Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Permalänk
Skrivet av Wingdings:

22 jul kl 18:17 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen.

Jag har inte fått någon uppdatering sedan det här. Börjar oroa mig för att jag inte kommer få mitt spel imorgon. Jag har skickat ett mail till Webhallen om det. Collector's Edition, förresten.

Du får gärna hålla oss uppdaterade med svar och dylikt, jag funderar själv på att mejla och fråga igen. Funderar på ifall man kan begära ersättning om man inte får det i tid efter en förhandsbokning där så vitt jag minns de går ut med att man ska få det release dagen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av Wingdings:

22 jul kl 18:17 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen.

Jag har inte fått någon uppdatering sedan det här. Börjar oroa mig för att jag inte kommer få mitt spel imorgon. Jag har skickat ett mail till Webhallen om det. Collector's Edition, förresten.

Exakt samma här.

Permalänk
Medlem

Så rimligtvis borde vi som fått SC2 i posten idag kunna installera det efter midnatt? Det vore kul om någon kan ge en fingervisning även om jag vet att det är i princip omöjligt. Vill ju gärna kunna planera in om jag ska börja nöta vid midnatt eller klockan 10 imorgon.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Skrivet av mezzo_:

Så rimligtvis borde vi som fått SC2 i posten idag kunna installera det efter midnatt? Det vore kul om någon kan ge en fingervisning även om jag vet att det är i princip omöjligt. Vill ju gärna kunna planera in om jag ska börja nöta vid midnatt eller klockan 10 imorgon.

Det är bara att ställa in sig på båda tider Vad jag har sett så finns inget konkret mer än det jag har skrivet tidigare.

Permalänk
Medlem

Dustin har inte skickat mitt men slängde iväg ett mail för att få en status update, skulle helst velat haft det idag men men. Jobbar hela veckan endå så bara man får det innan helgen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från Webhallen nyss där dom skrev att dom missat min beställning och kommer nu skicka ut min kopia av spelet (lång historia kort så beställde jag för länge sedan men var sen osäker om jag bara hade förhandsbokat spelet eller inte). Visade sig att WH hade gjort fel och missat att lägga in uppgifterna under min profil där. Men nu så nu skippar jag så klart att köpa den digitala utgåvan och vänta på att den fysiska skivan kommer. Men det är väll bara att glömma att det kommer i kväll?

För övrigt är det första gången jag handlar från WH och undrar lite hur deras rutiner fungerar, är det sms avi man får för ett vanligt PC spel eller dimper det ner som vanligt med posten?
Vilka rutiner har dom med förhandsbokningarna egentligen, får man dom i tid?

Ser att ungefär samma frågor är ställda här i tråden men jag är nog precis som er, ett skakande starcraft 2 junkie som håller på att spricka av upphetsning!
GAH!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av soulseeker:

Det är bara att ställa in sig på båda tider Vad jag har sett så finns inget konkret mer än det jag har skrivet tidigare.

Edit: För er info !! det kommer att bli spelbart inatt 00:00 har kollat med Blizzard...

Permalänk
Medlem

Hur har ni fått kolli-nr för erat paket? Skickar webhallen ut det i samband med att de skickar paketet?
Isåfall blir jag rejält orolig. Bokade CE den 29 april iår och har inte fått något mejl sedan dess, wtf?

Edit: ok, hittade nu. Tydligen sorterades den i stockholm för 10 minuter sedan...? Glhf webhallen att jag får mitt spel idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulseeker:

Edit: För er info !! det kommer att bli spelbart inatt 00:00 har kollat med Blizzard...

Bästa nyheten idag!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd

Klart det är spelbart vid 00.01, precis som wow. Så kommer blizzard göra med alla deras spel.

Permalänk

Jag har ännu inte fått något svar av Webhallen angående mitt problem, och deras telefontjänst stängde så klart 16.00. Jag funderar på att åka till Media Markt / Elgiganten eller dylikt och leta efter en Collector's Edition där imorgon, för att sedan skicka tillbaka den som kommer från Webhallen när de väl har skickat den till mig.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Kollade igenom min orderstatus lite noggrannare.
-----------------------
Beställningsdatum 2010-04-28 03:03
Betalningsmetod Swedbank
Fraktmetod Brev / Postpaket
Skickad/Hämtad 2010-07-21
------------------------
Så det skickades för 5 dagar sedan om jag tolkar det rätt... Så vart (i helvete) är mitt paket då?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av Joppes:

Kollade igenom min orderstatus lite noggrannare.
-----------------------
Beställningsdatum 2010-04-28 03:03
Betalningsmetod Swedbank
Fraktmetod Brev / Postpaket
Skickad/Hämtad 2010-07-21
------------------------
Så det skickades för 5 dagar sedan om jag tolkar det rätt... Så vart (i helvete) är mitt paket då?

Det ska stå ett kollinummer på den här sidan.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Det ska stå ett kollinummer på den här sidan.

jag ser bara ordernumret.
Har jag inte spelt i handen i morgon 10:00 så avbokar jag nog och kör digitala versionen.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Hur har ni fått kolli-nr för erat paket? Skickar webhallen ut det i samband med att de skickar paketet?
Isåfall blir jag rejält orolig. Bokade CE den 29 april iår och har inte fått något mejl sedan dess, wtf?

Edit: ok, hittade nu. Tydligen sorterades den i stockholm för 10 minuter sedan...? Glhf webhallen att jag får mitt spel idag.

Håller också med om att det är skumt att de inte skickar ut ett mejl när de väl skickat paketet, trodde det var standard men WH verkar inte ha den policyn.

Fick i alla fall mejl om att jag ska skicka in ordernumret så får man 50kr tillgodo på sitt användar konto, eller så skickar man med bankkonto numer så sätter de in pengarna där. Är bud på att skicka in bankinfo så man får tillbaka pengarna, är inte pigg på att beställa från WH fler gånger.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Håller också med om att det är skumt att de inte skickar ut ett mejl när de väl skickat paketet, trodde det var standard men WH verkar inte ha den policyn.

Fick i alla fall mejl om att jag ska skicka in ordernumret så får man 50kr tillgodo på sitt användar konto, eller så skickar man med bankkonto numer så sätter de in pengarna där. Är bud på att skicka in bankinfo så man får tillbaka pengarna, är inte pigg på att beställa från WH fler gånger.

Har du fått bekräftat att det blir försenad leverans?

Permalänk
Skrivet av satanigatan:

Har du fått bekräftat att det blir försenad leverans?

Nej, det dyker nog upp i morgoneftermiddag. Har passerat Stockholm nu så då är det nästan garanterat att de dyker upp (vid 14-16 tiden dock).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Själv fick jag en ny kompis på posten idag, Starcraft2 heter han.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Starcraft II från CDON med posten idag. Vill installera det nu med en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Håller också med om att det är skumt att de inte skickar ut ett mejl när de väl skickat paketet, trodde det var standard men WH verkar inte ha den policyn.

Fick i alla fall mejl om att jag ska skicka in ordernumret så får man 50kr tillgodo på sitt användar konto, eller så skickar man med bankkonto numer så sätter de in pengarna där. Är bud på att skicka in bankinfo så man får tillbaka pengarna, är inte pigg på att beställa från WH fler gånger.

Känner samma sak här, första och sista gången jag kör med WH.
Tycker dom sköter det här slarvigt då många (alla?) inte får sitt paket i tid. Enligt källor så fick dom in sin leverans redan förra veckan och dom har då haft god tid på att få ut det till sina kunder.
Anyway... Hoppas fortfarande på mirakel och visar det sig att jag har min kopia innan 00:00 så ber jag WH om ursäkt.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från elgiganten ?
Beställde den 21:e men min order står fortfarande som reserverad, börjar bli lite rädd att det kanske inte dyker upp imorgon heller.

Permalänk
Skrivet av Joppes:

Känner samma sak här, första och sista gången jag kör med WH.
Tycker dom sköter det här slarvigt då många (alla?) inte får sitt paket i tid. Enligt källor så fick dom in sin leverans redan förra veckan och dom har då haft god tid på att få ut det till sina kunder.
Anyway... Hoppas fortfarande på mirakel och visar det sig att jag har min kopia innan 00:00 så ber jag WH om ursäkt.

Du får ge upp !! Det lär inte vara hos dig förrän imorgon när posten kommer..

Skulle beställt ifrån CDON.COM jag fick det kl1200. Kan dock inte börja spela förrän efter midnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulseeker:

Du får ge upp !! Det lär inte vara hos dig förrän imorgon när posten kommer..

Skulle beställt ifrån CDON.COM jag fick det kl1200. Kan dock inte börja spela förrän efter midnatt.

Jo blir att ge upp snart. Ångrar verkligen att jag valde WH. Känner mig så barsnlig som reagerar som man gör för ett spel, men vafan det är ju starcraft och jag väntat sen 2007.
Poängen var ju fysik skiva för att vara redo 00:01.

Är det fler än jag som saknar kollinr som har beställt från WH?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Någon som beställt från elgiganten ?
Beställde den 21:e men min order står fortfarande som reserverad, börjar bli lite rädd att det kanske inte dyker upp imorgon heller.

beställde den 23 och har inte det än, får det imorgon säkert...

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Skrivet av Joppes:

Jo blir att ge upp snart. Ångrar verkligen att jag valde WH. Känner mig så barsnlig som reagerar som man gör för ett spel, men vafan det är ju starcraft och jag väntat sen 2007.
Poängen var ju fysik skiva för att vara redo 00:01.

Är det fler än jag som saknar kollinr som har beställt från WH?

Står i din profil på behandlade.

Får så klart mitt spel imorgon på eftermiddagen. Typiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

beställde den 23 och har inte det än, får det imorgon säkert...

Står ditt som skickat eller också reserverat som mitt ?

Permalänk
Medlem

Mitt är inlämnat i Stockholm nu, så det dyker väl upp under morgondagen. Tur det, då kan jag städa, diska och ordna med matlådor för resten av veckan idag. Jobbar ju ändå och går upp tidigt, så mig spelar det ingen större roll.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Står i din profil på behandlade.

Får så klart mitt spel imorgon på eftermiddagen. Typiskt.

Det står inget kollinummer där,
det som står är
---------------------
Skickade/hämtade

Nedan finner du alla beställningar som är skickade från oss.
Ordernummer 28xxxxx
Beställningsdatum 2010-04-28 03:03
Betalningsmetod Swedbank
Fraktmetod Brev / Postpaket
Skickad/Hämtad 2010-07-21
----------------------

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Står ditt som skickat eller också reserverat som mitt ?

jag kan inte titta på det just nu, senare

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Det står inget kollinummer där,
det som står är
---------------------
Skickade/hämtade

Nedan finner du alla beställningar som är skickade från oss.
Ordernummer 28xxxxx
Beställningsdatum 2010-04-28 03:03
Betalningsmetod Swedbank
Fraktmetod Brev / Postpaket
Skickad/Hämtad 2010-07-21
----------------------

Har du bokat vanliga så får du inget kollinummer, skickas som brev så det kommer direkt ner i brevlådan.
CE är så pass stor så det skickas som paket och då blir det kollinummer.