Byta kylpasta på min processor i samband med chassibyte

Permalänk
Medlem

Byta kylpasta på min processor i samband med chassibyte

Hej har försökt använda sökfunktionen men den är lite dum,
Som rubriken lyder hade jag tänkt att byta den orginella kylpastan på min h50 emot Artic cooling mx-2 som jag har inhandlat idag, jag köpte också en micro fiber duk att torka av med,
Vad för något ska jag köpa för att rengöra processorn och h50n från den gamla kylpastan? typ riktigt stark sprit?
Sedan när jag ändå håller på, hör bör jag applicera kylpastan på min Thuban 1055T för bästa effekt

Permalänk
Medlem

skrapa med ett kredit/bank kort till att börja med då får du av de mesta```` sen aceton eller t-röd som du har på en handduk kaffefilter vanligt toa papper duger med

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

När du lägger på pastan så kan du bara lägga en liten klutt i mitten av cpu:n och sedan spänna fast kylaren.
Mängden pasta ska vara ungefär som ett litet riskorn.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar det inte att söka så läs åtminstone de klistrade trådarna innan tråd skapas i onödan.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

* Tråd låst enl. §2 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.