svar, så var inte allt för aggresiv när ni påpekar vad jag skrivit tack.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TauroN:

Förstår inte riktigt hur det kan vara billigare från England, finns alltid massor av billiga spel på eBay UK och Tradera, från just England. Lite halvskumt, men man säger inte nej till billiga spel. T.ex BFBC2 för~240kr (ink. frakt), CoD MW2 ~320kr

On Topic: Håller verkligen med dig, trots att jag är 92:a och uppväxt med mestadels kontroller. Men det fanns en viss skillnad, jag växte upp med att spela det lite äldre SNES, spela nya N64 och Playstation 1.
Farsan var då en riktig gamer som spelade på både datorn och PS1, självklart skulle jag vara minst lika tuff och spelade hans blodigare spel i smyg. Nötade Tekken 3 på ps1 och spelade det mesta på datorn.

Självklart fortsatte jag spela vidare på konsoll och PC, vi skaffe en PS2 och så småningom en Xbox. Men det var helt suveränt ändå, konsollerna hade olika titlar, exklusiva för just den konsollen. PC hade också exklusiva spel och inga konsolportade spel alls i princip (jämfört med idag).

Idag har vi en Xbox 360 och har haft sen ett halvår efter releasen, bröderna spelar CoD MW2 och jag spelar enbart Halo 3 (i väntan på Reach).

Men jag kan inte göra annat att hålla med dig, är trött på att exklusiva titlar blir portade till andra konsoller, är trött på riktigt dåliga portade spel till PC (t.ex CoD MW2, roligt spel, men fy helvete vilken dålig portning).

+1 till dig.

PS3 spel säljs för ca 400 kr från England /Nya\ och ~100-150 kr när dom varit ute ett halvår.
Köper mina från thehut.com, men det är skumt hur priserna är så låga där och här är det skithöga.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Det verkar vara extremister på båda sidorna, själv är jag all lonely, passar inte in någonstans.

Jag spelade bara 8bitars nintendo tills vi fick en dator, då spelade jag dator hela tiden.
Sen fick jag en xbox(1an) då vart det lite roligare när kompisarna kom över så satt vi och spelade xbox allihop.

Men nu har jag Xbox, Xbox 360, PS2, PS3, N64 och 8-bitars, och jag spelar PC nästan hela dagarna,
eftersom jag är totalt inbiten i World of Warcraft och BFBC2, men spelar också GTA, Need for Speed Shift och nåra exlkusiva spel till Xbox, och några PS3 spel när jag har tid/tråkigt.

Jag gillar alltihop! Gillar också att man kan lätt koppla Xbox handkontrollen till en PC, om man t.ex kör bilspel,
då jag tycker att det är skönare när man kan reglera styrning och gas/broms, eftersom jag inte har någon ratt/pedaler.

Det är synd att spelen till konsoler begränsas av konsolens prestanda, men, speltillverkarna får ju också en utmaning.
Bara för att konsolen har en begränsning så behöver inte det betyda att tekniken/utveklingen stannat, tvärt emot faktiskt,
För t.ex Halo Reach, så har bungie behövt slängt sina gamla motorer och programmering, för att de inte kunde göra spelet så snyggt som de ville, så de får komma på innovativa ändringar/metoder och förbättringar, och göra nya motorer som de annars
inte behövt göra, dvs, de hade aldrig kommit på dessa smarta vägar, att göra spelen lättare(alltså inte allt för krävande) om de hade bara förväntat sig att alla spelarna ska köpa bättre delar till sin dator.

Det är också en grej jag tycker är lite negativ till pc spelen, att man behöver byta ut delarna i datorn om man vill följa med utvecklingen, för att spela de ultimata, nya, super spelen behöver man uppdatera hårdvaran, det kostar.

Jag är väldigt dålig på punkter och komma, var snäll och förlåt mig

Jag har troligen inte tänkt på alla vinklar/aspekter av mitt svar, så var inte allt för aggresiv när ni påpekar vad jag skrivit tack.

Visst är det tråkigt att köpa grafikort och andra delar sen är det gamalt inom ca ett år, men det är väll åxå det som för utvecklingen framåt. Eller jag är köpoman så jag njuter av nya dataprylar =D

Har själv haft i pricip dom konsller man kan ha/haft och älskar tv spel men tycker det är förjävligt att det ska anpassas till en konsoll när det kunde va så mycket bättre om det anpassades till pc i första hand sen till konsoll.... Totalt feltänk eller Pengar, Pengar skit i allt annat!!!!!

Visa signatur

Permalänk

De spel Som jag fortfarande spelar för det är bra titlar och har allting som även dagens spel ibland saknar.

Unreal 99

Suveränt spel som har mycket av det goda. GOTYE är ju lite plus Botar som går modifiera bra och roliga och många banor. mycket moddar och skoj spelläge med massa olika spellägen som LMS CTF TD D mm mm
Finns/fanns mänger med servar med roliga moddar och sånt innan. Tycker även det är lätt att lära sig och det går lagom fort i alla spellägen Grafiken är ju väldigt bra och det finns allting man skulle önska. ett spel som glömts bort lite tyvärr.
Att bemästra vapnen kräver lite talang men shock gun? eller vad den heter är ju lätt det bästa vapnet om man kan med det

Även Doom (inte fjant 3an) är ju suveränt i den mån att det bara är 2,5D mycket svårt att bemästra svåra banor på svåra svårighetsgrader. Med dagens ports och mega wads så har man sällan tråkigt. Man märker hur livet sjunker ner mot 0% och man möter ett par hell Knights och får ett bakhåll och musiken och miljön spelar in. Det där var tider när man lirades det på sin första dator. Jag spelar även detta spel idag och har små mappat lite till det . väl balanserat spel och vem gillar inte att skjuta ihjäl allting med hagelbössan ? Folk fortsätter än idag att förbättra detta med nymodigheter men håller även tillbaka det lite för att det inte ska gå allt för långt iväg.

Finns inga spel idag som har samma känsla och som har allting man vill ha. Vem behöver jättebra grafik? Inte jag. jag vill ha ett spel som jag tycker är skoj.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

finns ju en hel del spel genrer som passar just bättre på konsoll...fighting,bil,sport medans pc har sina genrer,FPS,point and klick.
det är ju upp till var och en vilken utav pc eller konsoll somm na tycker att dessa genrer skulle passa bättre till.
för mej så är grafiken inte ens i närheten utav det viktigaste,det är kontrollen och spel glädjen.
jag skulle tex aldrig köpa ett FPS till konsoll och skulle aldrig köpa ett fighting eller sport spel till pc,dom går liksom inte hand i hand.
visst,det går ju att köra konsoll genrerna på pc,man då måste man dra fram en massa rattar och kontroller för att känna sej lika bekväm som man gör med konsoll,samma med konsoll,det går ju att köra FPS,men då måste man dra fram mus och tngb.

det är lite utav mina tankar,det är så jag resonerar och som sagt,grafiken är för mej inte det som avgör ett spel köp eller inte.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

De spel Som jag fortfarande spelar för det är bra titlar och har allting som även dagens spel ibland saknar.

Unreal 99

Suveränt spel som har mycket av det goda. GOTYE är ju lite plus Botar som går modifiera bra och roliga och många banor. mycket moddar och skoj spelläge med massa olika spellägen som LMS CTF TD D mm mm
Finns/fanns mänger med servar med roliga moddar och sånt innan. Tycker även det är lätt att lära sig och det går lagom fort i alla spellägen Grafiken är ju väldigt bra och det finns allting man skulle önska. ett spel som glömts bort lite tyvärr.
Att bemästra vapnen kräver lite talang men shock gun? eller vad den heter är ju lätt det bästa vapnet om man kan med det

Även Doom (inte fjant 3an) är ju suveränt i den mån att det bara är 2,5D mycket svårt att bemästra svåra banor på svåra svårighetsgrader. Med dagens ports och mega wads så har man sällan tråkigt. Man märker hur livet sjunker ner mot 0% och man möter ett par hell Knights och får ett bakhåll och musiken och miljön spelar in. Det där var tider när man lirades det på sin första dator. Jag spelar även detta spel idag och har små mappat lite till det . väl balanserat spel och vem gillar inte att skjuta ihjäl allting med hagelbössan ? Folk fortsätter än idag att förbättra detta med nymodigheter men håller även tillbaka det lite för att det inte ska gå allt för långt iväg.

Finns inga spel idag som har samma känsla och som har allting man vill ha. Vem behöver jättebra grafik? Inte jag. jag vill ha ett spel som jag tycker är skoj.

Håller med dig ang. DooM.
Det spelet formade mig vid release, jag var en liten sketen 6-åring som lirade tillsammans med farsans på hans jobb IBM laptop kl. 4 på morgonen (så vi skulle hinna spela några timmar innan morsan vaknade och skällde på oss för att jag fick spela det ).
Tyvärr så kan jag alla banor utantill nu så några direkta bakhåll hamnar jag ju inte i längre dock

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr är en klassisker, som jag inte riktigt håller med om. Har själv spelat PC spel i dryga 20 år och aldrig ägt en konsoll och det finns en mängd härliga titlar som jag fortfarande spelar, dessa kan vara tio ja tjugo år gamla.

Men det fanns otroligt mycket skräp då också, riktigt dåliga spel som var dyra, samtidigt som det görs rikigt bra spel idag, precis som förr. Konsoller har det ju funnits lika länge, skillnaden är att man inte portade spel då och det håller jag absolut med om att det är ett gissel.

Men PCn är fortfarande helt överlägsen som spelplattform, oavsett om du kör bilspel eller RTS. Spelmarknaden frodas och tittar man lite längre än bara till storspelen så finns det massor av härliga spel med nya ideér och som är gjorde med kärlek

Permalänk
Medlem

De flesta har redan en pc som används till annat också, att det blir så mycket dyrare är bara skitsnack.

Jo kvaliten på spel för pc har sjunkit de senaste åren rejält, och det är troligen konsollernas fel ja.

Speciellt för mig är det ledsamt att se rpg gangern håller på att dö ut helt, nu är det mest fps spel som de kallar för rpg, vissa är dock inte så dåliga.

Att de förlorar för mycket pengar på grund av pirakopiering är förmodlingen sant, men istället för att överge pc plattformen så borde de istället satsa på att göra kvalitets spel som folk vill betala för istället.

Jag har inte ägt en konsoll sedan mitt nintendo 16 bit, för väldigt många år sen, och jag kommer alldrig att köpa en, jag gillar ha en enhet som jag kan göra allt på.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

99% av mitt spelande gör jag på datorn, o det är väldigt oroväckande att vi ser stora utvecklare som Dice och Infinity Ward
nästan lämnar Pc spelarna helt ute i regnet, visst dom släpper sina spel på Pc också, men det handlar då om väldigt dåligt optimerade konsollportar. (Dice och IW var bara två exempel, det finns många fler)

O det tråkiga är att jag kan förstå varför dom gör så, det finns så jävla mycket pengar att hämta hos konsoll spelarna att Pc versionen blir mer jobb än pengar på banken för utvecklarna, Pc versionen behöver ofta 1000% fler patcher osv, o sen har vi fildelningen på det, det blir helt enkelt för mycket jobb så dom gör istället en snabb portning.

***Edit***
Måste hålla med talaren under, jag älskar o få achievements på 360'n, belönings system är bara bra, då jag gillar att nöta för o låsa upp något eller bli belönad med en achievement då jag gjort något bra, eller hittat en hemlig item etc, förstår inte hur man kan gnälla på det.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Varför sklulle man vilja ha en konsol?
Ja dels för att den är flerspelarvänlig(man sitter i soffan ett gäng), dels många som vill slippa alla j**la felmedelanden som är på en PC, får ju nästan formatera om datorn ibland bara för att få ett spel till att fungera
På så sätt är det ett lätt val för familjen som inte har en datornörd i familjen

Konsol > PC i Fightning och Racingspel(3:e-persons-vy-spel funkar också, dock lika bra på pc).

PC > Konsol i FPS, MMORPG,Strategispel.

Såg att det BFbc2 var uppe innan, har det både på PC och PS3.. Det är ju avsevärt mkt lägre tempo på konsolen, vilket gör det lättare för spelare som inte kanske är så jätthaj på FPS-spel.

Måste även försvara belöningssystemen som har kommit till på senare dagar, förstår inte hur man egentligen kan klanka ner på det. Den som spelar mest tycker jag ska få något för det(även om det gäller ett litet övertag). Alla kan nå dit, gäller bara att spela på.
Lite customization har aldrig skadat!

Även Achivement/trophys, spelar det någon roll egentligen? varför störa sig på nåt sånt? Jag bryr mig inte iaf, ibland ploppar det upp någon ny, man ser den några sekunder sen försvinner den, ibalnd fnissar man åt vad man har åstadkommit.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk

Inga gamla WF-lirare här? Saknas såååååååå mycket.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

De flesta har redan en pc som används till annat också, att det blir så mycket dyrare är bara skitsnack.

Jo kvaliten på spel för pc har sjunkit de senaste åren rejält, och det är troligen konsollernas fel ja.

Frågan är när var peaken? När var det som bäst? Kan det bero på att vi som spelare har vuxit upp och ändrat vårt synsätt?

Jag vill nämligen med bestämdhet påstå att när jag satt och lirade på min Amiga500 så hade jag säkerligen flera hundra spel. Man kopierade eller lånade disketter av varandra. Men bara några få, kanske ett tiotal, var värda att spela mer än några minuter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det finns nya spel med samma gamla själ som förr;

King's Bounty är ett lysande exempel!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det finns nya spel med samma gamla själ som förr;

King's Bounty är ett lysande exempel!

Det handlar väl bara om att folk vägrar inse att man måste kolla på spel utan marknadsföringsbudget. Det är klart att du missar många intressanta spel om allt du läser är fz.se. Att kvaliten på stora titlar har sjunkit kan jag hålla med om. Att det kostar större summor summor att utveckla spel är antagligen anledningen. Innovation görs istället av indieutvecklare, en marknad som exploderat de senaste åren. Det är inte direkt omöjligt att hålla reda på när bra spel släpps.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Det är synd att pengar och resurser läggs på sådana vedvärdiga saker som singstar, guitarhero, rockband, Wii m.m.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dblood:

Det är synd att pengar och resurser läggs på sådana vedvärdiga saker som singstar, guitarhero, rockband, Wii m.m.

Jag håller inte med, eller var du ironisk?

Guitar Hero är väl verkligen ett steg till innovation, sen att det exploaterats något enormt är ju en annan sak. Men man kan ju säga det samma om alla vinnande koncept, alla vill ha en del av kakan.

Wii har ju också tagit spelandet framåt till en helt ny nivå, speciellt eftersom man släppte en konsol som var fruktansvärt underspeccad jämfört med Xbox360 och PS3.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt